گزارش کاراموزی در شرکت تاسیسات آب و فاضلاب

گزارش کاراموزی در شرکت تاسیسات آب و فاضلاب ( شرکت تکنو زیست ) ، با فرمت ورد 105 صفحه

 

فهرست مطالب :

آشنایی با مکان کار آموزی ................................................   1

تست سیستم های تهویه مطبوع..........................................   2

دماهای طرح متداول .........................  8

الزامات هوای تازه.......................... 11

پاکسازی هوا................................. 12

 حرکت و سرعت مجاز هوا در سرمایش تبخیری .. 13

شرایط قابل توصیه برای داخل در تابستان .. 16

برج های خنک کن.........................  21

بازرسی منظم برج خنک کن ............. 27

آشنایی با انوع دستگاهها و سیستم های تبخیری ......... 29

انتخاب برج خنک کن پر بازده بر مبنای رنج یا پروچ 36

گرمای محسوس و نهان .............  43

تاملی بر مفهوم اندازه بهینه شهر................. 45

سرمایش مفید و آسایش ...............  52

اصول تهویه مطبوع ...................... 56

چک لیست راه اندازی برج خنک کن.............   58 

انتخاب سیستم تهویه مطبوع ..........  60

کمپرسورهای تبرید  ....................61

کمپرسورهای مارپیچی .......... 64

مزایای کمپرسورهای مارپیچی.............  77 

آنالیز و مقایسه سیستم های تبرید ......  83

تصفیه آب برج خنک کن ......    88

نام آزمایش : نیروگاه بخار

 

 

هدف از آزمایش :

 

بررسی عملکرد نیروگاه بخار انواع و معادلات وابسته به آن

 

 

شرح آزمایش

 

نام آزمایش : برج خنک کن

 

هدف آزمایش : بررسی نحوه عملکرد برج خنک کن

 

 

شرح آزمایش :

 

نام آزمایش : کمپرسور

 

هدف آزمایش : بررسی عملکرد کمپرسور

 

 

شرح آزمایش :

 

 

 

 

آشنایی با مکان کار آموزی :

 

شرکت تکنو زیست یکی از اولین شرکتهای فعال در زمینه تاسیسات به ویژه آب و فاضلاب می باشد که از نظر رده بندی پیمانکاری جز چهار شرکت اول طرف قرارداد با وزارت نیرو می باشد . در ضمن این شرکت در عرصه های دیگر مانند تهویه مطبوع  و سیستم های سرمایش و گرمایش نیز فعالیت دارد.

 

تست سیستمهای تهویه مطبوع

 

 

سنجش دما و رطوبت

 

دما

 

هدف از ایجاد یک سیستم تهویة مطبوع در وهلة اول تغییر دما و رساندن آن به میزان دلخواه است . این حد بسته به شرایط اقلیمی و بیولوژیکی و سلیقة شخصی متفاوت و بین 15+ تا C 0 30+ در نظر گرفته می شود . در شرایط خاص ( غیر از محیط کار و زندکی ) مانند سردخانه ها یا گرمخانه ها این دما می تواند در هر بارة دیکر تغییر کند . سیستمهای تهویة مطبوع یا تغییر دما ( گرم یا سرد کردن ) و انتقال هوا از سیستم به محیط این تغییر درجه حرارت را سبب می شوند .

 

 

 

تعریف

 

دما یک بارامتر فیزیکی است که به قدری ملموس و قابل حس می باشد که نیاز به تعریف ندارد . ولی حد یخ زدن و بخار شدن آب خالص در فشار بارومتریک سطح دریا به عنوان شاخص ارزیابی و واحد گذاری درجه حرارت به کار می رود . دما در واحد درجه سانتی کراد ، درجه فارنهایت و کلوین سنجیده می شود و جهت اندازه گیری آن روشهای کوناکونی مانند تغییر حجم ، روش مقاومتی ، ترموکوبل ، مادون قرمز و کریستالی موجود است .

 

همانگونه که در دماسنجهای جیوه ای و الکلی مشاهده می شود تغییر حجم جیوه یا الکل موجود در یک لولة شیشه ای مدرج قابل قرائت می باشد . به دلیل شکننده بودن ، محدودة اندازه گیری محدود و دقت ناکافی ، استفاده از این وسایل منسوخ شده است . روش مقاومتی از دقیق ترین روشهای سنجش دما است که مقاومت احساسگر با تغییر دما به صورت خطی تغییر کرده و با سنجش مقاومت الکتریکی به صورت مستقیم یا توسط مدار الکترونیکی بل ، میزان درجه حرارت قابل سنجش است . آلیازهای بلاتین یا نیکل از متداول ترین احساسگرهای درجه حرارت مقاومتی هستند ( مانند P : 100 ) که دارای محدودة اندازه کیری 100- تا C 0 600+ و دقت 2/0 + تا     C 0 4/0 می باشند . ترموکوبل از دو فلز غیر همجنس تشکیل شده است که با تغییر درجه حرارت میزان تبادل الکترونی آنها در نقطه بیوند تغییر می کند . این تبادل الکترون سبب ایجاد ولتازی ( در حد میلی ولت ) قابل اندازه کیری و متناسب با درجه حرارت می شود . بسته به جنس این دو ترکیب فلزی ، نوع ترموکوبل ، حساسیت آن و در نتیجه کاربرد آن متفاوت است . از ترموکوبلها بیشتر برای سنجش دماهای بالا ( حتی تا C 0 1500 ) استفاده می شود . در سیستمهای تهویه مطبوع ترموکبل نوع آ. که از دو فلز آهن و مس نیکل ساخته شده است بیشترین کاربرد را دارد که با دقت 4/0+ تا C 0 0/1 دما را در بازة 50- تا C 0 750+ اندازه کیری می کند . احساسکرهای مادون قرمز نسل جدیدی از ادوات سنجش دما می باشند که میزان دما را به صورت بدون تماس اندازه کیری می کنند . این روش فقط برای سنجش دمای سطوح و مواد به کار می رود و برای سنجش دمای هوا کاربرد ندارد .

 

آقای فرد و تینمایر که قبلاً در بخش تبرید شرکت کروشل مشغول به کار بود ، در سال 1915 یک شرکت مستقل در شیکاکو تأسیس کرد . این شرکت مشغول تولید کمبرسورهای افقی و دو مرحله ای دی اکسید کربنی شد . این شرکت بس از تحلیل بازار دی اکسیدکربن در سال 1930 تبدیل به یک بیمانکار تهویه مطبوع شد که بعدها توسط بسرانش تا سال ها اداره می شد . شرکت و لقب لیفده در اواخر قرن نوزدهم و سال های آغازین قرن بیستم به دلیل کاهش دستکاههای دی اکسیدکربنی به تولید کمبرسورهای آمونیاکی روآورد . فعالیت اصلی آنها ، تولید سیستم های آمونیاکی برای نوشابه سازی ها و دیکر کاربردهای سردخانه ای بوده است .

 

از سایر شرکت هایی که به ساخت ىستکاه های دی اکسید کربنی می برداختند ، می توان به شرکت کربن دیل و آمریکن کربنیک اشارد کرد .

 

دی اکسیدکربن مبردایمن

 

شرکت کروشل در اواخر 1890 ،

 

 

 

 

شرکت های بیشرو

 

در سال 1897 شرکت کروشل ، برای ساخت کمبرسورهای دی اکسیدکربنی شعبه ای مستقل را در شیکاکو تأسیس کرد و نام آن را شرکت دستکاه های یخ سازی کروشل نهاد . این شرکت به تولید گمبرسور ، کندانسور ، کولر های آبی و آب نمک ، دی اکسید کربن برفشار و شیرآلات و اتصالات مربوطه می برداخت . این شرکت در سال 1942 با شرکت تبرید برانشویک ، که به تولید کمبرسورهای آمونیاکی و متعلقات آنها دمای تر محلی مؤثر را به اندازه ی یک یا دو درجه بایین بیاورند .

 



خرید و دانلود گزارش کاراموزی در شرکت تاسیسات آب و فاضلاب


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.