دانلود تحقیق کناف

دانلود تحقیق کناف

کناف درواقع نام خانواده و مؤسسه­ای با فعالیت­هایی در سطح بین­ المللی و ویژگی­های ممتاز می­باشد. این شرکت علاوه بر گستردگی و وسعت خود یک مؤسسه خانوادگی اصیل بوده که این موضوع عامل مهمی در در رشد و پیشرفت چشمگیر آن است. از ویژگی­های این شرکت سرعت در تصمیم­گیری،‌ ابداع و نوآوری در صنعت ساختمان، سرمایه­گذاری­های پیوسته و حمایت از ایده­های نوین کارکنان آن است که آن را از سایرین متمایز ساخته است.

این شرکت توسط برادران کناف،‌ کارل (Karl) و دکتر آلفونس (Dr.Alfons) در سال 1932 بنیانگذاری شد و هم اکنون فرزندان این دو یعنی نیکلاس (Nikolas) و بالدوین (Baldwin) کناف به طور مشترک با هماهنگی سایر اعضای خانواده کناف این گروه را رهبری می­کنند.

کار این شرکت از تولید و عمل­آوری گچ در منطقه سارلند در کشور آلمان (Saar and main rivers) شروع شده و با توسعه و تنوع بخشیدن به این تولیدات درسطح بین­المللی در زمینه­های زیر فعالیت دارد:

- سیستم­ها و مصالحی که بر مبنای ماده معدنی گچ تولید می­شوند.

- عایق­های صوتی و حرارتی.

- استخراج سنگ آهک و تولید مصالح مرتبط با این ماده ساختمانی.

- مصالح و مواد ساختمانی بر پایه گچ و سیمان.

- تجهیزات و ماشین­آلات تولیدکننده مصالح فوق.

در دفاتر وکارخانجات این شرکت در سراسر جهان بیش از 18000 نفر فعالیت دارند که تلاش همگی آن­ها حصول موفقیت شرکت و درنتیجه ایجاد امنیت اقتصادی و رشد و توسعه حرفه­ای خود است. یکی از اصول این شرکت تأسیس واحدهای صنعتی در مناطقی است که مواد اولیه فراوان و بازار مصرف مناسب این تولیدات وجود داشته باشد. در این راستا واحدهای متعدد،‌ تولیدی این گروه در شرق اروپا و نقاط مختلف آسیا درحال احداث می­باشد که نتیجه ­آن افزایش اشتغال و تولید مواد و مصالحی باکیفیت ممتاز برای برآورده کردن نیازهای فردای این جوامع می­باشد.

 صفحات روکش­دار گچی در طی یک فرآیند به هم پیوسته تولید می­­شود.

دوغاب گچ که مخلوطی از گچ استاکو (Stucco)، آب و سایر افزودنیهای مورد نیاز است پس از مخلوط شدن در مخلوط­کن به وسیله خروجی­های متعدد بر روی کاغذ مخصوص پخش می­شود. در این وضعیت کاغذ زیرین، سطح رویی و کاغذ فوقانی، سطح پشتی صفحات تولیدشده را تشکیل می­دهد. صفحه تولیدی با عبور از قطعات و مراحل مختلف دارای نوع لبه وضخامت مورد نیاز خواهد شد. کاغذ رویی علاوه بر سطح بیرونی صفحه قسمت­های دیگری نظیر لبه­ها و بخش کوچکی از پشت صفحه را نیز می­پوشانند.

بعد از شکل­پذیری این صفحه نیز از تعدادی قطعات تنظیم­کننده عبور کرده که در این مرحله ضخامت صفحات تعیین می­شود.

در طی این مدت گیرش و سختی صفحه افزایش می­یابد و در مرحله چاپ؛ مشخصات محصول مانند نوع صفحه، ضخامت، زمان تولید و استاندارد مربوطه روی آن ثبت می­شود.

در مرحله برش نوار پیوسته صفحات تولید شده به طول­های مورد نیاز و استاندارد برش داده شده و پس از آن به سمت کوره خشک­کن هدایت و آب اضافی آن به آرامی تبخیر می­شود. این صفحات پس از خشک شدن بسته­بندی شده و به محل انبار یا پروژه حمل می­شود

صفحات روکش دار گچی تولیدی کناف ایران از نظر مشخصات و مورد استفاده شامل موارد زیر می شود:

صفحات معمولی Reguler Board(RG)صفحات مقاوم در برابر رطوبت(MR)

Moisture Resistant board

صفحات مقاوم در برابر حریق(FR)

Fire Resistant boaard

صفحات مقاوم در برابر حریق و رطوبت(FM)

Fire & Moisture Resistant board

صفحات روکشدار گچی ساده(RG) :

صفحات روکش داری هستند که سطح و لبه بلند (طولی) آن ها با مقوای محکمی پوشیده شده است.

- علامت مشخصه : در امتدادمحور میانی پشت صفحه مهر آبی کناف چاپ شده است.

- موارداستفاده : دیوارهای جداکننده، پوشش دیوارهای سنتی به جای گچ و خاک و گچ کاری، سقف کاذب.

صفحات روکش دار گچی مقاومت در برابر رطوبت (MR):

صفحات روکش داری هستند که گچ تشکیل دهنده آن با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشش شده است.

- علامت مشخصه مقوای پشت و روی صفحه سبز رنگی می باشد و در امتداد محور میانی پشت صفحه مهر آبی کناف چاپ شده است.

- موارد استفاده : مانند صفحات روکش دار گچی ساده و همچنین سلول های تر در ساختمان نظیر حمام، آشپزخانه ودست شویی.

صفحات روکش دارگچی مقاوم در برابر آتش  (FR):

صفحات روکش داری هستند که گچ آن ها حاوی الیاف فایبرگلاس می باشد که صفحه روکش دار را در برابر آتش مقاوم می نماید.

- علامت مشخصه: در امتداد وسط پشت صفحه مهر قرمز کناف چاپ شده است.

- موارد استفاده: دیوارهای جدا کننده، پوشش دیوارهای سنتی، سقف کاذب و مناطقی که نیاز به مقاومت در برابر آتش وجود دارد. پوشش ستون ها و تیرهای فلزی و بتونی.

صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر آتش و رطوبت (FM) :

صفحات روکش داری هستند که گچ آن ها حاوی فایبرگلاس ومواد مقاوم دربرابر رطوبت و مقوای آن ها با موادمقاوم در برابر رطوبت پوشیده شده است.

- علامت مشخصه: مقوای پشت و روی صفحه سبز رنگ می باشد و در امتداد محور میانی پشت صفحه مهر قرمزکناف چاپ شده است.

-موارد استفاده: مانند صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر آتش و همچنین در سلول های تر در ساختمان نظیر حمام، آشپزخانه ودستشویی.

صفحات مسلح سیمانی(Aquapanel):

صفحات مسلح سیمانی،صفحاتی هستند که از ترکیبات سیمان والیاف فایبرگلاس تشکیل شده و جهت استفاده درنمای خارجی و فضاهای داخلی با درصد رطوبت نسبی بالا بکار می رود.


تذکر: از صفحات نوعRG در فضا و شرایطی که رطوبت نسبی تا 60% از صفحات نوع MR در فضا و شرایطی که رطوبت نسبی بیش از 60% و کمتر از 90% استفاده می شود.

برای شرایط رطوبت نسبی بیش از 90% از صفحات نوعAquapanel استفاده میشود.

ابزار برش و حمل:

صفحات روکش دار گچی در محل کارخانه بنابه میزان ضخامت در بسته های 40، 50، 60، 90، 110، 140تایی قرارگیری بسته صفحات در طبقات، جهت حمل به نقاط مختلف طبق از چرخ دستی و دستگیره حمل استفاده می شود.

جهت جابجایی صفحات وقطعات برش خورده از دستگیره حمل و برای تعداد بیشتر صفحات تا 10 برگ از چرخ دستی استفاده می شود.

برش صفحات:

جهت برش صفحات روکش دار گچی به ترتیب زیر عمل می کنیم:

1- برش کاغذ روی صفحات(شکل1)

2- شکستن صفحه در امتدادبرش

3- برش کاغذ پشت صفحات(شکل2)

4- صاف و یکنواخت کردن لبه های برش خورده به وسیله رنده(شکل3)

پس ازبرش صفحات لبه های برش خورده در صورت نیاز به وسیله دستگاه پخ زن در زاویه های 50/22 و 450 پخ زده می شود.

اگر برش صفحات در عرض های کم(5تا20 سانتی متر)موردنظر باشد از دستگاه برش نواری استفاده می شود(شکل4) این دستگاه قابلیت اجرای برش های منحنی را نیز دارا می باشد.

به منظور در آوردن جای کلید پریز برق نیز از قطعات گردبر در قطرهای مختلف استفاده می شود.(شکل5)

مواد و مصالح جنبی(پودرها) بتونه درزگیر:

گچ های ساختمانی هرچه درصد خلوص بیشتری داشته باشند به پوشش بهتری دست پیدا می کنیم.محصولات گچی کناف دارای ترکیبی از گچ به خلوص حدود 95% می باشند و این به مفهوم وجود میزان ناچیزی ناخالصی مانند کربنات ها و نمک در این محصولات تولیدی می باشد.

درحال حاضر این محصولات شامل موارد زیر می باشد:

بتونه درزگیر KNAUF FUGENFULERپرفیلکس KNAUF PERLFXگچ ساتن KNAUF MUL TICOVERگچ پوشش TOP FINISH

بتونه درزگیر KNAUF FUGENFULLER :

موارد استفاده:

بتونه درزگیر کناف ایران برای بتونه کاری و درزگیری با نوار کاغذی یا نوار فایبرگلاس مخصوص در سیستم های ساخت و ساز خشک به کار می رود.

این ماده به صورت لایه های نازک برای درزگیری صفحات روکش دار گچی پس از نصب و یا تعمیرات سطوح آسیب دیده صفحات روکش دار گچی، پر کردن درزها وسوراخ های قطعات بتونی، بتونه کاری سطوح بتونی و یا سفیدکاری دیوارک های گچی با حداقل ضخامت 1 تا 3 میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد.

ترکیبات:

ماده اصلی بتونه درزگیر کناف، گچ به صورت پودر می باشد که ضمن ترکیب با سایر افزودنی ها به کیفیت و خواص لازم جهت استفاده برای درزگیری و یا نازک کاری سطوح مربوطه رسیده است.

آماده سازی سطح زیرکار:

صفحات روکش دار گچی باید بر روی زیرسازی نصب و محل درزها کاملاً خشک و گردگیری شود.

نحوه ترکیب با آب و اجرا:

به میزان کافی آب در یک ظرف تمیز ریخته و پودر گچ را به آرامی روی سطح آب می ریزیم(به ازای هر 4پیمانه گچ، 3پیمانه آب لازم است)مدت3-2دقیقه صببر می کنیم تا گچ های باقیمانده روی سطح آب خیس شده و غرق شوند سپس با استفاده از دست به آرامی  وبا همزن مکانیکی با سرعت پایین مخلوط بتونه درزگیر را تا دستیابی به خمیری یکدست که از روی کاردک نریزد، مخلوط می نماییم. به این خمیرنباید ماده دیگری اضافه شود.

فرصت بکارگیری پس از مخلوط کردن حداکثر 30دقیقه است، بهتر است بتونه کاری پس از اتمام کف سازی انجام شود.دمای محیط نباید از 10 درجه سانتی گراد کمتر باشد.

روش بکارگیری:

بتونه درزگیر کناف نباید با سایر مواردی که باعث تغییرات در خواص و مشخصات فیزیکی محصول می گردد، ترکیب نمود.

هنگامی که ملات بتونه درزگیر کناف گرفته(سفت شده) است، دیگر نمی توان با اضافه نمودن آب آن را رقیق نمود و یا هم زد تا برای استفاده مجدد آماده شود و این ملات مناسب کار نمی باشد.

ظروف آماده سازی ملات و ابزارکار می بایست بلافاصله پس از اتمام کار با آب شسته شوند.باقی ماندن اجزا گچ روی ابزار و ظروف باعث کوتاه شدن زمان گیرایش گچ در استفاده های بعدی می گردد.

 پرلفیکسKNAUF PERLFIX :

موارد استفاده:

چسب پرلفیکس کناف ایران برای نصب صفحات روکش دار گچی و صفخات پوشش یافته با عایق های فوم پلی استایرین و یا پشم سنگ بر روی تیغه های آجری، بتنی، سفالی، سیپورکس، هبلکس و دیواره های گچی، جهت بهبود خواص صورتی و حرارتی دیوار موجود و یا به عنوان گچ و خاک و سفیدکاری به کار می رود.

ترکیبات:

ماده اصلی پرلفیکس کناف، گچ به صورت پودر می باشد که ضمن ترکیب با سایر افزودنی ها به کیفیت و خواص لازم جهت استفاده در موارد مختلف رسیده است

شامل 130 صفحه فایل word قابل ویرایش



خرید و دانلود دانلود تحقیق کناف


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.