مقاله در مورد صنایع غذایی

مقاله در مورد صنایع غذایی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه24

صنایع غذایی

مصرف کنندگان به طور روز افزون برای مسایلی همچون کیفیت، بهداشت و ایمنی مواد غذایی که می خورند یا می آشامند، اهمیت بیشتری قایل می شوند.

تضمین کیفیت و سلامت به عنوان مساله ای کلیدی برای رقابت در صحنه صنایع غذایی و بقای شرکتهایی همچون تولید کنندگان مواد غذایی و شرکتهای تجاری حایز اهمیت می باشد. بنابراین مدیریت ریسک برای تمامی کسانی که در زنجیره تولید مواد غذایی دخیل هستند، از کشاورزان، صیادان و باغداران گرفته تا تهیه کنندگان مواد غذایی، فروشندگان، توزیع کنندگان و شرکتهای حمل و نقل و ذخیره ‌مواد غذایی به عنوان نیازی اساسی به حساب می آیند.

مدیریت ریسک برای تمامی کسانی که در قسمتهای مختلف چرخه صنایع غذایی جهت تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی تلاش می کنند و همچنین کسانی که خواستار داشتن حضوری رقابتی در این بازار می باشند، مهم و کلیدی است. این زنجیره می تواند شامل تهیه کنندگان مواد غذایی، صنایع بسته بندی، تولید کنندگان تجهیزات و مواد شیمیایی و حتی ارایه دهندگان خدمات همچون شرکتهای تدارکاتی و حمل و نقل باشد.

-

صنعتی جهانی

زنجیره تهیه و عرضه در سراسر دنیا گسترده شده و توزیع مواد غذایی و فروش آن در سطح بین المللی مطرح گردیده است. این مساله سبب گردیده که مصرف کنندگان، مواد غذایی مورد نیاز خود را با دقت و توجه بیشتری انتخاب کنند.

-

زمانی که حوادث در سطح ملی و یا بین المللی دهه گذشته را نیز به این موضوع اضافه کنیم، درک این مساله که امروزه توجه مصرف کننده و نیز توجه رسانه ها به چه چیزی معطوف است، بیشتر مشخص می گردد.

-

حصول اطمینان

سازمانها و مصرف کنندگان نیز زمانی که خواهان جامه عمل پوشاندن و اخذ تضمین در تقاضاهای خود هستند، به سازمانهای مطمئن و مورد اطمینان رجوع می کنند. حال، سازمانها از طریق نشان دادن این مساله که سازمانهایی پی گیر و هوشیار هستند و در تمامی مراحل این پروسه دارای سیستم مدیریتی اثر بخش می باشند می توانند این اطمینان را کسب کنند.

-

چنین سازمانهایی دارای رویکرد مدیریت ریسک گسترده و گواهی اثبات آن می باشند. گواهینامه استاندارهای شناخته شده ملی و بین المللی، اجرای بهترین تکنیکها را تضمین نموده و آن را در معرض توجه سازمانها و مصرف کنندگان قرار می دهد.

-

همکاری با DNVدر:

گواهی سیستم مدیریت ایمنی تغذیه دام و مواد غذایی، که رویکرد سازمان شما را از شیوه سنتی آزمون کیفیت به شیوه تفکر پیشگیرانه سوق می دهد(ISO 22000 , HACCP).

-

استانداردهای خرده فروشی و تهیه کنندگان غذا، که به منظور مطابقت با نیازهای مصرف کنندگان و نیز با تکیه بر تولیدات و فرآیندهایی همچون GMP/GHPطراحی شده اند.(BRC food-BRC IOP, IFS, GMP FEFCO, GMP PDV, FAMI QS, FPA SAFE, EurepGAP).

-

گواهی سیستم مدیریت، که نشان دهنده کیفیت و سلامت در محصول، فرآیندهای سازگار با محیط زیست و سلامت و ایمنی برای کارمندان در سازمان شما می باشد. (به عنوان مثال ISO9001, ISO 14001, OHSAS18001, ISO22000).

-

گواهینامه CSRو پایداری، که موجب ایجاد اطمینان و رضایت در مصرف کنندگان از طریق اثبات پایداری در فرآیندهای کسب و کار سازمان می گردد.

-

گواهینامه‌ اختیاری محصول که سلامت و کیفیت را تضمین نموده و محصول شما را به عنوان محصولی منحصر به فرد معرفی می کند.

-

گواهینامه قابلیت ردیابی که فعالیتهای تمامی شرکتهای تولیدی و خدماتی دخیل در تهیه و ارایه مواد غذایی را در بر گرفته و تمامی جنبه های آن را مورد پشتیبانی قرار می دهد.

-



خرید و دانلود مقاله در مورد صنایع غذایی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.