دانلود تحقیق خاک، سیمان

دانلود تحقیق خاک، سیمان

چکیده:
این مقاله بعضی از تحقیقاتی را توضیح می دهد که اخیراً توسط آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل ماده( TRRL) در مورد رفتار خاک، سیمان انجام شده و مفاهیم کاربردش در لایه های روسازی مورد ملاحظه قرار می دهد مطالعات آزمایشگاهی بر تغییرات حجمی در مورد بر تأثیر گذاری غشاههای عمل آوری، متمرکز شده است. انقباض در مخلوط های خاک رس و سیمان معلوم شده که نا همسان می باشد. وقتی که آن در جهت مناسب برای تخمین زدن انقباض افقی در پیاده روهها، اندازه گیری می شود انقباض به طور بالاعکس با محتوای سیمان متناسب می باشد و نشان می دهد که ماده خوب به عمل آمده است . وقتی محتوای سیمان تا 1 درصد افزایش یابد انقباض نمونه هایی به طور افقی به هم فشرده شده اند، کاهش می یابد اثرات شیوه کوبیدن، تراکم و محتوای رطوبت قبل از تصفیه بر روی انقباض خاک رس و سیمان، در نظر گرفته شده است. شیوه های به عمل آوری که معمولاً در کارگاه استفاده می شوند دقت شرایط کمتری باشد مورد مطالعه قرار گرفته اند و کارایی آنها بر روی 3 نوع مختلف خاک- سیمان- شن- سیمان، خاک رس- سیمان و مخلوط سنگریزه – سیمان رزیابی شده اند. وضح است که برخی شیوه های معمول برای به عمل آوری لایه های رو سازی خاک- سیمان، غیر مؤثر می باشد.


مقدمه:
بسیاری از رو سازی جاده ها با پایه های خاکک- سیمان، در نواع مختلف شرایط جوی خدمات بسیار خوبی ارائه کرده اند. در کشورهای گرمسیری، خاک- سیمان معمولاً برای لایه اصلی ساختاری یک راه آسفالته استفاده می شود، گاهی چون منابع مواد سنتی از قبیل سنگهای خرد شده، نادر هستند یا به طور کامل در ان منطقه وجود ندارند و گاهی چون هزینه به دست آوردن و انتقال چنین موادی اساساً
1- هزینه تثبیت با سیمان موادی که در محل وجود ندارند بیشتر می شود.
2- در برخی کشورهای گرمسیری، جاده ها با پایه های خاک- سیمان، داشتن خرابی      معروف شده است.
اغلب چنین خرابی هایی می تواند به تکنیک های ضعیف احداث و کنترل ناکافی احداث ربط داده بشود امام برخی خرابی ها در جایی رخ می دهند که کیفیت خاک- سیمان از لحاظ استاندارد مورد قبول، بالا ست. مهندسان اغلب این چنین خرابی ها را به انقباض خاک و سیمانی که استفاده شده ربط می دهند و می گویند که این مورد می تواند با قرار دادن حد بالاتری برای محتوای سیمان، به حداقل برسد. بررسی های اخیر بوسیله واحد برون مرزی TRRL بر دانستن مطالب بیشتری در خصوص ویژگیهای انقباض خاک- سیمان و بر عواملی که بر انقباض تأ ثیر می کنند خصوصاً کارایی شیوه های مختلف به عمل آوری لایه های خاک- سیمان- متمرکز شده اند با این وجود مشخص می شود که هنگامی که ویژگی های انقباضس موادی که با سیمان تثبیت شده ان، واقعاً به ترک خوردگی اولیه لایه های روسازی خاک و سیمان کمک می کنند.
عوامل همه دیگری در عملکرد طولانی مدت ای چنین لایه هایی نقض دارند این عوامل عبارتند از استحکام ماده، مدول و توانایی کششی آن، مهار لایه زیرزمین، فشارهایی که توسط رفت و آمد اتوموبیل ها یا نوسان دما یا محتوای رطوبت، اعمال می شوند خواص وارفتگی ماده حجم قابل توجهی از دانش درباره تأثیر این عوامل بر عملکرد روسازی، وجود دارد، و بنابراین تحقیقات اخیر بر ویژگیهای انقباض خاک، سیمان متمرکز شده که در خصوص آن نسبتاً اطلاعات کمی اندکی موجود است.

 

 

 

شامل 16 صفحه Word



خرید و دانلود دانلود تحقیق خاک، سیمان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.