تحقیق درباره بررسی ایمنی در میدانهای مغناطیسی

تحقیق درباره بررسی ایمنی در میدانهای مغناطیسی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 14 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

هر جا که الکتریسیته وجود دارد ارتعاشات مغناطیسی نیز وجود دارند و در واقع میدان  جاذبه زمین ، خود یک مغناطیس بزرگ است. میدانهای مغناطیسی در همه جا به وفور یافت می شود، نظیر خانه ها، ادارات امروزی که بستگی به میزان مصرف نیروی الکتریکی مورد نیاز روزانه آنها دارد. میدانهای مغناطیسی اطرافمان را می توان کاهش داد. در واقع این کار به تنهایی و بدون در نظر گرفتن الکتریسیته امکان پذیر نخواهد بود.

تا صد سال پیش مواجهه انسان با میدانهای مغناطیسی منحصر به منابع طبیعی تولید آن بود. بشر در تمام دوران زندگی خود روی کره زمین در تماس با میدانهای مغناطیسی ضعیفی با شدت حدود 30 تا 70 میکرو تسلا بوده است. به هنگام طوفان های خورشیدی به میزان شدن میدانهای مغناطیسی در روی زمین افزوده می شود. مطالعات اپیدمیولوژیکی ارتباط مواجهه افراد با میدانهای مغناطیسی را با اثرات سوء فیزیولوژیکی از جمله ناراحتی های روانی، اختلال در سیستم قلبی- عروقی در انسان نشان داده است.

میدانهای مغناطیسی بسیار بیشتر از مقادیر طبیعی در تمامی صنایعی که به نوعی از الکتریسیته استفاده می کنند وجود دارد .

تشعشعات الکترومغناطیسی معمولا در خانه ها و ادارات به میزان کمتر از 1 میکرو تسلا یافت می شوند. انتقال نیرو حاصل از امواج مغناطیسی با ولتاژ کمتر400 کیلو ولت حدود 20 میکرو تسلا است. همچنین میدانهای خطوط نیروی کمتر از 20 کیلو ولت در مناطق مسکونی، بطور متوسط2 تا 3 میکرو تسلا است و فقط در فاصله ای به طول 10 متر قدرت میدان کمتر از 1 میکرو تسلا کاهش می یابد.



خرید و دانلود تحقیق درباره بررسی ایمنی در میدانهای مغناطیسی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.