عوامل پیشرفت مسلمین در زمان گذشته ومعاصر

عوامل پیشرفت مسلمین در زمان گذشته ومعاصر

عوامل پیشرفت مسلمین در زمان گذشته ومعاصر

13 صفحه

عوامل پیشرفت وگسترش اسلام در اواسط قرن چهارم هجری که منشا گرفته از نظر اخلاقی ،علمی،عقلانی ، آزاد منشی دین اسلام بوده است

اگرنقشه سیاسی اروپا ، آفریقا ،آسیای غربی را در اواسط قرن چهارم هجری ترسیم نمائیم و جغرافیای تاریخی این دوره را بررسی کنیم متوجه میشویم که بزرگترین بخش جهان مسکون راکه یونانیان آن رااویکومین می نامیدندتشکیل میدادند که بوسیله مسلمانان اداتره می شد دارای تمدن اسلامی بودکه این قسمت دارای تبعه حکومتی واحد وسیع می دانستند  ظهور و گسترش سریع اسلام در این منطقه بزرگ جهان تنها درسه قرن صورت گرفت ودین اسلام زمانی دین اصلی ویا حد اقل دین اکثریت قاطع بخشی از جهان بوده که بیش ازنیمی از جهان متمدن را در سه قاره آسیا ، آفریقاو اروپا فرا می گرفت و منطقه بین سلسله جبال پیرنهوسیبریه از غرب وشمال اروپا تا دورترین نقطه آسیا تا چین وگینه جدید از طرف شرق واز مراکش در شمال آفریقا تا آخرین نقطه جنوبی در آقریقا بیش از دو سوم قاره آفریقا را در بر داشت واگر مقاومت شدید فرانک هادر فرانسه در قرن دوم هجری مانع نشده بود محتملاًاسلام سراسر اروپا رافرا گرفته بود دین اسلام مانند یک بنای موزون مجلل وکامل است تمام بخشهای آن بطور هماهنگ یکدیگر را تحکیم و تکمیل کمیل می نمایدو هیچ عیب ونقصی درآن وجود ندارد ودر نتیجه اسلام دارای کمال وتمامیت ، جامعیت ، تعادل ، استحکام است .

 



خرید و دانلود عوامل پیشرفت مسلمین در زمان گذشته ومعاصر


پروژه راهسازی

پروژه راهسازی

این پروژه یکی از کاملترین پروژه های راهسازی در مقطع کارشناسی ویژه دانشجویان مهندسی عمران می باشد که تمام جزئیات و فایل های لازم در این پروژه گنجانده شده که بتواند راهنمای خوب برای شما دوستان عزیز باشد.

این فایل دارای نقشه توپوگرافی و پلان راه در نرم افزار سیویل تردی و پروفیل طولی و عرضی ،دفترچه محاسبات و... می باشد



خرید و دانلود پروژه راهسازی


تحقیق در مورد حجاب سیاسی و بدحجابی سیاسی

تحقیق در مورد حجاب سیاسی و بدحجابی سیاسی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 9

 

پیش درآمدی بر: حجاب سیاسی و بدحجابی سیاسی

اشاره:

امام خمینی در سیر رهبری نهضت اسلامی، با توجه به نیرو و نقش انسانی اجتماعی زنان در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی، بر این نکته که زن در مقام تربیت کننده نسل فردا، چنانچه از بنیه فکری اسلامی برخوردار باشد، در سلامت سازی جامعه نقش اول را ایفا خواهد کرد، همواره تاکید و توجه داشتند.

این امر را با توجه به هویت و محیط زندگی زن مسلمان تا آنجا مورد نظر قرار داشت که معیار واقعی حجاب را در شکل دهی مقام فکری و اجتماعی زن تبیین کرده است. حضرت امام (س) بر حقیقت و معنای وجودی حجاب تاکید داشتند و حتی در دوران آشفته و بحرانزده سالهای 1357، که سالهای اوج حرکت و سازماندهی انقلاب اسلامی به شمار می رفت و نهضت در آستانه تعیین طریق و ایجاد وحدت اصولی در تفکر و تعریف از آرمانهای انقلاب بود، حضرت امام در پاسخ سئوالی که در جمع دانشجویان ایرانی در پاریس - در تاریخ 17/7/1357 - در به کار گیری و حدود حجاب مطرح شده است چنین پاسخ فرموده اند:

س: یکی از خانمهای حاضر در جلسه: این مسئله حجاب، این خواهرها را که در این محیط هستند یک مقدار ناراحت کرده، یعنی واقعا می خواهند ببینند که این حجاب به این شکل درست هست یا نه؟

امام: به همینطور که حالا شما هستید؟

خانم: بله

امام: این مانع ندارد، اگر یک مفسده ای بر آن نباشد مانعی ندارد. شما باید خودتان تشخیص بدهید که آیا به این ترتیب که بروید، مثلا مفسده ای دارد، مثلا فرض کنید که خلاف احترامی به شما می شود، از این چیزها. اگر بشود، خوب او را دیگر خودتان هم نمی توانید بگویید. اما اگر نمی شود، حجاب اسلام بیشتر از این نیست، همین است.

خانم: در ایران هم. . . ؟

امام: ایران حالا با اینجا وضعش فرق می کند. آنجا ممکن است که بیشتر مفاسد باشد، والا نه اینکه حجاب ایران را اینجا دارد. حجاب ایران، حجاب اسلام، همین مقدارهاست. اسلام اینجا و آنجا ندارد. لکن یک جهات خارجی گاهی در کار هست. به طوری که یک مفسده ای باشد، یک اختلاف اخلاقی بشود، یک چیزهایی باشد، البته آن وقت باید جلوگیری بشود. اما اگر نباشد اینطور و ساده باشد و مثل سایرین با سادگی باشد، نه، بی چادر مانع ندارد.

و در این باور است که پوشش، بیان یک ایدئولوژی است و معنای نقش آفرینی نیمی از جامعه را در به دست آوردن آرمان متعالی معین می کند; یعنی آنگاه که تفکر زن از عرضه وجودی خود بر مبنای ایجاد مفسده دوری می پذیرد، یقینا به سمت تعیین نقش سازندگی خود هدایت شده است و این قالب از حجاب، ابزار و معنایی است که این تفکر را در شکل پذیری انقلاب اسلامی با رهبری و هدایتهای روشنگرانه امام راحل برای زن مسلمان روشن ساخت. آنچه در پی می آید مبحثی است پیرامون حدود حجاب در جامعه اسلامی و نگرشی است بر تعریف حجاب سیاسی در همین راستا.

حجاب، آن گونه که اصطلاحا رایج است، آشکارترین نماد ایدئولوژیکی است که در دو مقوله "سنت" و "سیاست" نیز از مفاهیمی ویژه برخوردار است. آشکارترین نماد ایدئولوژیک است، اگر که فرد حجاب را به عنوان بخشی از رفتار کنترل شده اجتماعی بنگرد. گونه ای از رفتار سنتی است، اگر که فرد بی هیچ انتخاب عالمانه ای، در فرآیند مکتسبات ذهنی خویش از دنیای اطراف، حجاب را به عنوان یک عادت رایج بومی در قوم خود پذیرا گردد. و صریحترین تظاهر سیاسی است، اگر که فرد در مسیر مبارزات سیاسیش از حجاب به عنوان آشکارترین نماد گرایش فکری و مکتبی مدد جوید. در گریزی به ریشه تاریخی حجاب، فریضه حجاب در اسلام می تواند در عرصه ای گسترده تر و در دائر مدار گرایش فطری انسان به پوشش، طرح گردد. در این صورت، در تایید فرضیه فطری بودن حجاب - به مفهوم مطلق پوشش - می توان مبدا تاریخی آن را در زمانی جستجو کرد که آدم و حوا در اولین مراحل هبوط به عالم طبیعت و آغاز حیاتی دنیوی، به خودآگاهی ضرورت پوشش دست یازیدند و از آن پس خداوند پوششهای گوناگون را بر فرزندان آدم ارزانی داشت:

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید



خرید و دانلود تحقیق در مورد حجاب سیاسی و بدحجابی سیاسی


117 - تحقیق آماده در مورد اثبات وجود خدا - تعداد صفحات - 20

117 - تحقیق آماده در مورد اثبات وجود خدا - تعداد صفحات - 20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مناسب جهت ارائه به عنوان تحقیق و پروژه درسی

دارای حاشیه بندی

صفحه بندی شده

ویرایش شده

با فرمت Pdf و قابل تبدیل به ورد

سؤال: خدا چیست؟

پاسخ :خدا هستی نامحدود و آفریدگار جهان و جامع همه کمالات است و نقص و عیبی در

ذات وی راه ندارد و هستی او عین ذات مقدسش می باشد. موجودات آفریده شده ی خدا هستند

و هستی خویش را از خدا می گیرند و هیچ گونه استقلالی ندارند . خداست که آنها را آفریده و

بدانها افاضه وجود می کند چون خدا مستقل و موجودات غیر مستقل هستند یعنی وجود آنها از

خداست نمی توان گفت خدا از موجودات جداست و با آنها ربط وجودی ندارد اما باید دانست

که چون خدا جسم نیست نزدیک بودن او با موجودات مثل نزدیک بودن جسمی با جسم دیگر

می فرماید: خدا داخل در اشیاء است نه مثل دخول چیزی « علیه السلام » نیست .علی بن ابیطالب

در چیز دیگر و خارج از وجود اشیاء است اما نه مثل خروج جسمی از جسم دیگر(توحید صدوق،

ص 306 ). اگر مقصود شما از چیستی، آگاهی از ماهیت خدا است، در پاسخ باید توجه داشت که

اصولاً ماهیت خداوند به این معنا که مثلاً از چه چیز به وجود آمده یا ساخته شده است اصلاً

صحیح نمی باشد ، زیراچنین فرض هایی، نشانه نقص و کمبود است و در ذات الهی راه ندارد. از

چیز ساخته شدن به این معنا است که خداوند در وجود خود به آن چیز ها نیاز دارد و این با

ذات بی نیاز الهی سازگار نیست و نیز به این معنا خواهد بود که آن چیز ها قبل از وجود خداوند

، وجود داشته تا خداوند از آنها به وجود آمده باشد ، در حالی که همه چیز آفریده او است و نیز

او ازلی است و هیچ چیز قبل از وجود او نیست تا از آن ساخته شده باشد. خداوند چیز جز

هستی و وجود نامتناهی نیست و هیچ چیز وجود او را محدود نمی کند . حقیقت ذات نامحدود

الهی برای ما که موجودات محدود هستیم قابل درک نیست و به همین جهت در روایات آمده

که در ذات الهی تفکر نکنید ، بلکه در صفات خداوند تأمل کنید. هم چنین خدایی که ما در

تصور و خیال خود بیاوریم ، خدا نیست و اصولاً خداوند در تصور و خیال ما در نمی آید و عقل

نیز به ذات الهی راه نمی یابد چون لازمه آن، احاطه به خداوند است و خدای نامحدود در احاطه

موجود محدود و عقل ناقص داخل نمی شود .

 



خرید و دانلود 117 - تحقیق آماده در مورد اثبات وجود خدا - تعداد صفحات - 20


دانلود مقاله فناوری آب سنگین

دانلود مقاله فناوری آب سنگین

 

مشخصات این فایل
عنوان: فناوری آب سنگین
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 8

این مقاله در مورد فناوری آب سنگین می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله فناوری آب سنگین

ساختار اتم
اتم کوچکترین بخش سازنده یک عنصر شیمیایی است که هنوز هم خواص شیمیایی آن عنصر را دارد. خود اتم ها از سه جزء ساخته شده اند: الکترون، پروتون و نوترون. پروتون و نوترون در درون هسته اتم قرار دارد و الکترون به دور هسته اتم می گردد. الکترون بار منفی و جرم بسیار کمی دارد. پروتون بار مثبت و نوترون بدون بار است. جرم پروتون و نوترون برابر و حدود ۱۸۷۰ بار سنگین تر از الکترون است، بنابر این بخش عمده جرم یک ....(ادامه دارد)

کاربرد های آب سنگین
آب سنگین در پژوهش های علمی در حوزه های مختلف از جمله زیست شناسی، پزشکی، فیزیک و... کاربردهای فراوانی دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم.
طیف سنجی تشدید مغناطیسی هسته: در طیف سنجی تشدید مغناطیسی هسته NMR هنگامی که هسته مورد نظر ما هیدروژن و حلال هم آب باشد از آب سنگین استفاده می کنند. در این حالت چون سیگنال های اتم هیدروژن مورد نظر با سیگنال های اتم ....(ادامه دارد)

آشکار سازی نوترینو
رصد خانه نوترینوی سادبری در انتاریوی کانادا از هزار تن آب سنگین استفاده می کند. آشکار ساز نوترینو در اعماق زمین و در دل یک معدن قدیمی کار گذاشته شده تا مئون های پرتو های کیهانی به آن نرسد. هدف اصلی این رصدخانه یافتن پاسخ این پرسش است که آیا نوترینوهای الکترون که از همجوشی در خورشید تولید می شوند، در مسیر رسیدن به زمین به دیگر انواع نوترینوها تبدیل می شوند یا خیر. وجود آب سنگین....(ادامه دارد)

تولید تریتیم
هنگامی که دوتریم رآکتور آب سنگین یک نوترون به دست می آورد به تریتیم ایزوتوپ دیگر هیدروژن تبدیل می شود. تولید تریتیم به این روش به فناوری چندان پیچیده ای نیاز ندارد و آسان تر از تولید تریتیم به روش تبدیل نوترونی لیتیم ۶ است. تریتیم در ساخت نیروگاه های گرما هسته ای کاربرد دارد

فهرست مطالب مقاله فناوری آب سنگین

ساختار اتم
تاریخچه تولید آب سنگین
کاربرد های آب سنگین
کند کننده نوترون
آشکار سازی نوترینو
آزمون های سوخت و ساز در بدن
تولید تریتیم



خرید و دانلود دانلود مقاله فناوری آب سنگین