پروژه کارآموزی ساختمان مسکونی

پروژه کارآموزی ساختمان مسکونی

دانلود پروژه کارآموزی ساختمان مسکونی

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 32

 

 

 

 

در حال حاضر پروژة کارآموزی موردنظر مربوط به پروژه 416 واحد مسکونی
سامان II می‌باشد که از لحاظ سازه‌ای اسکلت آن از نوع اسکلت بتنی و سقف از جنس تیرچه بلوک می‌باشد. سایت پروژه فوق شامل 26 بلوک بوده که هر بلوک شامل 15 واحد ، 8 واحد یکخوابه و 7 واحد دو خوابه می‌باشد که در حال حاضر در مرحله نازک کاری می‌باشد در این خصوص کنترل موارد اجرایی – تهیه صورت وضعیتها – تأیید اردهای کارهای انجام شده و متره و برآورد و تهیه صورت جلسات مختلف در راستای کارهای انجام شده ، جزء عملیاتی است که هر روز به انجام می‌رسد کنترل موارد اجرایی مانند رفع نقصها و خرابی‌های موارد اجرا شده اعم از رنگ‌کاری ، لکه‌گیری ، درزها و ترکهای رفع ایجاد شده در دیوارهای داخلی و خارجی ، جوشکاری ، نازک‌کاری و بسیاری موارد دیگر باید به دقت صورت پذیرد . همچنین تهیه صورت وضعیتها و … عملیات متره و برآورد ساختمان مدیریت نیز در این مدت به انجام رسید. ساختمان مدیریت این پروژه از نظر سازه‌ای اسلکت آن از نوع اسکلت فلز و سقف از جنس تیرچه بلوک می‌باشد. مساحت آن حدود 700 متر مربع بوده و در حال حاضر در مرحلة اجرا می‌باشد. با ارائه نقشه‌های ساختمان مدیریت مجتمع فوق ضمن بررسی و مطالعه به روی نقشه‌های فوق عملیات متره و برآورد، کدبرداری و تعیین کدهای ارتفاعی ، تعیین موقعیت مکانی ساختمان فوق از جمله کارهای ولیه است که در خصوص اجرای عملیات ساختمان مدیریت به کار گرفته شده است. در این خصوص تعیین کدهای ارتفاعی (ترازیابی) ، خاکبرداری و خاکریزی ، لاشه‌چینی، سنگ مالون جهت بالا آوردن سطح فنداسیون و اجرای تیپ‌بندی فونداسیون بر روی لاشه سنگ‌هائی که قبلاً کار شده بود و همچنین اجرای بتن مگر آن از جمله کارهایی است که در اجرای کار به انجام رسیده است.

لازم به ذکر است در مرحلة آکس‌بندی ساختمان مدیریت ، در سه مرحله اصلاحیه از طرف مشاورین ابلاغ گردید که طبق اصلاحیه ، موقعیت و طرح اولیه داخلی بنا تغییر داده شد.

بعد از قالب‌بندی فنداسیون و اجرای آرماتورگذاری مطابق نقشه‌های اجرایی ارائه شده توسط مشاور و نصب بین پیلتها و سپس اجرای عملیات بتن‌ریزی و کنترل کلیه مسائل ذکر شده از جمله کارهایی است که طی روزهای کارآمدهای توسط اینجانب به انجام رسیده است.

لازم به ذکر است که قبل از عملیات بتن‌ریزی کنترل سطح تراز کلیة بین پیلتها و هم تراز کردن آنها از جمله عملیاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

توضیح اینکه پیچ و بولتهایی که در زیر بین پلیتها قرار دارد بایستی قبل از عملیات بتن‌ریزی توسط گریس اندود شی تا پس از عملیات بتن ریزی زنگ نزند. براحتی جهت رگلاژ باز شود. و ویبره کردن بتن جزء اعمالی است که در مقاومت بتن نقش بسزایی دارد. پس از اینکه عملیات بتن‌ریزی انجام پذیرفت تمامی بین پلیتها را باز کرده و اول سطح بین پلیتها توسط گروت هم تراز می‌گردد برای این منظور بالاترین تراز بین پلیت را انتخاب کرده و بقیه بین پلیتها را هم تراز با آن بیس پلیت هم تراز می‌نماییم. این ارتفاع توسط گروت هم تراز می‌گردد. (گروت ملاتی متشکل از ماسه با وی و سیمان می‌باشد) پس از حصول اطمینان از هم تراز بودن بیس پلیتها ، می‌توان عملیات جوشکاری ستونها را شروع نمود. با توجه به نقشه‌های اجرایی ارائه شده از سوی مشاور تعیین سایز ستونها ، نوع اتصالات (ورقها ، نبشی‌ها ، براکت‌ها و …) و تعیین سایر عضوهای سازه‌ای ساختمان بسیار مهم و حائز اهمیت است . زیرا بر اساس برآوردهای انجام شده حجم آهن‌آلات ما تعیین می‌گردد.



خرید و دانلود پروژه کارآموزی ساختمان مسکونی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.