طرح کارافرینی تولید آجر

طرح کارافرینی تولید آجر

طرح کارافرینی تولید آجر در 33 صفحه با فرمت ورد

 

فصل اول : تعریف محصول

آجر فرآورده ایست مصنوعی که از پختن خشت خشک شده بدست می آید.خشت از قالب گرفتن گل تولید می شود. گل مخلوط ورزیده آب و خاک است. خاک مناسب جهت تولید آجر، خاک رس و مواد رسی میباشد.

خاکی که مقدار زیادی اکسید آلومینیوم و سیلیکات کلسیم داشته باشد برای آجرسازی بسیار مناسب است.

ضمناً مواد خارجی و زائد نظیر سنگ ریزه، بخصوص سنگ ریزه های آهکی و ریشه گیاهان نبایستی در گلی که برای تولید خشت بکار میرود وجود داشته باشد.

ویژگیهای خاک مناسب جهت تولید آجر رسی در استاندارد 1162 آمده است. در اینجا به ذکر بعضی از نکات مهم آن می پردازیم :

از نظر شیمیایی خاک رس، سیلیکات آلومینوم آبدار به فرمول : AL2O3 , Sio2 , nH2O است.

خاک رس پولکی شکل و اندازه ذرات آن تا 2 میکرون و دارای خاصیت جذب آب و چسبندگی است. خاک رس آجرپزی نقطه ذوب کمتر از 1250 درجه سانتی گراد میباشد.

آجر از نظر روش تولید و نوع مصرف و کیفیت به انواع مختلف تقسیم و به روشهای دستی و ماشینی تولید میشود.

آجر مورد نظر در این طرح آجر سفال درجه 1 و 2 و بلوک تیغه ای می باشد. محصول های مورد نظر به ضخامتهای 4 و 5 و 7 سانتی متر تولید خواهد شد که در ساختمان سازی علاوه بر پربار بودن دارای نمای مناسب خواهد بود.

خصوصیات و مشخصات فنی محصول تولیدی مورد نظر به شرح صفحات بعد میباشد.

کیفیت سطوح خارجی :

آجرهای سفال باید خوب پخته شده باشند و سطوح آنها عاری از ترکهای عمیق و گسترده بوده و لبه ها و گوشه های آنها خسارت ندیده باشد  و دانه های سنگی کوچک و ذرات آهک منبسط شونده در آنها وجود نداشته باشد، مقطع بریده شده این آجرها باید بافت نسبتاً یکنواختی داشته باشد.

کلمة خوب پخته شدن نباید ایجاد ابهام کند و منظور از خوب پخته شدن، بوجود آمدن حالت چسبندگی سرامیکی مناسب در جسم آجر میباشد.

سایر مشخصات نظیر پیچیدگی در اثر تحدب و تقعر، شور‌ة زندگی، مقاومت در مقابل یخ زدگی باید مطابق حدود قید شدة در استاندارد شماره 7 می باشد....



خرید و دانلود طرح کارافرینی تولید آجر


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.