گزارش کارآموزی مرکز آمار

گزارش کارآموزی مرکز آمار

دانلود گزارش کارآموزی مرکز آمار

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 46

 

 

 

 

فهرست مطالب

تاریخچه مرکز آمار

نمودارهای سازمانی مرکز آمار

نصب windows xp

نصب oracle نسخه clint

نصب سیستم دبیرخانه

نصب windows2000

نصب mcafee (ویروس یاب )

نصب motherboard

نصب Font

نصب DLL

نصب Servicepak 4 روی ویندوز 2000

نصب virusscan

نصب agent

eUpdat کردن ویندوز

پارتیشن بندی

برگرداندن image روی سیستم

نصب VGA

فاسی کردن پرینتر

تعریف کردن پرینتر

نصب فارسی ساز  Parsa 2001

تغییر دادن Version اینترنت

طریقه ویروس یابی

تعریف شبکه

مشاهده حرارت cpu

آوردن آیکونهای desktop

قابلیت فرمول نویسی در word

از بین بردن حالت shontucte آیکون ها

مشاهده update ها

 

مقدمه:

با پیشرفت علم و مکانیزه شدن تمام سازمان‌ها و اداره‌ها و ... تمامی کاربران موظفند که با طرز کار رایانه حداقل در حد متوسط آشنا شوند. زیرا از این طریق امکان اشتباه در یک سازمان به حداقل می‌رسد و کارها نیز با زمان کمتر و به نحو مطلوب انجام می‌پذیرد. در این بین مرکز آمار ایران نیز که قبل از انقلاب به سوی اهداف خودگام بر‌می‌داشته بعد از انقلاب و در دهه‌های اخیر با مکانیزه شدن و سیستمی شدن اداره‌جات، با گامهای استوار‌تر و بلند‌تر به سوی اهداف خود می‌رود. بخشی که من در آن فعالیت داشتم امور شبکه‌ها و خدمات رایانه‌ای بود که به منزله یک تعمیر‌گاه برای رایانه‌ها به حساب می‌آمد. در این بخش رایانه‌هایی که از نظر نقص سیستم عامل یا کمبود نرم‌افزار‌های مورد نیاز وجود داشتند، کارهای لازم روی آنها به عمل می‌آمد و آماده سرویس دهی از طریق کاربران خود بودند.

کارهایی از قبیل اسمبل کردن قطعات، نصب سیستم عامل، نصب نرم‌افزارهایی همچون آفیس یا ویروس‌یاب و ... و همچنین update کردن آنها همگی در این بخش انجام می‌یافت.

تاریخچه مرکز آمار ت

در سال 1297 هجری شمسی به منظور ثبت وقایع چهارگانه اداره ثبت احوال کشور تاسیس شد با ثبت اطلاعات مرتبط با تولد فوت ازدواج و طلاق توسط اداره مذکور ضرورت اطلاع از جمعیت کشور تعیین سازمانی که به جمع آوری این اطلاعات بپردازد مورد توجه قرار گرفت و منجر به آن شد که در سال 1303 هجری شمسی آئین نامه ای به تصویب برسد و در این آئین نامه اداره ایی مسئول آمار و وظایف آن مشخص شد بر اساس این مصوبه مسئولیت جمع آوری و متمرکز کردن آمارهای مورد نیاز به عهده وزارت کشور گذاشته شد .

در خرداد ماه سال 1318 هجری شمسی اولین قانون سرشماری در مجلس شورای ملی تصویب شد در اجرای این قانون سرشماری نفوس از دهم اسفند ماه سال در شهر تهران و در سال 1319 و1320 هجری شمسی در 33 شهر کشور به تدریج به اجرا در آمد .

در اسفند ماه سال 1331 هجری شمسی سازمان همکاری آمار عمومی تشکیل شد و در فروردین ماه سال 1332 هجری شمسی قانون آمار و سرشماری به تصویب رسید .

در این سال اداره آمار و سرشماری از اداره کل آمار و ثبت احوال متنوع و به سازمان همکاری آمار عمومی ملحق شد به این ترتیب برای اولین بار سازمانی که منحصراً وظیفه جمع آوری آمار را به عهده داشت به وجود آمد که در سال 1334 هجری شمسی به اداره آمار عمومی وابسته به وزارت کشور تغییر نام یافت و این اداره در سال 1335 هجری شمسی اولین سرشماری عمومی نفوس را در کل کشور به اجرا در آورد با تاسیس اداره آمار عمومی فعالیت های آماری وارد مرحله جدیدی شد و همه ساله طرح های گوناگون آماری در زمینه های مختلف اجتماعی اقتصادی به اجرا در آمد اهم آنها به شرح زیر است :



خرید و دانلود گزارش کارآموزی مرکز آمار


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.