اقدام پژوهی پایه اول، علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن

اقدام پژوهی پایه اول، علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان  پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 35

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده

واژگان کلیدی :

مقدمه 

بیان مسأله 

توصیف وضع موجود ( شواهد 1) 

الف. شاخص های کیفی وضع موجود 

ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود 

اهداف تحقیق  

ب. اهداف اختصاصی :

گردآوری داده ها و اطلاعات برای ارایه راه حل‌ها

الف. مشاهده

ب. پرسش نامه 

ج. مصاحبه 

د. بررسی پرونده های تحصیلی دانش‌آموزان  

الف: پیشینه ی نظری  

ب. پیشینه عملی  

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات   

راه حل های پیشنهادی  

انتخاب راه حل ها

اعتبار بخشی به راه حل ها

اجرای راه حل ها (شواهد2 ) 

پیشنهاد ها و راهکارها

فهرست منابع و مآخذ 

 

چکیده

     عنوان اقدام پژوهی حاضر این است که ، چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ و هدف اصلی آن نیز افزایش میزان علاقه مندی دانش‌آموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن می باشد. اما نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نمی باشد ، آن است که اگر چه موضوع و عنوان اقدام پژوهی حاضر، تکراری به نظر می رسد ، اما باید اذعان نمود که گاهی از اوقات ، تکرار نه تنها زیبا و ضروری ست ، که بسیار حیاتی نیز می باشد ! از آن جمله می توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهای پنج گانه در هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر این ، آشنا نمودن کودکان با اصول و مبانی دین اسلام، به ویژه قرآن کریم ، آن هم در پایه اول دبستان ، همواره نیازمند تکرار است. زیرا عامل « تکرار » در فرایند تدریس ، امری اجتناب ناپذیر می باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانش‌آموزان پایه اول دبستان ……… به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری دیگر دروس( قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.

واژگان کلیدی :

دانش آموزان – پایه اول- قرآن – علاقه مندی



خرید و دانلود اقدام پژوهی پایه اول، علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.