مقاله مدیریت پردازش process management - مهندسی کامپیوتر - word

مقاله مدیریت پردازش  process  management - مهندسی کامپیوتر - word

مقاله مدیریت پردازش  process  management برای رشته مهندسی کامپیوتر با فرمت word شامل 21 صفحه

 

یک processیک برنامه در حال اجرا میباشد . سیستم unix  برای کنترل نمودن process های در حال اجرا برنامه های مختلفی را فراهم ساخته است . بی شک برنامه ps  مهمترین برنامه از این نوع میباشد که وضعیت process های کنونی شما را نشان میدهد .

هنگامیکه process ها در صحنه اجرا میشوند ، میتوان بوسیله سیگنال هائیکه از صفحه کلید ارسال میگردد آنها را متوقف نمود . اما برای مدیریت process هائیکه در زمینه اجرا میگردند با استفاده از فرمان kill آنها را متوقف میسازیم .

دیگر فرامینی که در این فصل مورد بررسی قرار میگیرد امکان تغییر دادن محیط process ها را فراهم میسازند . فرمان nice اولویت اجرای process را کاهش میدهد تا process های دیگر بیشتر مورد توجه قرار گیرند . فرمان nohup این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که پس از خروج از سیستم process شما همچنان در حال اجرا باقی بماند . فرمان at این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که برنامه ای را در زمانیکه شما تعیین می نمائید به اجرا در بیاید .

گاهی از اوقات لازم است که اجرای یک process  را که شما شروع نموده اید متوقف سازید . مثلا برنامه آنطور که شما مایل بودید عمل نمیکند و یا اینکه دیگر نیازی به اجرای برنامه ای که در زمینه اجرا نمودید ندارید . یک برنامه که در زمینه اجراء میگردد نه تنها بوسیله وقفه بلکه بوسیله سیگنال quit هم خاتمه نمی یابد ، زیراshell process ,   های زمینه  را از سیگنال ها محفوظ نگاه میدارد . اما بوسیله ارسال سیگنال نرم افزاری خاتمه ، میتوانید یک process را که در زمینه در حال اجراء شدن است خاتمه دهید . زیرا shell  در مقابل این signal  محافظتی انجام نمیدهد .

برای ارسال یک سیگنال نرم افزاری به یک process  از فرمان kill  با قالب زیر استفاده نمائید .

$ kill ( - signal – no ) pid

در اینجا pid  شماره مشخصه process میباشد که بلافاصله پس از اجرای process  در زمینه توسط shell نمایش داده میشود . اگر شماره مشخصه process  را فراموش کردید با استفاده از فرمان ps شماره مشخصه process مورد نظر خود را بدست آورید  .



خرید و دانلود مقاله مدیریت پردازش  process  management - مهندسی کامپیوتر - word


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.