نقشه کامل سوله (کارخانه)

نقشه کامل  سوله (کارخانه)

عنوان: طراحی معماری کارخانه (سوله)

توضیحات: پروژه کامل (پلان های معماری، برش ها و نماها، جزئیات معماری و...)  کارخانه(سوله) در اختیار شما قرار میگیرد.

هدیه فروشگاه به شما:

توجه توجه: با خرید این محصول در فایل زیپ 233 نکته اجرایی و ساختمانی  و همچنین 30 فونت بسیار زیبا و نایاب را نیز دریافت خواهید کرد.......

 



خرید و دانلود نقشه کامل  سوله (کارخانه)


پاورپوینت درس یازدهم تعلیمات اجتماعی پایه پنجم دبستان

پاورپوینت درس یازدهم تعلیمات اجتماعی پایه پنجم دبستان

دانلود پاورپوینت تعلیمات اجتماعیپاورپوینت درس یازدهم تعلیمات اجتماعی پایه پنجم دبستان

 

عراق• به نقشه‌ی زیر توجه کنید؛ عراق در کدام طرف کشور ایران قرار دارد، ایران از راه عراق با کدام کشورهای عربی ارتباط دارد؟
آیا کشور عراق به دریا راه دارد؟ چگونه؟

 

همانطور که در نقشه می‌بینید، بیش‌تر خاک این کشور را زمین‌های کم ارتفاع و پست جلگه‌ای تشکیل می‌دهد. ناحیه‌ی مرتفع کوهستان عراق در کدام سمت آن قرار دارد؟ جلگه‌ی پهناور عراق از آّبرفت دو رود پر آب، به‌وجود آمده است. آیا می‌توانید این رودها را نام ببرید؟ این رودها از کدام کشورهای همسایه وارد عراق می‌شوند؟ رود پر آبی که از اتصال دو رود به وجود می‌آید، چه نام دارد؟ شط العرب در قسمتی از مسیر خود مرز ایران و عراق را تشکیل می‌دهد. از اتصال این رودخانه به مرز ایران و عراق تا خلیج فارس، اَروندرود نامیده می‌شود. رود کارون از کشور ایران به اروند رود می‌پیوندد. مردم عراق مسلمان‌اند و بیش از نیمی از جمعیت این کشور را مسلمانان شیعه تشکیل می‌دهند. مردم عراق به زبان عربی صحبت می‌کنند. پایتخت کشور عراق شهر بغداد است. بندر بزرگ عراق شهر بصره است که از راه خلیج فارس با دریاهای دیگر ارتباط دارد. آرامگاه چند تن از امامانآرامگاه چند تن از امامان شیعه در شهرهای نجف ، کربلا ، کاظمین و سامرا قرار دارد. همه ساله ، عده ی زیادی از مردم ایران و سایر کشورها برای زیارت به این شهرها سفر می‌کنند. وضعیت اقتصادی:عراق کشوری نفت خیز است و از تولید و صادرات نفت درآمد قابل توجهی دارد. در جلگه‌های حاصل‌خیز این کشور، پنبه و غلات به‌دست می آید. هم‌چنین،  نخلستان‌های وسیع خرما در عراق گسترده شده است و مقداری از این خرما به کشورهای دیگر صادر می‌شود. نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)تعداد اسلاید: ۷ لطفاً‌برای مشاهده پاورپوینت درس یازدهم تعلیمات اجتماعی پنجم ابتدایی محصول را خریداری و دانلود نمائیدتشکر از خریدتان

خرید و دانلود پاورپوینت درس یازدهم تعلیمات اجتماعی پایه پنجم دبستان


دانلود نمونه سوالات فلسفه اخلاق دانشگاه پیام نور

دانلود نمونه سوالات فلسفه اخلاق دانشگاه پیام نور

دانلود نمونه سوالات دانشگاه پیام نور همراه با جوابدانلود نمونه سوالات فلسفه اخلاق دانشگاه پیام نور

 

 

کد درس ۱۲۱۱۴۱۰ رشته های علوم پایه و مهندسیکد درس ۱۲۱۱۴۱۱ رشته های علوم انسانی

 

این محصول شامل دانلود تمامی نمونه سوالات زیر می‌باشد.دانلود نمونه سوالات فلسفه اخلاق نیمسال دوم ۹۵-۹۴ کلیه رشته‌های علوم انسانی دانشگاه پیام نور همراه با جوابدانلود نمونه سوالات فلسفه اخلاق نیمسال اول ۹۵-۹۴ کلیه رشته‌های علوم انسانی دانشگاه پیام نور همراه با جوابدانلود نمونه سوالات فلسفه اخلاق نیمسال اول ۹۵-۹۴ کلیه رشته‌های علوم پایه دانشگاه پیام نور همراه با جوابدانلود نمونه سوالات فلسفه اخلاق نیمسال دوم ۹۴-۹۳ کلیه رشته‌های علوم انسانی دانشگاه پیام نور همراه با جوابدانلود نمونه سوالات فلسفه اخلاق نیمسال اول ۹۴-۹۳ کلیه رشته‌های علوم انسانی دانشگاه پیام نور همراه با جواب

 

لطفاً‌ جهت دانلود نمونه سوالات فلسفه اخلاق دانشگاه پیام نور محصول را خریداری نمائیدتشکر از خریدتان

خرید و دانلود دانلود نمونه سوالات فلسفه اخلاق دانشگاه پیام نور


دانلود مقاله برابری یا عدم برابری دیه زن و مرد

دانلود مقاله برابری یا عدم برابری دیه زن و مرد

 

مشخصات این فایل
عنوان: برابری یا عدم برابری دیه زن و مرد
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:49

این مقاله در مورد برابری یا عدم برابری دیه زن و مرد می باشد.

 بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از  مقاله برابری یا عدم برابری دیه زن و مرد

خونبها شامل مواردی میشده است که پیش از اسلام افراد خانواده ها یا قبایل در قبال کشته شدن یکی از اعضای خود از قاتل طلب میکردند وهدف خونبها مطالبه ارزشهای شخصی ،اجتماعی و خانوادگی مکتسبه یا موروثی مقتول بود که از قاتل گرفته میشد که با توجه به شرایط مقتول از حیث طبقه...(ادامه دارد)

۲- اعتبار شهادت زن در اثبات دعوى و جرم
طبق مواد مختلف و متعدد قانون مجازات اسلامى، یا شهادت زن اصولا براى اثبات جرم اعتبار ندارد و یا با انضمام شهادت زن با مرد و آن هم در حد اعتبار شهادت دو زن در برابر یک مرد معتبر است، طبق مواد۱۱۹، ۱۲۸،۱۳۷،۱۵۳، ۱۷۰، ۱۸۹،۱۹۹،۲۳۷ اصولا جرائم لواط، مساحقه، قوادى، قذف، شرب...(ادامه دارد)

۴- دیه
طبق ماده ۳۰۰ قانون مجازات اسلامى، دیه قتل زن مسلمان، خواه عمدى خواه غیر عمدى نصف دیه مرد مسلمان است.
على‏الاصول، دیه به قتل یا جرح غیر عمدى تعلق مى‏گیرد ولى در صورت عمد هم ممکن است ولى دم یا مجنى علیه از قصاص بگذرد و به گرفتن دیه راضى شود که در این صورت قصاص به دیه تبدیل مى‏شود. ماده‏۲۵۷ قانون مجازات اسلامى مى‏گوید: «قتل عمد موجب قصاص است لکن با رضایت ولى...(ادامه دارد)

مبانى حکم دیه‏و مقررات متفاوت آن‏در مورد زن و مرد در قانون‏ مجازات
در قوانین عرفى امروز، ارتکاب قتل و جرح و ضرب، از یکسو، جنبه کیفرى دارد و مجازات اعدام و حبس و جریمه نقدى و احیانا کیفرهاى دیگر بر آن مترتب است که عمدتا جنبه عمومى دارد و حکومت‏به خاطر تجرى مرتکب به نقض حریم جامعه و حقوق و امنیت دیگران و با هدف تنبیه مجرم یا تادیب او یا عبرت دیگران و پیشگیرى و بازدارندگى و یا همه آنها، وى را به مجازات متناسب طبق...(ادامه دارد)

اصول و قواعد کلى اسلامى
علاوه بر این روایات ـ که بر برابرى دیه دلالت دارند ـ مى توان آیات و روایاتى را نیز که بر برابرى انسان ها در شخصیت و استعداد و دیگر ویژگى هاى انسانى دلالت دارند، گواه و شاهد گرفت. به تعبیر دیگر، مى توان گفت که اصول و قواعد اولیه اسلامى نیز بر برابرى دلالت مى نمایند. برخى از آیات و روایات بدین شرح اند....(ادامه دارد)

نقد و بررسى دیدگاه نابرابرى دیه زن و مرد
در روایات مختلف منقول از پیامبر اکرم و ائمه اطهار، هم میزان دیه تعیین شده و هم در بعضى از آنها به نصف بودن دیه زن نسبت‏به دیه مرد اشاره شده است. بدین معنى که در برخى از روایات به طور مطلق دیه قتل انسان (دیه نفس) و نیز دیه اعضا و جراحات وارده بر انسان ذکر شده و در بعضى از روایات نیز تصریح شده به اینکه دیه زن نصف دیه مرد است....(ادامه دارد)

نقد و بررسى کلى
سه دسته روایت ـ که مورد استناد راى مشهور فقیهان قرار داشت ـ به اجمال بیان شد. در ضمن نقل آن روایت ها پاره اى از ایرادها و اشکال ها را نیز بر شمردیم، آنچه در انتهاى این بحث، بدان مى پردازیم، توضیح ایراد اصلى این قبیل روایات ـ صرف نظر از اشکال هاى ذکر شده ـ است....(ادامه دارد)

سوم. وجوه استحسانى
برخى مى گویند تفاوت دیه به دلیل کارکرد متفاوت اقتصادى زن و مرد است، زیرا دیه مربوط به جنبه بدنى است و چون بدن مرد در خصوص انجام کارهاى فیزیکى قوى تر از زن است، مردها بیشتر از زن ها بازدهى کارى دارند و از این رو دیه آنها نیز بیشتر است و از آنجا که مرد نقش بیشتر و موثرترى در...(ادامه دارد)

۲- پایین‏تر بودن نقش زن در وضعیت اقتصادى
از دید عده دیگرى از صاحبنظران اسلامى، نصف بودن دیه زن نسبت‏به مرد بدینگونه توجیه شده که اصولا دیه براى جبران خسارت وارده به مجنى‏علیه یا خانواده او است، و از آنجا که مرد نقش بیشتر و موثرترى در زندگى اقتصادى دارد و با از بین رفتن یا صدمه دیدن او لطمه بیشترى به وضع مالى خانواده وارد مى‏آید بخصوص که در نظام حقوق اسلام اداره خانوداه و مسئولیت تامین معیشت‏ خانواده ...(ادامه دارد)

نتیجه
مساله دیه زن و مرد و تفاوت آن با دیه متعلق به مرد را در قانون مجازات اسلامى ایران و مبناى فقهى آن در حد امکان بررسى کردیم و سیرى در مبانى و ادله آن نمودیم و گاه در ضمن بحث، اندک نقدى هم به عمل آوردیم. نتیجه‏گیرى و اظهارنظر قطعى و جزمى دشوار است ولى به هر حال در این سیرى که در دلایل و منابع حکم موجود در این زمینه، یعنى نصف بودن دیه زن نسبت‏به مرد به عمل...(ادامه دارد)

پیشنهاد :
خلاصه سخن آنکه قرآن کریم بر لزوم پرداخت اصل دیه دلالت دارد و تفاوتى میان زن و مرد نگذاشته است. روایاتى که بر تشریع دیه در آیین اسلام دلالت مى کنند، همانند قرآن، تبعیضى میان زنان و مردان نمى گذارند. اصول و قواعد کلّى اسلامى نیز برابرى دیه زن و مرد را اقتضا دارند. بر این پایه، روایت هایى که مخالف این ادلّه و قراین و شواهد باشند، نمى توانند مستند راى فقهى قرار گیرند....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله برابری یا عدم برابری دیه زن و مرد در پایین آمده است.

مقدمه:
کلید واژگان:
۱- زمان مسئولیت کیفرى
۲- اعتبار شهادت زن در اثبات دعوى و جرم
۳- قصاص
۴- دیه
مبانى حکم دیه‏ و مقررات متفاوت آن‏ در مورد زن و مرد در قانون‏ مجازات
طبق ماده ۵ قانون مسئولیت مدنى:
طبق ماده‏۶ همان قانون:
درآمد:
روایات تشریع دیه
اصول و قواعد کلى اسلامى
فصل دوم
نقد و بررسى دیدگاه نابرابرى دیه زن و مرد
صاحب جواهر الکلام مى نویسد:
تفصیل این سه دلیل از این قرار است:
یکم . روایات
دسته دوم، روایات نابرابرى دیه زن و مرد با دلالت التزامى
برخى از این روایات عبارت اند از:
استناد به این روایت ها دو اشکال جدى دارد:
دسته سوم، روایات نابرابرى قصاص اعضاى زن و مرد پس از رسیدن به یک سوم
پنج روایت بر این راى مشهور دلالت مى کنند که از این قراراند:
امام صادق(علیه السلام)در هنگام شنیدن خبر فوت او فرمود:
شگفتى فقیهان فریقین از این حکم
...(ادامه دارد)

 



خرید و دانلود دانلود مقاله برابری یا عدم برابری دیه زن و مرد


تحقیق در موردبحث در حدیث کمیل از امیر الومنین علیه السلام پیرامون ولایت فقیه

تحقیق در موردبحث در حدیث کمیل از امیر الومنین علیه السلام پیرامون ولایت فقیه

 لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت

تعداد صفحه:25

فهرست مطالب:بحث در حدیث کمیل از امیر الومنین علیه السلام پیرامون ولایت فقیه

متن‌ روایت‌ کمیل‌ از «نهج‌ البلاغة‌» سیّد رضیّ رحمة‌ الله‌ علیه‌ و شرح‌ فقرات‌ آن‌ بطور اختصار

بیان‌ چهار دسته‌ از علماء که‌ قابل‌ تعلیم‌ علوم‌ حقیقیّه‌ نیستند:

تشبیه‌ حضرت‌، حیوانات‌ سائمه‌ را به‌ آنها؛ نه‌ بالعکس‌ وَ کَمْ ذَا؟

وَ أَیْنَ  أُولَئِکَ؟ أُولَئِِک‌ وَ اللَهِ الاْ قـَلُّونَ عَدَدًا روایت‌ أبو إسحق‌ ثقفیّ در «الغارات‌»، و صدوق‌ در «خصال‌» و «إکمال‌ الدّین‌» روایت‌ «تُحَف‌ العقول‌» و «أمالی‌» مُفید و «حِلیَة‌ الاولیآء» سند این‌ حدیث‌ در نهایت‌ إتقان‌ است‌یکی‌ از أدلّة‌ ولایت‌ فقیه‌ که‌ هم‌ از جهت‌ سند و هم‌ از جهت‌ دلالت‌ می‌توان‌ آنرا معتبرترین‌ و قوی‌ترین‌ دلیل‌ بر ولایت‌ فقیه‌ گرفت‌، روایت‌ سیّد رضیّ أعلی‌ الله‌ مقامه‌ در «نهج‌ البلاغة‌» است‌ که‌ أمیرالمؤمنین‌ علیه‌ السّلام‌ به‌ کُمَیل‌ بن‌ زیاد نَخعیّ فرموده‌اند.فَفِی‌ «نَهْجِ الْبَلا َ غَةِ» مِنْ کَلاََمٍ لَهُ عَلیْهِ السَّلاَمُ لِکُمَیْلِ بْنِ زِیَادٍ النَّخَعِیّ:قَالَ کُمَیْلُ بْنُ زِیَادٍ: أَخَذَ بِیَدِی‌ أَمِیرُالْمُؤمِنِینَ عَلِیُّ بنُ أَبِی‌ طَالِبٍ عَلَیْهِ السَّلا َ مُ فَأَخْرَجَنِی‌ إلَی‌ الْجَبَّانِ؛ فَلَمَّا أَصْحَرَ تَنَفَّسَ الصُّعَدَآءَ ثُمَّ قَالَ: یَا کُمَیْلُ! إنَّ هَذِهِ الْقُلُوبَ أَوْعِیَةٌ فَخَیْرُهَا أَوْعَاهَا؛ فَاحْفَظْ عَنِّی‌ مَا أَقُولُ لَکَ.«کمیل‌ بن‌ زیاد می‌گوید: أمیرالمؤمنین‌ علیّ بن‌ أبی‌ طالب‌ علیه‌ السّلام‌ دست‌ مرا گرفت‌ و به‌ سوی‌ صحرا برد. همینکه‌ در میان‌ بیابان‌ واقع‌ شدیم‌، حضرت‌ نفس‌ عمیقی‌ کشید و سپس‌ به‌ من‌ فرمود: ای‌ کمیل‌! این‌ دلها ظرفهائی‌ است‌ و بهترین‌ این‌ دلها، آن‌ دلی‌ است‌ که‌ ظرفیّتش‌ بیشتر، سِعه‌ و گنجایشش‌ زیادتر باشد. بنابراین‌، آنچه‌ را که‌ من‌ بتو می‌گویم‌ حفظ‌ کن‌ و در دل‌ خود نگاه‌دار!» سپس‌ میفرماید:النَّاسُ ثَلا َ ثَةٌ: فَعَالِمٌ رَبَّانِیٌّ، وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَی‌ سَبِیلِ نَجَاةٍ، وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ؛ أَتْبَاعُ کُلِّ نَاعِقٍ، یَمِیلُونَ مَعَ کُلِّ رِیحٍ، لَمْ یَسْتَضِیئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ وَ لَمْ یَلْجَـُوا إلَی‌ رُکْنٍ وَثِیقٍ.«مجموعة‌ أفراد مردم‌ سه‌ طائفه‌ هستند: طائفة‌ أوّل‌: عالم‌ رَبّانی‌ است‌. گروه‌ دوم‌: متعلّمی‌ است‌ که‌ در راه‌ نجات‌ و صلاح‌ و سعادت‌ و فوز گام‌ برمی‌دارد. و دستة‌ سوّم‌: أفرادی‌ از جامعه‌ هستند که‌ دارای‌ أصالت‌ و شخصیّت‌ نبوده‌، ومانند مگس‌ و پشّه‌هائی‌ که‌ در فضا پراکنده‌اند می‌باشند.این‌ دستة‌ سوّم‌، دنبال‌ کننده‌ و پیروی‌ کنندة‌ از هر صدائی‌ هستند که‌ از هر جا برخیزد؛ و با هر بادی‌ که‌ بوزد در سمت‌ آن‌ حرکت‌ می‌کنند؛ دلهای‌ آنان‌ به‌ نور علم‌ روشن‌ نگردیده‌؛ و قلبهای‌ خود را از نور علم‌ مُنَّور و مُستَضیی‌ و روشن‌ نگردانیده‌اند؛ و به‌ رُکنِ وثیق‌ و محلِّ اعتمادی‌ که‌ باید إنسان‌ به‌ آنجا تکیه‌ زند، متّکی‌ نشده‌ و پناه‌ نیاورده‌اند.»یَا کُمَیْلُ! الْعِلْمُ خَیْرٌ مِنَ الْمَالِ؛ الْعِلْمُ یَحْرُسُکَ، وَ أَنْتَ تَحْرُسُ الْمَالَ؛ الْمَالُ تَنْقُصُهُ النَّفَقَةُ، وَ الْعِلْمُ یَزْکُوعَلَی‌الاْءنْفَاقِ؛ وَ صَنِیعُ الْمَالِ یَزُولُ بِزَوَالِهِ.«ای‌ کمیل‌! علم‌ از مال‌ بهتر است‌؛ علم‌، تو را حفظ‌ و نگهداری‌ می‌نماید، ولی‌ تو باید مال‌ را نگهداری‌ کنی‌؛ مال‌ بواسطة‌ خرج‌ کردن‌ و إنفاق‌، نقصان‌ و کاهش‌ می‌یابد؛ ولی‌ علم‌ در أثر إنفاق‌ و خرج‌ کردن‌ زیاد می‌شود و رشد و نُموّ پیدا می‌کند؛ و نتیجه‌ و آثار مال‌، به‌ زوال‌ آن‌ مال‌ از بین‌ می‌رود.»وَ صَنِیعُ الْمَالِ یَزُولُ بِزَوَالِهِ

 



خرید و دانلود تحقیق در موردبحث در حدیث کمیل از امیر الومنین علیه السلام پیرامون ولایت فقیه