گزارش کارآموزی دادگاه

گزارش کارآموزی دادگاه

دانلود گزارش کارآموزی دادگاه

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 183

 

 

 

 

یکی از گزارش ها:

کلاسه پرونده: ...

دادگاه تجدید نظر استان، شعبه 39

تجدید نظرخواه: ...

تجدید نظر خوانده:

موضوع تجدید نظرخواهی: جریحه دار نمودن عفت عمومی

 

گردش کار:

رأی دادگاه عمومی جزایی تهران ضمیمه است شاکی نیروی انتظامی است: در خصوص اتهام آقای .... بر جریحه دار نمودن عفت عمومی با توجه به گزارش مامورین و اقاریر متهم اتهام وی محرز است. مستندا به مواد 638 و 22 از قانون مجازات اسلامی و لحاظ جوانی متهم پرداخت پنج میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس می نماید. رأی صادره حضوری و ظرف 20 روز قابل تجدید نظر خواهی نقدی بدل از حبس می نماید رأی صادره حضوری و ظرف 20 روز قابل تجدید نظر خواهی است.

لایحه تجدید نظر خواهی ضمیمه است. مطابق لایحه وی اعلام نموده است که چنین اتهامی را نمی پذیرد و به لحاظ فقر مالی توانایی پرداخت آن را ندارم. لایحه تجدید نظرخواهی به دادگاه بدوی داده می شود و در آنجا ثبت می شود و دادگاه بدوی پرونده را به همراه لایحه به دادگاه تجدید نظر می آید.

رأی دادگاه ضمیمه است با این مضمون که با امعان نظر در اوراق و محتویات پرونده نظر به این که ایراد و اعتراض موثر و موجهی که نقض دادنامه موصوف را موجب شود از ناحیه تجدید نظرخواه ابراز و عنوان نگردیده است. لذا ضمن رد اعتراض النهایه با توجه به وضعیت خاص محکوم علیه و نداشتن پیشینه کیفری مستحق ارفاق و تخفیف در مجازات تشخیص و با اجازه حاصله از ماده 22 قانون تشکیل محاکم عمومی و انقلاب به تجویز ماده 22 قانون مجازات اسلامی دادگاه جزای نقدی را به یک میلیون ریال تقلیل و تخفیف نموده و به کیفیت مذکور دادنامه مبحوث عنه را تایید می نماید. رأی صادره قطعی است.

نظریه کارآموز:

بزه ارتکابی در این پرونده جریحه دار نمودن عفت عمومی است به موجب ماده 638 گاه تظاهر به عملی که موجب جریحه دار نمودن عفت است واجد کیفر قانونی است که در این صورت علاوه بر آن مجازات یا به حبس یا به تازیانه محکوم می شود. اما چنانچه فعل یا ترک فعل مرتکب در قانون جرم انگاری نشده باشد فقط به حبس یا تازیانه محکوم می شود البته حبسی که در این ماده قانونی در نظر گرفته شده است ده روز تا دو ماه است که مطابق قانون نحوه وصول برخی درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین ناگزیر به جزای نقدی تبدیل می شود.



خرید و دانلود گزارش کارآموزی دادگاه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.