دانلود مقاله لینوکس و نرم افزار های معادل آن

دانلود مقاله لینوکس و نرم افزار های معادل آن

 

مشخصات این فایل
عنوان:  لینوکس و نرم افزار های معادل آن
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 18

این مقاله در مورد لینوکس و نرم افزار های معادل آن می باشد.

 

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله  لینوکس و نرم افزار های معادل آن

لینوکس
تا به حال به فکر امتحان کردن سیستم عامل دیگری افتاده اید؟ یک سیستم عامل با کارایی بیشتر، یک سیستم عامل امن، چند منظوره، قابل اعتماد و کاربردی به معنای واقعی کلمه، البته مقصود تولیدات شرکت انحصارطلب مایکروسافت یا سیستم عامل صنعتی یونیکس (Unix) و یا سیستم گرانقیمت اپل مکینتاش (Apple Macintosh) نیست. ما می خواهیم از سیستم عامل دیگری صحبت کنیم: سیستم عامل آزاد لینوکسLinux.
امروزه توزیع‌های فراوانی از لینوکس و جود دارد که از هسته و نرم افزار های آزاد همراه هسته تشکیل می‌شوند. همه‌ی این توزیع ها از یک هسته ی واحد به‌نام لینوکس استفاده می‌کنند.اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح بدهیم، لینوکس یکسری کد است و ارتباط بین سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها ....(ادامه دارد)

کاربرد‌های لینوکس
لینوکس را می‌توان از میز کار دانش آموزان دبستان در اسپانیا تا ماهواره‌های کوچک در فضا یافت! از آن جایی که لینوکس یک سیستم عامل ذاتاً چند‌کاربره (Multi User) و چند کاره (Multi Task) است (به این معنا که در یک لحظه بیش از یک کاربر می‌تواند با ان کار کند و بیش از یک برنامه را اجرا می‌کند.) و در کنار این دو مزیت سیستم عاملی پایدار و امن است می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرویس‌دهنده‌های شبکه باشد. در حال حاضر اغلب شبکه‌های بزرگ و معتبر از سیستم‌عامل لینوکس به عنوان سرویس‌دهنده یاصلی خود استفاده می‌کنند. حتی سرویس‌دهنده‌های سایتHotmailبعد از کرک‌های متناوب از سوی مهاجمین به جای ویندوز مایکروسافت از لینوکس برای مدتی استفاده کرد تا بتواند در مقابل کرک‌های مداوم مهاجمان دوام بیاورد. البته شرکت بزرگIBMنیز محصولات....(ادامه دارد)

چرا کاربران لینوکس کم اند؟
لینوکس سیستم عاملی است که کم و بیش با آن آشنایی داریم و از نقاط ضعف آن نیز باخبر هستید.معمولا نظرات زیادی در مورد برتری های این سیستم عامل و یا کمبودهای آن مطرح شده است. همانطور که در اکثر مقالات مرتبط با لینوکس خوانده‌ایم امنیت بالا و همچنین پایداری این سیستم عامل یکی از دلایل استفاده ی کاربران از این سیستم عامل عنوان می شود، عده ای از کاربران نیز بنا به این دلیل که لینوکس را به عنوان یک نرم افزار آزاد قبول دارند و از آن استفاده می کنند. مدت‌ها قبل وقتی لینوکس در حال شکل گیری بود ویندوز و مک کاربران خاص خود را داشتند، اپل که با فروش سخت افزار و نرم افزار به همراه هم، فروش خود را داشت و مایکروسافت که با سیستم عامل داس و ویندوز 3.1 شروع به تسخیر کامپیوترهای شخصی کرده بود. سپس عده ای از کاربران که علاقه ی زیادی به نرم افزارهای ....(ادامه دارد)

نرم افزار های معادل لینوکس
همانطور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم می توان گفت دلیل استفاده نکردن از سیستم عامل لینوکس عدم آشنایی با نرم افزار های معادل آنست. همواره یکی از دغدغه‌های کاربرانی که به لینوکس مهاجرت می‌کنند، یافتن نرم‌افزارهایی برای انجام کارهای عمومی و تخصصیروزمرهاست. علاوه برکاربران تازه مهاجرت کرده یا تازه‌کار، برخی ازکاربران قدیمی وحرفه‌ای نیزگاهی بامشکل پیداکردن نرم‌افزارموردنظرخود درلینوکس مواجه می‌شوند. این کاربران اکثرا می‌دانند چه برنامه‌ای در ویندوز برای کار مورد نظرشان مناسب است ولی درلینوکس نرم‌افزارمعادلی پیدانمی‌کنند یانرم‌افزاری باکیفیت مناسب نمی‌یابند.برنامه های دسکتاپی هر روز در حال بزرگ تر شدن و البته کاربر پسند تر شدن هستند . در این میان ویندوز و برنامه هایی ....(ادامه دارد)

نتیجه گیری
دیدیم که در سیستم عامل لینوکس چه ابزار های مفید و متعددی وجود دارد که هرکدام میتواند جایگزین خوبی برای معادل های آن در سیستم عامل ویندوز باشد. پس می توان گفت اگر کاربری از ابزار های این سیستم عامل آگاهی داشته باشد مطمئنن به آن اطمینان می کند و کارهای روزانه اش را با آن انجام خواهد داد.

 فهرست مطالب مقاله  لینوکس و نرم افزار های معادل آن

چکیده
مقدمه
لینوکس
ویژگی های لینوکس
امنیت و پایداری لینوکس
نیاز های سخت‌افزاری اندک در لینوکس
تنظیم و شخصی‌سازی لینوکس
آزادی
کاربرد‌های لینوکس
مقایسه لینوکس و ویندوز
لینوکس از نظر قیمت
لینوکس از نظر راحت بودن در استفاده
لینوکس از نظر امنیت و ویروس
لینوکس از نظر به روز رسانی
لینوکس از نظر قابلیت اطمینان
لینوکس از نظر تعدد برنامه های کاربردیاز نظر درایور های سخت افزاری
لینوکس از نظر آزاد بودن و تجاری بودن
لینوکس از نظر پشتیبانی
لینوکس از نظر بازی های ویدیویی
چرا کاربران لینوکس کم اند؟
نبود استاندارد‌های مشخص در لینوکس
نبود نرم‌افزارهای تجاری و یا حرفه‌ای مورد نیار در لینوکس
سختی برنامه نویسی و توسعه برنامه‌ در گنو/لینوکس برای کاربران مبتدی
نبود تنظیمات فراگیر سیستمی به صورت گرافیکی در لینوکس
نسخه های لینوکس
نرم افزار های معادل لینوکس
طراحی وب در لینوکس
نتیجه گیری
پیشنهاد
مراجع



خرید و دانلود دانلود مقاله لینوکس و نرم افزار های معادل آن


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.