تعداد صفحات : 35 صفحه
فرمت فایل : Word and PDF
کد فایل : 001017
***تخفیف برای مدت محدود***
کامل ترین را برایتان برگزیده ایم
پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام : 09904652258
فهرست مطالب
چکیده 4
کلیدواژه ها: 4
مقدمه. 5
بیوگرافی.. 7
اهداف پژوهش... 7
متدولوژی تحقیق.. 7
جامعه، نمونه و روش نمونه گیری.. 8
روش تجزیه وتحلیل داده ها 8
ضرورت واهمیت شورای دانش آموزی.. 9
بررسی پیشینه. 10
اهداف شورای دانش آموزان در دوره راهنمایی.. 13
رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه. 15
هدف رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه. 16
ویژگی های نظام های آموزشی مبتنی بر رویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه. 17
کارکردهای عمده شورای دانش آموزی دررویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه. 21
بحث وتفسیرمصاحبه های اعضای منتخب شورای دانش آموزی و مدیران مدارس.. 22
الف)مصاحبه بامنتخبین شورا 22
2-۱.وضعیت تحصیلی دانش آموزان. 22
3-۱. سابقه ی شرکت در تشکل های دانش آموزی.. 23
4-۱. میزان آگاهی واطلاعات نسبت به شورای دانش آموزی.. 23
5-۱. فعالیت های مورد علاقه اعضای منتخب شورای دانش آموزی.. 24
2- عوامل خانوادگی تاثیرگذار بر مشارکت دانش آموزان در اداره امور مدرسه. 26
ب)بحث وتفسیر مصاحبه بامدیران. 28
پیشنهادها 30
منابع: 32
چکیده
یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران وهمکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.
در این راستا، مقاله ی حاضربا بهره گیری از رویکرد کیفی(مصاحبه)، به بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی باتاکید بر رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه است.
نمونه ی معرف، مدارس مقطع راهنمایی واقع در شهرستان ……… از جمله مدرسه تحت مدیریتم می باشد. برای تجزیه وتحلیل داده ها، ابتدا پاسخ های داده شده به هر سوال جداگانه نوشته شدند. سپس، در زمینه های ظاهرشده، هردسته از پاسخ ها شناسایی گشتند و پس از جمع بندی، نتایج نشان داد که اجرای معقول طرح شورای دانش آموزی مدارس مقطع راهنمایی نیازمند توجه به نکاتی است که در نتایج تحقیق عنوان گردیده است.
مشخصات این فایل
عنوان: محاسبه حق بیمه و خسارات
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:10
این مقاله در مورد محاسبه حق بیمه و خسارات می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله محاسبه حق بیمه و خساراتسرمایه
1-حداکثر غرامت مورد تعهد بیمه گر در مورد فوت ونقص عضو هر فرد
2-حداکثر هزینه معالجه مورد تعهد بیمه گر
سرمایه پیشنهادی کمتر یا مساوی حداکثر غرامت فوت یک مرد مسلمان در ماه های عادی باشد سرمایه مورد عمل برای محاسبه حق بیمه با همان نرخ بیمه نامه عمل خواهد شد
سرمایه پیشنهاد شده از غرامت فوت در ماه های عادی بیشتر و از غرامت فوت در ماه حرام کمتر باشد تا سرمایه فوت ماه های عادی با نرخ پایه صادر خواهد شد ما به تفاوت سرمایه بیش از فوت عادی با 35 % نرخ پایه محاسبه می شود ...(ادامه دارد)
مساله:
بیمه گذارانی از شرکت بیمه ، بیمه نامه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان خریداری نموده اند که اطلاعات زیر از پیشنهاد بیمه نامه استخراج شده است حق بیمه این بیمه نامه به قرار زیر است:...(ادامه دارد)
حادثه ای که در تاریخ اعتبار بیمه نامه در محل کار بیمه گذار رخ داده است خسارت های جانی به شرح زیر که مسئولیت آن برای بیمه گذار محرز شده است به وجود آمده حداکثر تعهد بیمه گر در مورد جبران خسارت های وارده را حساب کنید
1-فوت یک زن و مرد در ماه شعبان
2-حادثه در زمان اعتبار بیمه نامه در ماه رجب قبل از ماه حادثه
3-فوت یک زن در ماه رجب مورد حادثه
4-صدمات وارده به یک مرد شامل قطع دو
...(ادامه دارد)
تعریف مساله:
محاسبه حق بیمه
سرمایه
نرخ
ضریب نیروی کار
مساله:
بیمه نامه
...(ادامه دارد)
مقدمه
یکی از مباحث مهم جامعه شناسی فرهنگی(Cultural sociology) بحث هویت است اینکه هویت چه معنایی دارد؟ چه ساختاری دارد؟ عناصر شکل دهنده آن کدامند نقش آن در جامعه و تاریخ چیست؟ چه انواعی دارد؟ جامعه بی هویت چه خصوصیاتی دارد؟ بحران هویت چیست؟ چه رابطهای است میان هویت و ساختار اجتماعی، فرهنگی، دینی، تاریخی و سیاسی؟ و سؤالاتی از این قبیل در این مقوله قابل تقسیم بندی است.
همانگونه که افراد هویت خاص دارند جامعه هم هویت خاص خودش را دارد. هویت فردی ناظر به خصوصیات و ویژگیهای یک فرد است که جهت گیری وی را در عرصه زندگی جمعی رقم می زند و هویت جمعی ناظر است به خصوصیات و ساختار یک ملت که جهت گیری اجتماعی، سیاسی، دینی، فرهنگی و تاریخی آن ملت را تعین می بخشد. جامعه ای که هویت ندارد دچار بحران، سردرگمی، اغتشاش فرهنگی و بهت زدگی است بدیهی است چنین جامعهای هیچگاه تعین تاریخی نخواهد داشت. هویت یکی از اجزای اصلی واقعیت ذهنی است و مانند هرگونه واقعیت ذهنی در رابطهای دیالیتکی با جامعه قرار دارد ....انواع هویت از سوی دیگر، فرآورده هایی هستند اجتماعی که عناصر نسبتاً ثابت واقعیت اجتماعی عینی به شمار می روند و به همین نحو آنها موضوعی نوعی از نظریه پردازی در هر جامعهای هستند. (برگر و لوکمان، 1375، صص37_ 236) .
در این نوشته پس از تعریف و تبیین هویت ملی، هویت ملی ایرانیان در سه قرن اول هجری را توضیح می دهیم و سپس نحوه شکل گیری هویت ملی ایرانیان (هویت ایرانی _ اسلامی) در قرن چهارم را بیان نموده و تأثیر زبان و ادبیات فارسی و تاریخ ایران را در سامان یابی این هویت تشریح می نماییم و در پایان نوشته ضمن جمعبندی مباحث، توصیه های کاربردی را ارائه خواهیم نمود.
مشخصات این فایل
عنوان:طراحی و برنامه ریزی یادگیری
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 60
این مقاله درمورد طراحی و برنامه ریزی یادگیری می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله طراحی و برنامه ریزی یادگیری
تدریس، یادگیری و آموزش
تدریس، مسئولیت اصلی شغل متخصصان رژیم شناسی است که در عرصه های فعالیت بالینی، جامعه، آموزش، مشاوره و مدیریت تخصصی می شود. کارکنان مراقبت بهداشتی که از کمیسیون مشترک مجوزهای سازمان مراقبتهای بهداشتی، استوارنامه می گیرند بزرگترین دسته مراقبان بهداشتی در ایالات متحده هستند که برای فراهم آوردن آموزشهای .....
محیط یادگیری
یک محیط آموزش 2 جزء دارد: محیط روانی و محیط فیزیکی
هر دو برای ارتقاء تدریس و یادگیری مهم هستند.
محیط روانی
جو و محیط روانی برای یادگیری مهم است و با رویکرد متخصص رژیم شناس تعیین می شود. یک محیط حمایتی و دوستانه با تحمل خطاها و احترام به افراد و تفاوتهای فرهنگی، به افراد احساس امنیت و خوشایندی می دهد. گشاده رویی و تشویق سؤالات یک جو غیر رسمی ایجاد می کند. افراد می بایست با نام آنها شناخته شوند و احترام به .....
مراحل آموزش
تلاش موفقیت آمیزی که نیازهای آموزش گیرنده بزرگسال را تأمین می کند شامل چندین مرحله مرتبط با هم است. قالب و محتوای آن به شکل زیر است:
1- ارزیابی نیاز شخص یا گروه
2- طراحی و تنظیم اهداف عملی که قابل اندازه گیری و عملی باشد و بتواند در دورة زمانی در نظر گرفته شده برای حیطه یادگیری تکمیل شود.
3- تعیین محتوا براساس پیش ارزیابی و اهداف
4- انتخاب روش، تکنیک، مواد و منابع متناسب با هدف ها و فرد یا گروه
5- اجرای تجربه آموزشی (مداخله) و فراهم کردن .....
اهداف عملکردی (عملی)
توسعه اظهارات دقیق می تواند به سازماندهی تفکر درباره هدف از آموزش که همان چیزی است که می بایست آموخته شود، کمک کند. قبل از انتخاب روش، تکنیک ها و ابزار، متخصصان می بایست دربارة آنچه باید آموخته شود تصمیم بگیرند. منابع این اظهارات در ادبیات علمی تحت عنوان “اهداف رفتاری” و “اهداف قابل اندازه گیری” می باشد. واژه “اهداف عملی” در این فصل استفاده شده است. اهداف عملی مکتوب ابزار مفیدی برای طراحی، اجرا و ارزشیابی یادگیری است. اهداف عملی مکتوب ابزار مفیدی برای طراحی، اجرا و ارزشیابی یادگیری است. اهداف عملکردی که خوب .....
حیطه یادگیری
یادگیری شامل، دانش، نگرش و مهارت ها می شود. پس از مهارت یافتن در نوشتن اهداف عملکردی قابل اندازه گیری می بایست به محدوده اهداف یادگیری که ممکن است نوشته شود، توجه کرد. با اهدافی که از لحاظ حیطه ها، زمینه ها و سیستم های طبقه بندی براساس تقدم در نوشتن، طبقه بندی شده اند، شما می توانید محدوده ای از پیامدهای مطلوب از آموزش را بیازمایید. سه شکل از اهداف وجود دارد، 1) ادراکی (دانش) 2) تأثیری (نگرش و ارزش ها) 3) روان حرکتی (مهارت .....
ارزش گذاری
در سطح سوم، ارزش گذاری، افراد معتقدند که اطلاعات یا رفتار ارزش دارد. ارزشهای شخص براساس ارزیابی شخص بنا نهاده شده است. وقتی که ارزش به آهستگی درونی و پذیرفته می شود، مراجع یا کارمند رفتار سازگار با ارزش نشان می دهد. وقتی که چیزی با ارزش است، انگیزه بر پایه اختیارات بیرونی و یا تمایل به اطاعت نیست بلکه بر پایه تعهد درونی است. یک شخص می تواند پذیرش یک ارزش، ترجیح یک ارزش و یا متعهد و متقاعد شدن را نشان دهد.
مثال: بتواند یک وعدة مغذی از غذاهای کافه تریا را انتخاب کند.
سازماندهی
در سطح سازماندهی، افراد موقعیت هایی که طی آنها پیش از یک ارزش متناسب است را کشف می کنند. ارزشهای افراد با شبکه کلی ارزشها و در ....
سازماندهی گروههای کارآموزی
یادگیری می تواند بصورت گروهی و فردی انجام شود. گروهها از این نظر مزیت دارند که وقت و پول افراد را ذخیره و حفظ نموده و فرصت سهیم شدن در تجربیات را برای افراد فراهم می آورد. آنهایی که در ایجاد تغییرات رژیمی موفق هستند، می توانند الگوی رفتاری و بحث دربارة اطلاعات برای کسانی که در این امر ناموفق بوده اند باشند. برای یادگیری اطلاعات پیچیده تر، به بحث گروهی نیاز بیشتری وجود دارد.
حتی وقتی یک شخص درگیر می شود، متخصص رژیم شناسی می بایست توجه کند که وی را به دیگران هم معرفی کند یا خیر؟ در مشاوره و آموزش تغذیه .....
مراحل آموزش
ارزیابی نیازها
اهداف عملکردی (عملی)
عملکرد
شرایط
حیطه یادگیری
حیطه ادراکی
دانش
فهم (ادراک)
به کارگیری (کاربرد)
آنالیز (تجزیه و تحلیل)
ارزشیابی
خودارزیابی
حیطة تأثیرگذاری
دریافت
پاسخ دهی:
ارزش گذاری
سازماندهی
توصیف
خودارزیابی
سازماندهی گروههای کارآموزی
سؤالات مرور و بحث
فعالیتهای پیشنهاد شده
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:73
درعصری که ما در آن زندگی میکنیم ، علم الکترونیک یکی از اساسی ترین و کاربردی ترین عملومی است که در تکنولوژی پیشرفته امروزه نقش مهمی را ایفا میکند.
الکتورنیک دیجینتال یکی از شاخه های علم الکترونیک است که منطق زیبای آن انسان را مجذوب خود میکند .
امروزه اکثر سیستمهای الکترونیکی به سمت دیجیتال سوق پیدا کرده است و این امر به علت مزایای زیادی اتس که سیستمهای دیجییتال نسبت بهخ مدارهای آنالوگ دارند .
مداری که ادر این پروژه معرف میگردد یک مدار فرمان میکروبی است که به منظور جایگزینی برای نمونه مکانیکی آن طراحی گردیده است .
برای طراحی و ساخت یک تایمر ماشین لباسشویی ، قبل از هرچیز باید ماشین لباسشویی ، طرزکار و همچنین عملکرد قسمتهای مختلف آن را بشناسیم . برای این منظور در ابتدات به شرح قسمتهای مختلف آن میپردازیم :
اجزای زیر قسمتهای مختلف یک ماشین لباسشویی را تشکیل میدهند: