مشخصات این فایل
عنوان: نقش خانواده در آموزش علوم
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات :11
این مقاله در مورد نقش خانواده در آموزش علوم می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر ازمقاله نقش خانواده در آموزش علوم
مهارت های علوم را آموزش دهید
1) مشاهده: از فرزند خود بخواهید به چیزهای گوناگون بادقت نگاه کند.
* «در شبکهی تار عنکبوت چه شکلهایی میبینی؟»
* « سطح این دو قطعه سنگ را لمس کن. آیا تفاوتی حس میکنی؟»
2) طبقه بندی: از فرزندتان بخواهید چیزها را بر پایهی ویژگیهایشان دستهبندی کند.
* «بیا جورابها را بر پایهی رنگشان دستهبندی کنیم.» ...(ادامه دارد)
همهجا آموزشگاه علوم است
مهارت های علوم را همه جا میتوان تمرین کرد و باید چنین کنیم. اما پژوهشها نشان دادهاند که ذهن بچهها در محیطهای گوناگون بهتر رشد میکند. هنگامی که در محلهی خود گشتی میزنید، به فروشگاه خواروبار فروشی سر میزنید، به پارک میروید یا از پایگاه آتشنشانی محلهی خود بازدید میکنید، با فرزندتان گفت و گوی بازی داشته ...(ادامه دارد)
برداشتهای خود را از علم بازنگری کنید
1) علوم سخت است.
آگاهشدن از همهی دانستنیهای علمی سخت است. اما علم فقط دانستنیها نیست. علم شیوهی نگرش به جهان پیرامونمان و حل کردن مساله است. همه باید علمی رفتار کنیم! از این رو «علمی بودن» یک فعالیت خانوادگی ...(ادامه دارد)
آموزش مبحث مولکول و اتم به کودکان و نوجوانان
معلم به بچه ها گفت: به اطراف خود نگاه کنید چه می بینید؟ و آنچه را می بینید لمس کنید و فهرستی از آن تهیه کنید معلم گفت :وقتی شما یک ماده را بررسی می کنید می خواهید بدانید از چه ساخته شده است اگر به کیف خود نگاه کنید می بینید از چرم و فلز در ساخت آن بکار رفته است آیا می دانید این چرم و فلز که در ساخت کیف بکار ...(ادامه دارد)
نقش خانواده در آموزش علوم
آموزش مبحث مولکول و اتم به کودکان و نوجوانان
مهارت های علوم را آموزش دهید
همهجا آموزشگاه علوم است
۱) علوم سخت است.
۲) برای آموزش علوم به فرزندتان به اطلاعات زیادی نیاز دارید.
دانلود تحقیق فعالیتهای مسلمانان در نجوم و ریاضیات 7 ص با فرمت WORD
در ریاضیات،نجوم،و فیزیک هم مسلمین کارهاى قابل توجه داشتهاند. رصدخانهیى که مامون ضمیمه بیت الحکمه کرد مرکزى شد براى مطالعهدر نجوم و ریاضیات.درین رصدخانه مسلمین محاسبات مهم نجومىانجام دادند چنانکه طول یک درجه از نصف النهار را با دقتى نزدیک بهمحاسبات امروز اندازه گرفتند.تفصیل طرز عمل و محاسبه را ابن خلکاندر شرح حال محمد بن موسى خوارزمى نقل مىکند.ارقام معروف بههندى از همین ایام نزد مسلمین متداول شد و ظاهرا ترجمه کتابنجومى سدهانته-معروف به سندهند-از سنسکریتبه عربى که بوسیلهمحمد بن ابراهیم فزارى انجام شد و همچنین کارهاى خوارزمى از اسبابرواج این ارقام شد،چنانکه جنب و جوش بازرگانى مسلمین و وسعتدامنه تجارت آنها بعدها موجب انتشار استعمال این نوع ارقام شد دراروپا. (61) در هر حال خوارزمى از مؤسسان جبر نیز-بعنوان یک علممستقل-هست و وى بود Algorism در اروپا معادل که اولین کتاب را در باب جبر و مقابله تالیفکرد.نام وى به شکل Algebra عنوان علم جبر باقى ماند. فن محاسبه تلقىشد چنانکه نام کتاب نیز به شکل جبر خوارزمى در قرون وسطى نزد اروپائیان فوق العاده اهمیتیافت و تا زمان ویت F.viete (متوفى 1603 میلادى)مبناىمطالعات ریاضى اروپائیان بود
مشخصات این فایل
عنوان: تزئینات سنگ
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 187
این مقاله در مورد تزئینات سنگ می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله تزئینات سنگ
سنگهای آذرین :
سنگ های آذرین از انجماد مواد مذاب درونی از زمین به وجود می آیند . مواد مذاب که خود از ذوب سنگ های پوسته یا گوشه زمین به وجود می آیند ، ترکیب سیلیکاتی دارند و ماگما نامیده می شوند . ترکیب شیمیایی ماگما متنوع است . بعضی سیلیس زیاد ماگمای اسیدی و بعضی سیلیس کمتر و در عوض عناصر آهن ، منیزیم و کلیسم بیشتری دارند . ماگمای بازی .
دمای ماگما بیش از 700 درجه سانتیگراد است در این مذاب جوشان ، گازها ، قطعات بلور در حال رشد و قطعات سنگی کنده شده از سنگ های درون زمین وجود دارد......(ادامه دارد)
ساختمان شیمیایی سنگ ها :
می دانیم که سنگ ها خود از قسمت های ساده تری به نام کانی تشکیل شده اند . کانی ها مواد جامد ، طبیعی ، معمولاً متبلور ، غیرآلی ، همگن و با ترکیبات شیمیایی مشخص اند . هر کانی دارای نام خاص و فرمول شیمیایی ویژه کانی دارای نام خاص و فرمول شیمیایی ویژه می باشد . تاکنون بیش از 3000 کانی در طبیعت شناخته شده است که تنها حدود 24 کانی در سنگ های پوسته ی زمین فراوان هستند و آنها را کانی های سنگ ساز می نامند . چون کانی های تشکیل دهنده ی سنگ......(ادامه دارد)
پایان دوران سلطنت داریوش و آغاز دوران سلطنت خشایار شاه
این اشتباه است که امیدوار باشیم سبک یک تصویر، یک هنرمند یا یک دوران را هرچقدر هم با شکوه و باشد، بتوان در چند جمله محدود کرد واژه هایى که به کار مى بریم همگى قیاسى هستند وقتى مى گویم یک نقش برجسته داراى مدل است ، آن را از حجارى هایى که مدل ندارند ممتاز کرده ایم، وقتى بگوییم طبیعت گرا به این معنى است که به بعضى از استانداردهای قابل پذیرش تر طبیعی توسل جسته ایم و در برابر این استاداردهای همگانی تغییرات ناچیز در سبک حجاری های برجسته پرسپولیس از یک دوره سلطنت به دوره دیگر آنقدر عاری از اهمیت خواهند بود که در یک توصیف مطلق مفقود خواهند شد . ولی چنین توصیفی لازم نیست . در اینجا ما به گسترش ها ......(ادامه دارد)
تا ریخچه معمارى صفه پرسپولیس
در ساختمانهاى اولیه تخت جمشید سبک حجاری " تخت جمشیدى " کا ملأ توسعه یافته بود الهامات بیگانه که به خلق آن سبک کمک کرده بود ند به طورکامل جذب شده بود ند، و دیگرهیج نفوذ بیکا نه با ا همیتى بر ر وى آن سبک اثر نداشت دامنه کامل موضوع ، ترکیب ، و نقش شناسى در دوران سلطنت داریوش ایجاد شده و تا رقتى که در سال 330 ق . م تخت جمشید به وسیله اسکندر تخریب کردید به طور مداوم و پا بر جایى باقى مانده بود علیرغم این هم شکلى و وحدت نوعى پیشرفت در سبک نقوش برجسته تخت جمشید وجود داشت که در فصول قبلى روى آنها به بحث پرداختم و همانها بودند که به من اجازه دادند تاریخ ها و بسیارى دیگر از نقوش برجسته فاقد ......(ادامه دارد)
کاخ داریوش
کاخ آپادانا به کاخ کوچکتری راه دارد که داریوش نخست آن را در بخش جنوبی تخت جمشید بنا نهاد . این کاخ قچر هدیش نام دارد. تزیینات نمای سکوی کاخ ،نقش ارتش امپراطوری پارس با لباس های با شکوه را نشان می دهد که در گوشه و کنار آن ردیفی از افراد نیز دیده می شود که آذوقه و حیوانات زنده را حمل می کنند و بر روی دیواره پلکان های متقارن کاخ حک شده اند.تزیینات درگاه های دروازه های کاخ ،زندگی روزمره دربار را نشان می دهد. شاه وارد محمل اقامت خود می شود و پشت سر وی خدمتگزاران هستند که چتری بر سر شاه نگهداشته اند . در درگاه ......(ادامه دارد)
باغهای معلق بابل
این باغها بنا به نظر بسیاری از مورخین و محققین توسط نبوخدنصر (Nebuchadnezzar) شاه بابل در قرن 600 قبل از میلاد برای همسرش ملکه آموهیا (Amuhia) ساخته شده است. با توجه به منابع مکتوب یونانی، باغهای معلق دارای چنین مشخصاتی بوده اند:
"باغها مربع شکل بوده و دارای گنبدهای قوسی شکلی بوده که بر روی کف شطرنجی مکعبی شکلی قرار داشته است. ایوانی که دور بام ایجاد شده بوده توسط پلکان با پایین مرتبط میشده است. باغهای معلق از گیاهانی که بالاتر از سطح زمین کاشته شده بودند ایجاد شده و ریشه گیاهان و درختان به جای کاشته شدن در زمین، در کف ایوانها جاسازی شده بودند. تمام این مجموعه بر روی ستونهایی قرار داشت و آب از طریق وسایل بالا برنده در کانالهای شیب دار ریخته و در کل باغ جریان میافت. آبیاری گیاهان و رطوبت ......(ادامه دارد)
انواع سنگ
شکل طبیعی سنگ
شکل ساختگی سنگها
انواع سنگ ها ساختمانی
گرانیت
ماسه سنگ ها
سنگهای آهکی
مرمر
گوارتزیت
سنگ مارسی
سنگ برای مصارف ساختمانی
پایداری میکانیک
عملیات ساختمانی سنگ
فساد در سنگ
سنگ ساختمتانی
دوام
ویژگیهای فنی سنگها
عنوان
مقدمه
سنگه و خرده سنگها
هوازدگی شیمایی
منشع ساختمانهای سنگی
سنگهای آذری
بافت سنگهای آذرین
سنگهای رسوبی
سنگهای شدگی
سنگهای دگرگونی
اقسام سنگهای دگرگون
ساختمان شیمایی سنگها
کربنات ها
سولفات ها
اکسید ها
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات205
همانطور که در فصل اول اشاره شد، سیستم های اولیه تلفن همراه، از تکنولوژی آنالوگ استفاده مینمودند. انواع مختلفی از این سیستمهای آنالوگ با نامهای Japanese NEC Autotelefonnetz C, AMPS ,ATF2 , NMT , Aurora , TACS , وجود داشت. بعنوان مثال در امریکا و هونگ کونگ، AMPS رواج یافت و در اسکاندیناوی و فرانسه NMT استفاده میشد و در کانادا Aurora به کارگرفته شد. اما مهمترین ورایج ترین شکل سیستمهای آنالوگ، سیستم AMPS میباشد.
سیستم AMPS یکی از سیستمهای آنالوگ مهم میباشد که در زمان گذشته بسیار استفاده میشد. با توجه به ظهور سیستمهای دیجیتال، این سیستم در آینده چندان مورد استفاده نخواهد بود. اما هم اکنون ردپای بزرگی در امریکا برجای گذاشته است و در نواحی روستایی آن، تنها سیستم سرویس دهی موبایل میباشد. بعلاوه هم اکنون نیز عدهای از محققین بر روی ساختاری از AMPS که عملکرد خوب و سودآورداشته باشد، در حال تحقیق هستند. همچنین سیستم AMPS قابل ترکیب باسیستم های دیجیتالی نظیر NA – TDMA ،
GSM1900 و CDMA میباشد. در این فصل به بررسی مختصری ازسیستم AMPS بعنوان یک نمونه از سیستمهای نسل اول میپردازیم.
2-2- شبکه آنالوگ
بسیاری از اصطلاحاتی که در ساختار ومعماری استاندارد AMPS استفاده میشود با آنچه در سیستم های دیجیتال بعدی استفاده شده، متفاوت است. دراین سیستم ها به ایستگاه پایه (BS )، سایت سلول و یا ایستگاه زمینی ، و به ایستگاه سیار اصطلاحا مجموعه دستی یا موبایل گفته میشد. مرکز سوئیچینگ سلولی نیز اداره سوئیچینگ تلفن همراه (MTSO) نامیده میشد ( شکل2-1 را ببینید).
استاندارد AMPS رابطهای همگانیای را برای ارتباط بین ایستگاه پایه و مرکز سوئیچینگ با خارج اختصاص نداده است. بدین معنی که هر کارخانه با کارخانه دیگر در این زمینه متفاوت است و بدین دلیل تا اواسط 1990 مخابرة میان سیستمهای ساخت کارخانههای متفاوت، مشکل وپیچیده بود. اما بالاخره در این زمان استاندارد IS –41 که این نوع مخابرات را تحت پوشش خود قرارداده بود، توسعه یافت.
شکل2-1-نامهای متفاوت برای اجزای مختلف ساختار شبکه AMPS
2-3- سیگنالینگ در سیستم های آنالوگ
آنالوگ بودن سیستم AMPS بدین معنی است که برای ارسال صحبت ازمدولاسیون FM استفاده میکند و به این معنی نیست که نیازی به ارسال و مبادله اطلاعات دیجیتالی بین ایستگاه پایه و ایستگاه سیار نیست.
AMPSارسال این اطلاعات دیجیتالی را توسط کلیدزنی شیفت فرکانسی (FSK) انجام میدهد. بویژه AMPS از کلید زنی شیفت باینری باکد منچستر در سرعت 10Kbps استفاده میکند. بطوریکه صفر و یک ها با ارسال یک موج سینوسی با فاصله 8 kHz در بالا و پایین فرکانس حامل تولید میشوند(شکل 2-2 ). “1” ها با گذری از –8 KHZ تا +8 KHZ نشان داده میشود (دقیقا در وسط بازه 100 میلی ثانیه)، در حالیکه “0”ها با گذری از +8 KHZ تا -8 KHZ نشان داده میشود.
شکل2-2- “1” ها و “0”های دیجیتال با جابجاییهایی از –8 KHZ تا +8 KHZ نشان داده میشود.
روش دیگری که برای ارسال اطلاعات در این سیستم استفاده میشود، فرستادن یک
تنصوتینظارتی ( SAT ) به همراه هر بیت میباشد. تن صوتی یکی از سه فرکانسی است (HZ 0:5970، HZ 6000 : 1 ، HZ 2:6030) که در طول یک مکالمه به منظور مشخص کردن ارتباط ایستگاه پایه با تلفن همراه مورد نظر و یا به منظور سیگنالینگ بین موبایل و ایستگاه پایه در کانالهای صحبت در مسیر مستقیم و معکوس به کار میروند.
وقتی که یک کاربر مکالمه را دریافت و یا درخواست میکند، ایستگاه پایه طی یک پیام کنترلی به واحد سیار میگوید که کدام کانال صوتی مستقیم (FVC ) را بکار برد و همچنین به او میگوید که کدام SAT مورد نیاز اوست. این پیام کنترلی از سوی ایستگاه پایه که SAT را مشخص میکند، کد مشخصه SAT یا SCC نام دارد. پس از آن ایستگاه پایه شروع به ارسال SAT مخصوص برروی کانال FVC مینماید. سپس واحد سیار روی این کانال آمده و به SAT صحیح گوش فرا میدهد. اگر همه چیز خوب پیش برود، واحد سیار همین تن را روی کانال صوتی مسیر معکوس (RVC) ، آشکار سازی، فیلتر و سپس مدوله مینماید. بدین ترتیب حلقه گردش SAT کامل میشود و شبکه اطمینان مییابد که کاربر ارتباط صحیحی را برقرار نموده است. واحد سیار نه تنها باید برای دریافت مکالمه به کانال ارتباطی صحیحی روی آورد بلکه بایدSAT صحیحی را برای ارسال مجدد اطلاعات بیابد(شکل 2-3).
شکل2-3- موبایل یک SAT دریافت میدارد، سپس حلقه را با فرستادن این SAT کامل میکند. این کار مکالمه مناسب را تضمین میکند.
همچنین تن هایSAT پس از یک فراخوانی، به منظور سیگنالینگ رویدادهای مربوطه مانند انجام دستورات ، در خواستهای ناگهانی برقرار میشوند. و نیز برقراری این تن ها، بیمه کننده بی عیبی و تمامیت لینکهای بین ایستگاه پایه و واحد سیار میباشد.
SAT ها در طول عملیات تعویض کانال hand off)) نیز از اهمیت بسیاری برخوردارند، زیرا برای اطمینان از اینکه عمل hand off واقعا درست صورت گرفته است ایستگاه پایه جدید و واحد سیار باید بتوانند یک حلقه SAT بسته را بکار گیرند(حلقهای مانند شکل2-3 ).
در سیستمهای دستیابی چند گانه حوزه فرکانسی مانند AMPS ، کاربرهای مختلف توسط فرکانسهای متفاوت از هم متمایز میشوند و یک سیستم تکرار فرکانسی (یعنی استفاده مجدد از گروههای فرکانسی در سلولهای مختلف) برای افزایش بازده طیفی بکار گرفته میشود که در این صورت تعدادی تداخل هم کاناله، روی میدهد. حتی با الگوی استفاده مجدد فرکانسی بهینه نیز ممکن است این تداخل هم کانال بوجود آید. در اینجا نیز وجود تن SAT مفید میباشد. چون SAT زمینه مربوط به ارتباط یک BTS در یک سلول با SAT فرکانس مشابه که در سلولی دیگر بکارمیرود، متفاوت است. بنابراین برای اطمینان از اینکه موبایل در فرکانسی صحیح با ایستگاه پایه صحیحی ارتباط دارد میبایست SAT مربوطه بطور صحیح آشکارسازی و مورد تشخیص قرارگیرد و SAT سیگنال تداخلی مزاحم توسط ایستگاه پایه حذف گردد (جدول 2-1). در حالتیکه یک SAT آشکارسازی نمیشود و یا با آنچه که انتظارمیرفت مطابق نباشد، حالت تنظیم تاری فعال میشود. این کلاک پنج ثانیه میشمارد و اگر هیچ SAT ی آشکارسازی نشود، فرستنده را خاموش میکند( با فرض اینکه مکالمه قطع شده است).
فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات19
تاریخچه و تکامل بدنسازی
در اواخر قرن نوزدهم ، علاقه خاصی برای بدنسازی در مردم بوجود آمد و این بدنسازی به معنی اضافه کردن عضلات برای دفاع شخصی و بتا نبود ؛ بلکه منظور از آن بازگشت به این ایده یونانیان بود که با افزایش عضلات از بدن تجلیل می کردند. این زمانی بود که بلند کردن سنگ به روشی سنتی جای خود را ورزش مدرن وزنه برداری داد. در خلال پیشرفت این ورزش ، فرهنگ های مختلف این ورزش را برای مقاصد خاصی انجام می دادند . در اروپا وزنه برداری برای سرگرمی توسط مردان قوی و حرفه أی بوجود آمد . شکل ظاهری و فیزیکی این وزنه برداران برای تماشاچیان یا خود وزنه برداران زیاد مهم نبود.
در سال های دهه 1920 ، 1930 ثابت شد که سلامتی و رشد بدن به یکدیگر نزدیک و مربوط بوده و کارکردن با وزنه ، بهترین وسیله برای ازدیاد حجم عضلات در کوتاه ترین زمان است . سطح دانش بدنسازی در آن زمان محدود بود ، اما بدنسازان آن موقع بیشتر بدن خود را با ستارگان نسل قبلی مقایسه می کردند. در این دهه زیادکردن نیرو توسط وزنه برداری مورد قبول واقع نشده بود و به وزنه برداری در آن موقع ورزشکار یا قهرمان نمی گفتند و ازدیاد حجم عضلات در باشگاه را به جای تمرین کردن در ورزش های دیگر تقلب می دانستند.
در سال 1939 چیزهایی شروع به تغییر کردند . اتحادیه بدنسازان آماتور (AAU) مسابقات آقای آمریکا را برگزار کرد . شرکت کنندگان در این مسابقات فقط بدنسازان نبودند بلکه از تمامی رشته های ورزشی مانند بوکسورها در آن شرکت می کردند و در هر لباسی اقدام به نمایش عضلات خود می کردند. بعد ها بر اثر تأکیدی که بر روی شکل ظاهری بدن شد ، بدنسازان از این امتیاز بهره بردند و فاصله خود را با ورزشکاران رشته های دیگر زیاد کردند. کار کردن با وزنه شکل بدن را بیشتر از ورزش های دیگر تغییر می داد.
بدنسازی در دهه های 1940 و 1950 میلادی
برنده مسابقه آقای آمریکا در سال 1945 کلارنس رراس بود که می توان گفت اولین قهرمان واقعی ورزش بدنسازی است. نوع بدن او امروزه روی صحنه مسابقات کمتر به چشم می خورد . او دارای شانه های پهن عضلات پهن زیر بغل ، کمر باریک و ساق پاها عضلات خوب شکم بود.
در این هنگام تفاوت بین وزنه برداری بطور خاص برای بدست آوردن قدرت و تمرین با وزنه برداری متناسب کردن شکل بدن کاملاً مشخص شد . حالا شکل فیزیکی بدنسازان بر خلاف دیگر ورزش ها به نوع خاص خودش شناخته شد.
مجموعه این موفقیت ها موقعی نمایان شد که در سال 1997 ورزش بدنسازی توسط کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته شد و این ورزش عضوی از کمیته ورزش های آماتور گردید. پیشرفت بدنسازی در دهه 1980 اتفاق افتاد . در این دهه بدنسازی نه فقط به عنوان رقابت ورزشی ، بلکه بخاطر تأثیری که بطورکلی روی فرهنگ و مردم گذاشت ، رشد شدیدی کرد.
الفبای بدنسازی
بدنسازی به عنوان یک سیستم تمرین از مؤثرترین و مناسبترین راهها برای پرقدرت کردن و زیاد کردن حجم عضلات می باشد. بعضی ها فکر می کنند که بدنسازی فقط یک رقابت شدید است و ورزش نیست. یکی از دلایلی که مردم بدنسازی را ورزش نمی دانند این است که آنها این ورزش را با ورزشهایی که با اندازه چقدر دور ، چقدر سریع ، چه ارتفاع و غیره و ورزشهایی که با فرم (شیرجه رفتن ، ژیمناستیک ) آنها قضاوت می شوند ، مقایسه می کنند. بدنسازی ورزش فرم است و به جای حرکت دمای اندازه ، شکل تناسب ، جزئیات و کیفیت خود بدن ، با تمرینات مداوم در باشگاهها و بوسیله رژیم گرفتن و نمایش دادن بدن و گرفتن فیگوری سروکار دارد.
اگرچه بدنسازی هنوز بعنوان یک ورزش المپیکی شناخته نشده ، اما توسط جامعه ورزشکاران آماتور بین المللی پذیرفته شده و در بازیهای آسیایی و پان آمریکن گنجانیده شده است.
تمرینات افزایش تدریجی استقامت :
هیکل یک بدنساز ایده آل باید چیزی شبیه به این شکل باشد : شانه ها پهن و به تدریج که به پایین بدن می آید و به کمر می رسد باریک می شود ، پاها متناسب با بالا تنه تند.
ساختن تمام این عضلات باید روی اصول صحیح و با تمرینات افزایش تدریجی استقامت انجام گیرد. اما هر نوع تمرین با وزنه به ایجاد قدرت ختم نمی شود. شما باید تمرین مناسب را با استفاده از تکنیک صحیح انجام دهید تا یک پیغام مخصوص به سیستم های عصبی بدن شما فرستاده شود و بگوید چه چیزی را می خواهید به آن عادت کنید. به این اصل آموزش گفته می شود و به همین دلیل آموزش صحیح مهم می باشد. ساختن عضلات در بدنسازی هم از همین اصل پیروی می کند. عضلات به تحمل مقدار معینی فشار عادت دارند ، بخصوص بالابردن مقدار معینی وزنه با تحمل شدت فشار مشخص در هنگام تمرین کردن . وقتی که شما مقدار وزنه را افزایش می دهید به شدتِ فشار روی عضلات اضافه می کنید ، عضلات باید بزرگتر شوند تا بتوانند چنین فشاری را تحمل کنند. هم این که عضلات به تحمل چنین فشاری عادت کردند دوباره مقدار وزنه را در تمرینات خود بیشتر کنید و به این کار ادامه دهید تا عضلات بزرگتر و قوی شوند . بعبارت دیگر شما بتدریج تقاضای عضلات خود را افزایش می دهید.