دانلود پاورپوینت پاسارگاد باغ شاهی هخامنشیان

دانلود پاورپوینت پاسارگاد باغ شاهی هخامنشیان

  پیروان آئین زرتشت به روشنایی معتقد بودند و بر این باور بودند که خورشید با تابش خود به زمین تمام پلیدی ها را از بین می برد. دانه با جان گرفتن در بستر آب و خورشید با تابش خستگی ناپذیر خود باعث  رشدو زندگی گیاهان می شود.  این عقاید نشان ازعلاقه ایرانیان به طبیعت دارد در زمان هخامنشیان که ایران در اوج شکوه خود بسر می بر د پادشاهان هخامنشی کاخ های و باغهای زیبای را ساختند که  تزیینات  آنها الهام گرفته از طبیعت و نقوش گیاهان وحیوانات است.   

درخت سرو نماد و صلابت وشکوه ایرانیان وگل دوازده پره نمادی از صلح نزد هخامنشیان بود.           

 

تاریخچه

 

بنای پاسارگاد اولین پایتخت سلسله هخامنشیان است که در قرن ششم پیش از میلاد‏ و به  دست کوروش کبیر در فارس، خاستگاه پارسیان، ساخته شد پاسارگاد بعداز مرگ کورش محل  تاج گذاری پادشاهان هخامنشی بوده است محوطه تاریخی پاسارگاد دارای دو کاخ اصلی و دو کوشک در قسمت میانی و بناء معروف مقبره کورش است که به دستور کورش باغی وسیع(پردیس شاهی ) در آن احداث شده بود.

ازپاسارگاد به عنوان پایتختی پر باغ یاد شده است. که در آن کاخهایی با طرفین باز محوطهای مشتمل بر باغهای وسیع و مکمل وجود داشته ،وفضای باغ بعنوان اقامتگاه سلطنتی استفاده می شده است . تمایل کوروش کبیر در تأیید فاصلة پایتخت خود از تمامی سرزمینهای متخاصم احتمالاًً یکی از عوامل متعددی بود که او را راهنمایی کرد تا کاخهای خود را به نحوی استثنایی در محیطی فاقد استحکامات دفاعی و در میان مجموعهای از باغها ایجاد کند

—شامل 16 اسلاید powerpoint

 



خرید و دانلود دانلود پاورپوینت پاسارگاد باغ شاهی هخامنشیان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.