دانلود مقاله دستگاه اندازه گیری مختصات CMM

دانلود مقاله دستگاه اندازه گیری مختصات CMM

 

مشخصات این فایل
عنوان:دستگاه اندازه گیری مختصات CMM
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:38

این مقاله در مورد دستگاه اندازه گیری مختصات CMM می باشد.

 بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله دستگاه اندازه گیری مختصات CMM

مقدمه :
با گسترش روز افزون صنایع قطعه سازی و ایجاد رقابت در تولید با کیفیت برتر ،اندازه گیری و کنترل کیفیت از جایگاه مهم و ویژهای برخوردار است. چرا که اندازه گیری و بکارگیری روشهای مناسب برای کنترل خط تولید، برای تولید قطعات یکسان وظیفه واحد کنترل کیفیت بوده که با تهیه کردن سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز و با ایجاد و به کارگیری روشهای مناسب برای کنترل قطعات ...(ادامه دارد)

_ معرفی دستگاه CMM
شرکت DEA ایتالیا اولین مخترع CMM در جهان است که در حدود 40 سال قبل(سال 1963 ) اولین CMM بنام Alfa را ساخته است .در دهه 80 تغییرات عمده و پیشرفت های زیادی در ساخت و طراحی CMM ها ایجاد شد و نسل ماشین های CMM امروزی از سال 1990 طراحی و ساخته شده است ....(ادامه دارد)

CMM چه پارامتر های را میتوان اندازه بگیرد :
اندازه گیری فانکشن های ساده مثل مختصات هر نقطه ، قطر ، شعاع (دایره ، قوس ) هم محوری ، تعامد ، زاویه ، طول و ... .
اندازه گیری های سطوح با شکل و فرم هندسی نامشخص که دارای منحنی های پیچیده ای هستند که با استفاده از CAD DATA قابل بررسی و کنترل می باشند ....(ادامه دارد)

دسته بندی پراب ها :
تماسی (Contact) : پراب های تماسی در 2 نوع موجود می باشند یکی پراب های Point to Point و نوع دیگر پراب های Scanning می باشند . در نوعpoint to point (طبق شکل بالا) با برخورد ( تاچ کردن) Robbi ball با سطح قطعه اطلاعات عددی مربوط به یک نقطه استخراج میشود (Renishaw TP20) . در مدل Scanning پراب بصورت تماسی و یا مالشی روی قطعه حرکت کرده و می تواند تا 19200 نقطه در ثانیه اطلاعات عددی استخراج کند (Renishaw SP600) ....(ادامه دارد)

نرم افزار(soft ware) :
شرکت های مختلف سازنده CMM در دنیا هر کدام نرم افزار های مخصوص به خود را همراه با دستگاه ارائه میکنند . البته امکان استفاده از نرم افزار های مختلف برای دستگاه با استفاده از مبدل هایی وجود دارد . تا جایی که بعضی از شرکت ها در دنیا فقط به تولید نرم افزار های اندازه گیری مشغول می باشند . معمولا هر دستگاه دارای یک نرم افزار پایه ژئومتریکی است و یک نرم افزار با قابلیت اندازه ...(ادامه دارد)

اندازه گیری قطعات و مجموعه های قطعات دارای چند مرحله است که عبارتند از :
الف ) تنظیم نمودن وضعیت فیزیکی قطعات :این تنظیم کردن به چند صورت امکان پذیر می باشند . قطعات فلزی صلب را می توان با استفاده از مگنت ثابت نمود . و یا می توان برای تنظیم آنها از Alufix استفاده کرد . توسط Alufix  ، استند موقتی ساخته می شود و پس از اتمام اندازه گیری می توان آن را خراب نمود و برای اندازه گیری قطعه ...(ادامه دارد)

ب ) گزارش اندازه گیری با شکل  قطعه ( Cad Data )  :
در این گزارش علاوه بر وجود اطلاعات نقاط اندازه گیری یک قطعه ، شکل سه بعدی قطعه نیز وجود دارد و نقاط روی این شکل به نمایش گذاشته می شوند .در این نوع اندازه گیری ابتدا Cad data قطعه load گردیده و اندازه گیری مستقیما" روی Cad data انجام می شود و نیاز به استخراج مقادیر Nominal از جانب اپراتور اندازه گیری نمی باشد . بلکه دستگاه به صورت خودکار مقادیر را ...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب بررسی اثربخشی داستان گویی در فرآیند یادگیری در پایین آمده است.

_ معرفی دستگاه CMM
بازرسی ورودی ها (کنترل قطعات سازنده) :
1-2 ) Off line :
2-2 ) Side line :
3-2 ) In line :
CMM چه پارامتر های را میتوان اندازه بگیرد :
شناخت دستگاههای CMM :
انواع CMM :
1- Bridge ( پل ) :
2- Gantry (دروازه ای) :
Horizontal arm (بازویی یا ستونی)
دستگاه بازویئ دوقلو
دستگاه بازوئی با یک ستون
2- پراب ها Probes :
دسته بندی پراب ها :
نرم افزار(soft ware) :
4- دقت و خطای دستگاه :
...(ادامه دارد)



خرید و دانلود دانلود مقاله دستگاه اندازه گیری مختصات CMM


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.