اقدام پژوهی دبیر چگونه توانستم اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دهم؟

اقدام پژوهی دبیر چگونه توانستم اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دهم؟

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 28 صفحه می باشد.

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

چکیده:

     پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی  مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس ، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد.

  و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پایه سوم راهنمایی است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس حرفه و فن است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.

مقدمه:

     اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان از مواردی است که در سال های اخیر، مورد توجه خاص دبیرین و اولیاء تعلیم و تربیت قرار گرفته است، توجه ویژه به این مشکلات رفتاری و عاطفی از این جهت مهم است که توجه نکردن به آن و گسترش یافتن این مشکلات در کلاس های درسی مانعی در جهت رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی در مدرسه و کلاس است.

      ضمن این که موجب می شود دبیران در کلاس درسی دچار مشکل شوند و باعث افت در عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز شود. اضطراب به عنوان یک مسأله شایع، حداقل به طور خفیف در اغلب دانش آموزان و نوجوانان به چشم می خورد.

بروز آن در مرحله حاد و شدید همراه با علایم و نشانه هایی چون دلهره، بی قراری، بی خوابی، عصبانیت، تشویش و نگرانی و گوش به زنگ بودن، اشکال در تمرکز حواس، احساس خستگی، تپش قلب و تنگی نفس، تغییر رنگ چهره و اندام ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعریق سرد و گرم اندام، خیال پردازی، کابوس در خواب و بیداری و ... است.

علل بروز آن نیز معمولاً کاهش مناسبات و ارتباطات عاطفی و عدم احساس امنیت، شرایط ناگوار زندگی ماشینی و عدم ایجاد ارتباط همگن با آن ، بروز مسائل ،  اختلافات و مشکلات خانوادگی ،  نگرانی از آینده شغلی و تحصیلی ،  فقدان اعضای خانواده ، کم توجهی به مسائل دینی و معنوی. عدم آمادگی در مواجه با خطر احتمالی از قبیل بیماری ،  فوت ،‌ حادثه ناگوار جنگ و سیل و زلزله ، برای خویش و نزدیکان ، نحوة کسب آموزش های تربیتی غلط در چگونگی برخورد با اضطراب است.

فهرست مطالب

چکیده:. 3

کلید واژه :. 3

مقدمه:. 4

توصیف وضیعت و بیان مساله: 5

تعریف کلید واژه ها:. 5

اضطراب چیست؟. 5

نگرانی چیست؟. 6

جمع آوری اطلاعات  شواهد 1 :. 7

مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس: 7

مصاحبه با دوستان: 7

مصاحبه با دیگر دبیران محمد: 8

مصاحبه با والدین محمد: 8

مصاحبه با خود محمد:. 9

مطالعات تحقیقات گذشته :. 10

اضطراب حرفه و فن چیست ؟. 10

چگونه اضطراب حرفه و فن دانش آموزان افزایش می یابد ؟. 11

تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها :. 12

الف) عوامل محیطی. 12

1- فشارهای والدین :. 12

2- شیوه آموزش دبیر :. 12

3- محتوی کتاب های حرفه و فن :. 13

4- تجارب منفی :. 13

ب) شیوه های اشتباه آموزش حرفه و فن. 13

1) تأکید بر سرعت در پاسخ گویی :. 13

2) نداشتن درک درست از کاربرد حرفه و فن در زندگی :. 13

پ) عوامل فردی. 14

1) کاهش اعتماد به نفس :. 14

2) احساس ضعف و کمبود :. 14

یافته های علمی. 15

نشانه های استرس. 16

▪ نظریه های روانکاوی: 16

▪ نظریه های رفتاری: 16

انتخاب راه جدید موقتی :. 18

اجرای راه حل و نظارت بر آن :. 20

گردآوری اطلاعات ( شواهد2 ). 22

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن :. 23

پیشنهادات. 24

منابع :. 25



خرید و دانلود اقدام پژوهی دبیر چگونه توانستم اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دهم؟


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.