دانلود گزارش کارآموزی مراحل مختلف ساختن یک ساختمان

دانلود گزارش کارآموزی مراحل مختلف ساختن یک ساختمان

 

مشخصات این فایل
عنوان: مراحل مختلف ساختن یک ساختمان
فرمت فایل :  word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 48

این گزارش کارآموزی در مورد مراحل مختلف ساختن یک ساختمان می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی مراحل مختلف ساختن یک ساختمان 

رپر
با توجه به اینکه هر نقطه از ساختمان نسبت به سطح زمین دارای ارتفاع معینی می‌باشد که باید در طول مدت اجرا در هر زمان قابل کنترل باشد. برای جلوگیری از اشتباه قطعه با ابعاد دلخواه (مثلاً 40  40 با ارتفاع 20 سانتی متر) در نقطه‌ای دورتر از محل ساختمان می‌سازند بطوریکه در موقع گودبرداری و یا پی کنی با آن آسیب نرسد و در طول مدت ساختمان تمام ارتفاعات را با آن می‌سنجد.....(ادامه دارد)

دیوارهای مانع چوبی
این نوع دیوارها از تخته‌هایی به عرض 20 الی 30 سانتی متر و ضخامت 4 الی 5 سانتی متر تشکیل شده است. این تخته‌ها را در اطراف محل گودبرداری می‌کوبند و عمل کوبیدن را معمولاً با چکشهای مکانیکی انجام می‌دهند و آنرا مدت بیشتر از عمق مورد نیاز در زمین می‌کوبند نظر به این که این تخته‌ها در موقع عبور از لایه‌های مختلف زمین ممکن است .....(ادامه دارد)

پی‌های عمومی
به این گونه پی ها که رادیه ژنرال هم می‌گویند از بتن مسلح ساخته می‌شود و دارای محاسبات فنی معضل و دقت اجرای فوق العاده می‌باشند برای ساختمانهایی که دارای وزن فوق العاده زیاد بوده و یا ساختمانهایی که در زمینهای سست ساخته می‌شود این گونه پی‌ها ایجاد می‌گردد. برای ساختن پی‌های سراسری باید صفحه‌ای از بتون به طول و عرض تمام زیر بنای ساختمان به ضخامت محاسبه شده حداقل در حدود 80 تا 100 سانتی متر ریخته شود میله گردهای این صفحه بتنی طبق محاسبه بدست .....(ادامه دارد)

عرض پی
معمولاً عرض پی قدری بزرگتر از دیوار روی آن ساخته می‌شود. زیرا اولا همیشه فشار وارده و سطح تحت فشار با هم نسبت معکوس دارند. در ثانی فرض بر این است که بار وارده وسیله دیوار یا ستون به پی با زاویه 45 درجه منتقل می‌شود. بدین جهت عرض پی را بزرگتر از عرض دیوار می‌گیرند. و چنانچه پی از مصالح گران قیمت ساخته شود مانند بتو.....(ادامه دارد)

میله مهار
در موقع زدن طاق ضربی معمولاً چند دهه را با هم اجرا می‌نمایند زیرا هر طاق به آهن‌های طرفین خود نیرو وارد کرده و به اصطلاح به آن لگد می‌زند و آن را به سمت خارج متمایل کرده و خود در اثر گشاد شدن جا فرو می‌ریزد.بدین لحاظ چند دهانه را با هم شروع می‌نمایند که فشارهای جانبی طاقها یکدیگر را خنثی نمایند و اخرین تیرآهن را به تیرآهن ما قبل آخر به وسیله میله گرد جوش می‌دهند تا از کنار رفتن آخرین تیرآهن‌ها جلوگیری.....(ادامه دارد)

بتن مگر
بتن مگر که به آن بتن لاغر یا بتن کم سیمان هم می‌گویند اولین قشر پی سازی در پی‌های نقطه‌ای می‌باشد. مقدار سیمان در بتن مگر در حدود 100 الی 150 کیلوگرم متر مکعب است. در پی‌های نقطه‌ای بتن مگر به دو دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
1- برای جلوگیری از تماس مستقیم بتن اصلی پی با خاک
2- برای رگلاژ کف پی و ایجاد سطح برای ادامه پی سازی
ضخامت بتن مگر در حدود 10 سانتی متر می‌باشد و معمولاً قالب بندی (چوبی یا آجری) از روی بتن مگر شروع می‌شود.اصولا بتن نیز مانند سایر مصالح ساختمانی در مقابل نیروهای کششی ضعیف بوده و در محل تارهای کششی ترکهایی در آن ایجاد .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی مراحل مختلف ساختن یک ساختمان

بازدید زمین و ریشه کنی
پیاده کردن نقشه
رپر
گودبرداری
تا چه عمقی گودبرداری را ادامه می‌دهیم
شیب دیواره‌های محل گودبرداری (اندازه زاویه a)
استفاده از دیوارهای مانع
دیوارهای مانع چوبی
دیوارهای مانع فلزی
خروج آب از محل گودبرداری
پی کنی
دسترسی به زمین بکر
برای محافظت پایه ساختمان
تقسیم بندی زمینها از نظر مقاومت در مقابل بار ساختمان
ابعاد پی وزن ساختمان
انواع پی ها
پی‌های عمومی
شمع کوبی
ساختمان های آجری
عمق ‌پی‌های نواری
عرض پی
لایه‌های پی‌های نواری
شفته ریزی
کرسی چینی
شناژ
قالب بندی (کفراژ بندی)
آرماتوربندی
بتون
قشر ماسه سیمان زیر و روی قیر و گونی
حالت ماسه سیمان برای پوشش روی قیر و گونی
یک رگی کردن ساختمان



خرید و دانلود دانلود گزارش کارآموزی مراحل مختلف ساختن یک ساختمان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.