دانلود تحقیق فضا در معماری

دانلود تحقیق فضا در معماری

دانلود تحقیق فضا در معماری در 34 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش بسیار کامل و عالی برای دانشجویان معماری و طراحی داخلی شامل بخش های زیر می باشد:

مقدمه

فضا چیست؟

انواع فضا

2-1-فضای ریاضی و ادراکی

فضای روز و فضای شب

فضای عمومی و فضای خصوصی

فضا مابین

تهی (خلاء)

عناصر فضا

فضای معماری چه نوع فضایی باید باشد

فهرست منابع

 

 

 

مقدمه :

 

وابستگی انسان به فضا ، ریشه های عمیقی دارد . این دلبستگی از نیاز به درک روابط اجتماعی انسان ، جهت کسب مفهوم و فرمانروایی بر دنیای حوادث و رویدادها سرچشمه می گیرد . بشر بین خود و اشیاء رابطه ایجاد می کند . بدین معنی که وی خود را به طریق فیزیولوژی با اشیاء وفق داده و ایجاد سازگاری می کند . چون حرکات بشر در فضا انجام می شود ، لذا فضا بیان کننده وجه ویژه ای از ایجاد ارتباط میان انسان ها و میان انسان ها و محیط نبوده بلکه صورتی است جامع از هرگونه ایجاد ارتباط و دربرگیرنده آن . بنابراین می توان بر این نکته تاکید کرد که فضا فقط یک جنبه از ایجاد ارتباط کلی است .

 

در عهد باستان دو نوع تعریف ، مبتنی بر دو گرایش فکری برای فضا یافت می شود : تعریف افلاطون که فضا را همانند یک هستی ثابت و از بین نرفتنی می بیند که هر چه به وجود آید در داخل این فضا جای دارد .

تعریف ارسطویی که فضا را به عنوان Topos یا مکان بیان می کند و آن را جزئی از فضای کلی تر می داند که محدودة آن با محدودة حجمی که آن را در خود جای داده است ، تطابق دارد..

 



خرید و دانلود دانلود تحقیق فضا در معماری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.