دانلود مقاله بحران اعتیاد

دانلود مقاله بحران اعتیاد

 

مشخصات این فایل
عنوان:بحران اعتیاد
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:17

این مقاله در مورد بحران اعتیاد می باشد.

 بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله بحران اعتیاد

علل و عوامل مؤثر بر اعتیاد
اعتیاد یک بیماری زیست شناختی، روانشناختی و اجتماعی است. عوامل متعددی در سبب شناسی سوء مصرف و اعتیاد مؤثر هستند که در تعامل با یکدیگر منجر به شروع مصرف و سپس اعتیاد می‏شوند. عوامل مؤثر بر فرد، محیط فرد و عوامل اجتماعی، عوامل در هم بافته‏ای هستند که بر یکدیگر تأثیر می‏گذارند. آشنایی با عوامل زمینه ساز مستعد کننده بروز اعتیاد و نیز عوامل محافظت کننده در مقابل آن از دو جهت ضرورت دارد...(ادامه دارد)

درمان اعتیاد
مرحله سم زدایی (detoxification)1-نخستین گام برای بیمارانی است که وارد برنامه‏های درمان و توانبخشی ترک مواد مخدر می‏شوند. ساده‏ترین راه برای سم زدایی درمان علامتی بیماران به صورت سرپایی با داروهای مسکن، آرام بخش و خواب آور می‏باشد. ...(ادامه دارد)

روش های نوین ترک اعتیاد
در این مقاله ما نمی خواهیم کسی را به جرم اعتیاد محاکمه و سپس درمان کنیم .به نظر ما اعتیاد یکی از پدیده های بیمار گونه در جوامع به شمار می آید و اعتیاد نیز مانند سایر بیماری های مزمن یک نوع بیماری محسوب میشود....(ادامه دارد)

اعتیاد از دید پزشکی
وابستگی به مواد مخدر به صورت یک بیماری جسمی و روحی است که ریشه در عوامل روانشناختی، ژنتیکی، محیطی و اقتصادی فرد دارد.این بیماری بر روی سیستم عصبی مرکزی افراد تاثیر می گذارد وبه علت مصرف دراز مدت مواد مخدر ایجاد می شود ....(ادامه دارد)

پذیرش بیماران
معمولا خود فرد یا همسرش و یاافراد درجه اول خانواده ویا دوستان بسیار صمیمی او برای ترک اعتیاد فرد با مراکز درمانی تماس میگیرند.بیمار برای آماده شدن جهت درمان مراحل زیر را طی میکند
×قبل از هر چیز یک معالینه بالینی کامل قلب و ریه و سیستم عصبی الزامی است
× سپس آزمایشات لازم جهت بر رسی سیستم قلبی و ریوی و کلیه و کبد فرد انجام خواهند شد
× نهایتا بیمار توسط متخصص بیهوشی که درمانگر اصلی نیز میباشد معاینه می شود ودر صورت نبودن مشکل خاصی دستور بستری داده میشود...(ادامه دارد)

شرح بیماری
‏ سوءمصرف‌ و اعتیاد به‌ مواد عبارت‌ است‌ از دل‌مشغولی‌ با مواد روان‌گردان‌ (داروها، الکل‌، غذا) به‌ طوری‌ که‌ فرد قادر به‌ کنترل‌ ‏خود نباشد و تکانشی‌ برای‌ ادامه‌ آنها، علی‌رغم‌ عواقب‌ مضر فردی‌ و اجتماعی‌، وجود داشته‌ باشد....(ادامه دارد)

پیشگیری
‌ ‏ با افرادی‌ که‌ داروها را مورد استفاده‌ یا سوء مصرف‌ قرار می‌دهند، معاشرت‌ نکنید. ‏
قبل‌ از این‌ که‌ مشکلات‌ مربوط‌ به‌ سلامت‌ ذهنی‌ مثل‌ افسردگی‌ یا اضطراب‌ مزمن‌، منجر به‌ ایجاد مشکلات‌ در ارتباط‌ با داروها گردند، ‏برای‌ حل‌ آنها درخواست‌ مشاوره‌ کنید. ‏
به‌ علایق‌ سالم‌ و فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری های‌ اوقات‌ فراغت‌ بپردازید. ‏
پس‌ از جراحی‌، بیماری‌ یا آسیب‌، هرچه‌ زودتر مصرف‌ مسکن‌ها یا آرام‌بخش‌های‌ تجویز شده‌ را متوقف‌ کنید. بیش‌ از مقدار نیاز ‏مصرف‌ نکنید....(ادامه دارد)

درمان‌ ‏اصول‌ کلی
‌ ‏ قبول‌ کنید که‌ مشکلی‌ دارید. ‏ درخواست‌ کمک‌ از افراد صلاحیت‌دار و متخصص‌ کنید. ‏ با خانواده‌ و دوستان‌ خوب‌ خود، راحت‌ و صادق‌ باشید و از آنها کمک‌ بخواهید. از دوستانی‌ که‌ شما را تشویق‌ به‌ از سر گرفتن‌ عادتتان‌ ‏می‌کنند، دوری‌ کنید. ‏ به‌ گروه‌ها و انجمن‌های‌ حمایتی‌ ملحق‌ شوید....(ادامه دارد) ‏

بخشی از فهرست مطالب مقاله بحران اعتیاد در پایین آمده است.

مقدمه          
سوء مصرف مواد (substance abuse)
علل و عوامل مؤثر بر اعتیاد
درمان اعتیاد
عوامل مخاطره آمیز
روش های نوین ترک اعتیاد
نظر ما درباره اعتیاد
اعتیاد از دید پزشکی
آیا میدانید که بدن انسان نیز خودش مواد شبیه به تریاک تولید میکند؟
مصرف مواد مخدر چه تاثیری بر بدن انسان میگذارد.؟
اگر فرد معتاد مصرف مواد مخدر را به طور ناگهانی قطع کند ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟
ترک اعتیاد به روش سنتی
روش جدید درمان اعتیاد
هدف از انجام این روش آن است که
پذیرش بیماران
اعتیاد ، فحشا و ایدز ؛
...(ادامه دارد)

 



خرید و دانلود دانلود مقاله بحران اعتیاد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.