دانلود مقاله اعتیاد چیست

دانلود مقاله اعتیاد چیست

 

مشخصات این فایل
عنوان: اعتیاد چیست
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 16

این مقاله در مورد اعتیاد چیست می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر ازمقاله  اعتیاد چیست

معتاد کیست؟
معتاد کسی است که در اثر مصرف مکرر و مداوم، متکی به مواد مخدر یا دارو شده باشد، یا به عبارت دیگر قربانی هر نوع وابستگی دارویی یا روانی به مواد مخدر معتاد شناخته مس شود. (برژره،  1368:5) از نظر آسیب شناسی هر دارویی که پس از مصرف چنان تغییراتی را در انسان به وجود آورد که از نظر اجتماعی قابل قبول و پذیرش نباشد و اجتماع نسبت به آن حساسیت یا واکنش  ...(ادامه دارد)

عوامل زمینه ساز مستعد کننده اعتیاد
اعتیاد یک بیماری زیست شناختی، روانشناختی و اجتماعی است عوامل متعددی در اتیولوژی سوء مصرف و اعتیاد موثر هستند که در تعامل با یکدیگر منجر به شروع مصرف و سپس اعتیاد می شوند. عوامل موثر بر فرد، محیط فرد و کلیه علل و عوامل درهم بافته ای هستند که بر یکدیگر تاثیر می گذارند. درک کلیه علل و عوامل زمینه ای موجب می شود تا روند پیشگیری، شناسایی، درمان  ...(ادامه دارد)

عوامل مربوط به خانواده
خانواده اولین مکان رشد شخصیت، باورها و الگوهای رفتاری فرد است. خانواده علاوه بر اینکه، محل حفظ و رشد افراد و کمک به حل استرس و پاتولوژی است، منبعی برای تنش، شکل و اختلال نیز می باشد. نا آگاهی والدین، ارتباط ضعیف والدین و کودک، فقدان انضباط در خانواده، خانواده متشنج یا آشفته و از هم گسیخته، احتمال ارتکاب به انواع بزهکاریها مانند سوء مصرف مواد را  ...(ادامه دارد)

پیشگیری از اعتیاد به انواع مخدر
اعتیاد به مواد یکی از معضلات بهداشتی، روانی و اجتماعی جهان امروز است. اعتیاد به داروهای مجاز و غیرمجاز در چند دهة گذشتة بسیار فراگیر شده است و حاکی از بروز یک مشکل جدی درسلامت جسمی، روانی واجتماعی است.
مبارزه با اعتیاد درجهان بر سه روش کلی مبارزه باعرضه، درمان معتادان وفعالیت‌های پیشگیری در جهت کاهش تقاضا استوار می‌باشد. اگرچه مبارزه باعرضة‌ موادبسیار ضروری است و بدون آنها  ...(ادامه دارد)

اهداف و مراحل درمان اعتیاد
درمان معتاد یک فرآیند است و از زمانی شروع می شود که فرد مصرف کننده مواد مخدر به مراکز درمانی مراجعه می کند و فرد معتاد تحت یک برنامه درمانی خاص قرار می گیرد این برنامه ممکن است تا زمانی که فرد به بالاترین سطح بهداشتی و احساس خوب بودن برسد ادامه یابد.
برای موفقیت دردرمان بایستی سازمان ها و ارگانهای مختلف مثل سازمانهای بهداشتی آموزشی حقوقی رفاه اجتماعی و آموزش شغلی نیز در گیر شوند و واضح است که درمان معتادان  ...(ادامه دارد)

چگونه می توان معتادان را به درمان تشویق کرد؟
1-با تشریح خطرات وعواقب مصرف مواد
2-به معتاد اطمینان دهیم که با مراجعه به مراکز درمانی به او کمک می شود تا با کمترین درد و ناراحتی اعتیاد را کنار بگذارد
3-به بیمار اطمینان دهیم در صورت تصمیم قطعی موفق به ترک خواهد شد ومثالهایی از افرادی که موفق به ترک شده اند برای او بیاورند ...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله  اعتیاد چیست

اعتیاد چیست؟
معتاد کیست؟
تاریخچه اعتیاد در ایران
عوامل زمینه ساز مستعد کننده اعتیاد
عوامل مخاطره آمیز
عوامل مخاطره آمیز فردی
در اینجا به شرح هر یک از عوامل فوق می پردازیم:
دوره نوجوانی
ژنتیک
صفات شخصیتی
اختلالهای روانی
نگرش مثبت به مواد
موقعیتهای مخاطره آمیز فردی
تاثیر مواد بر فرد
عوامل مخاطره آمیز بین فردی و محیطی
عوامل مربوط به خانواده
تاثیر دوستان
عوامل مربوط به مدرسه
عوامل مربوط به محل سکونت
عوامل مخاطره آمیز اجتماعی
بازار مواد
مصرف مواد به عنوان هنجار اجتماعی
کمبود امکانات فرهنگی، ورزشی، تفریحی



خرید و دانلود دانلود مقاله اعتیاد چیست


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.