معرفی آثار طبیعی و تاریخی شهرستان های استان کرمانشاه

معرفی آثار طبیعی و تاریخی  شهرستان های استان کرمانشاه

دانلود معرفی آثار طبیعی و تاریخی  شهرستان های استان کرمانشاه 31 ص بافرمت  WORD 

 

 

 

 

 

مقدمه

ایران مرز پرگهر و مهد تمدن نشانی از عشق و هنر و جاودانگی دارد و در این میان کرمانشاه سرزمین عشق و دلاوری و صلابت، سند افتخار مردمی است که چون زاگرش استوار ایستاده اند. استان کرمانشاه با وسعتی برابر 25/24434 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده است. کرمانشاه با چشم اندازی بدیع، کوههای سر به فلک کشیده، سرابهای بر آب و رودهای خروشان و غارهای اعجاب انگیز، طبیعتی بکر و آثار تاریخی ارزشمند همچون نگینی در غرب می درخشد.

میراث فرهنگی سند هویت ملی هر ملت محسوب می شود طیفی گسترده دارد به طوریکه تمامی دستاورهای انسان را در طول تاریخ در بر می گیرد. مسلماً آثار به جا مانده از دوران گذشته که حاصل بازتاب اندیشمندانه ذهن و خلاقیت و ابداع و ابتکار بشر است، تنها مدارکی اند که به واسطه ی آن ها می توان چگونگی تمدن، آداب و رسوم و در نهایت روند تحول را مورد تحلیل قرار داد. استاد کرمانشاه هم که وارث آثار بسیاری همچون کتیبه ی بیستون و طاق و بستان و… است به واسطه ی آن ها گذشته ی خود را به دیگران بیان کرده است.

این استان از گذشته تا حال مورد توجه نویسندگان بسیاری قرار گرفته است. سازمان میراث فرهنگی گردشگری استان هم فضای مناسبی را برای گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم آورده است.

این کتاب با معرفی هر شهرستان، آثار طبیعی و تاریخی مربوطه را معرفی کرده است.



خرید و دانلود معرفی آثار طبیعی و تاریخی  شهرستان های استان کرمانشاه


دانلود مقاله راه های افزایش علاقه دانش آموزان به درس تاریخ

دانلود مقاله راه های افزایش علاقه دانش آموزان به درس تاریخ

تاریخ سرگذشت گذشتگان و عبرت آموز آیندگان است . هر کشوری متعلق به تاریخ و گذشته خود است و حوادث رخ داده در آن ، پشتوانه فرهنگی آن کشور محسوب می شود. فردی که از گذشته تاریخی خود مطلع است ، از فرهنگ جامعه خویش دور نیست و در بطن آن زندگی می کند و با کسب تجربه زندگی را برای خود هموار می سازد.

عموماً کتب درسی تاریخ ، همیشه مملو از نام ها و اسامی پادشاهان ، وزیران ، سلسله ها و وقایعی است که دانش آموزان باید آنرا بخوانند و حفظ نمایند. در نتیجه عملاً در کلاسهای تاریخ کاری جز بالا بردن سطح محفوظات انجام نمی گیرد و نقش معلم ، در حد داستان گویی و نقالی خلاصه می شود.

دکتر صادق زیبا کلام در کتاب « سنت و مدرنیته» نحوه آموزش تاریخ را در جامعه ایران و اروپا با یکدیگر مقایسه می کند و می گوید : در نظام آموزشی و پرورشی ما به مشتی حفظیات ، القائات و تحریفات سیاه و سفید ، بدون آنکه چراغی فرا روی نسل جوان ما ، برای شناخت و درک گذشته اش قرار دهد و کمکی در جهت ایجاد هویت برای زمان حالش بنماید تقلیل یافته است. در اروپا و امریکا ، آموزش تاریخ عبارت است از ایجاد و پرورش استعدادها و قوه تجزیه و تحلیل گذشته .[1]

پژوهنده نیز طی سالها تجربه بخوبی درک نموده که دانش آموزان بطور کلی علاقه ای به درس تاریخ و کلاس تاریخ ندارند ، پس با شروع این کار پژوهشی سعی می کند راههایی جهت ایجاد علاقه و شوق در دانش آموزان ایجاد کند ، تا این مشکل بزرگ را در کلاس درس
مرتفع سازد.

1 ـ 1  بیان موضوع :

مشکل اصلی که پژوهنده با آن روبرو است ، عدم علاقه و توجه دانش آموزان در کلاس درس تاریخ می باشد و جستجو برای یافتن راههایی جهت افزایش علاقمندی دانش آموزان به درس و کلاس تاریخ مهم ترین هدف پژوهنده می باشد.

2 ـ 1 توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله :

پژوهنده لیسانس تاریخ را در دانشکده ادبیات فارسی دکتر علی شریعتی شهر مشهد اخذ نموده است و حدود 17 سال سابقه کار دارد. هم اکنون در دبیرستان دخترانه صیرفی واقع در منطقه قاسم آباد ، شریعتی 9 ، تدریس می کند. دبیرستان صیرفی تنها مدرسه موضوعی در استان خراسان و تا سال پیش ، در کل ایران می باشد . مدرسه موضوع محوری ، مدرسه است که کلاسهای درس آن بر اساس موضوع درس ، مشخص شده است ، یعنی ما در این مدرسه کلاسهای زیر را داریم :

کلاس تاریخ ـ کلاس جغرافیا ـ کلاس زبان انگلیسی ، کلاس زبان فارسی ـ کلاس ادبیات فارسی ـ کلاس عربی ـ کلاس دینی ـ کلاس قرآن ـ کلاس مطالعات اجتماعی ـ کلاس ریاضی  کلاس شیمی ـ کلاس فیزیک ـ کلاس زیست شناسی.

در طبقه دوم دبیرستان ، کلاسهای ریاضی ، فیزیک ، شیمی و زیست شناسی قرار دارد ، چرا که آزمایشگاه فیزیک ، شیمی و زیست شناسی در این طبقه واقع شده است. و بقیه کلاسها در طبقه سوم قرار دارد. مجموع این کلاسها 13 کلاس می شود. این دبیرستان توسط خیری بنام آقای صیرفی در سال 77 بنا شده است و دارای 3 طبقه ، حیاط نسبتاً بزرگ با باغچه کاری در حاشیه آن ، کتابخانه و اتاق کامپیوتر و وسایل سمعی و بصری می باشد. این مدرسه دو نوبته است و در هر نوبت حدود 450 دانش آموز مشغول تحصیل می باشند.

با وجود آنکه بعد از یکسال از افتتاح آن ، مدیریت محترم دبیرستان ، شیوه نام گذاری کلاسها را بر اساس موضوع محوری قرار دادند و هر درس کلاس مخصوص بخود را دارد و در هر کلاس نیز کمد یا ویترین نسبتاً بزرگی با دربهای شیشه ای نصب شده است و از ابتدای امر از کلیه همکاران دعوت به همکاری نمودند تا در امر تجهیز این کلاسها ، تهیه وسایل کمک آموزشی ، نقشه ، پوستر و … سهیم باشند ، ولی متاسفانه همکاران آن طور که باید از وجود این کلاسها با امکانات موجود ، به نحو احسن استفاده ننمودند.

پژوهنده نیز به علت بیماری ، حدود چهار سال از تدریس معاف بود و بطور غیر مستقیم در کادر اجرایی ، با دانش آموزان و سایر همکاران هم رشتة خود در تماس بود. در سال تحصیلی 82-83 ، پژوهنده دوباره به تدریس درس تاریخ می پردازد و متوجه می شود توجه و علاقه دانش آموزان نسبت به درس تاریخ نسبت به سالهای قبل بسیار بسیار کم شده است. پژوهنده در ماه اول تحصیلی این عدم علاقه و توجه را کاملاً در رفتار دانش آموزان ، نحوه نشستن ، گوش دادن و … آنان و نیز در آزمون اولیه ، مشاهده می نماید و حتی متوجه می شود که برخی از دانش آموزان نسبت به این درس نه تنها هیچگونه علاقه ای نشان نمی دهند ، بلکه ، تعدادی نیز کاملاً از این درس متنفر می باشند و بالاجبار در کلاس حضور می یابند.

پژوهنده می داند که تا دانش آموز را به درس و کلاس و کتاب تاریخ علاقمند ننماید ، هر زحمتی را در کلاس بکشد ، بیهوده است و دانش آموزان اگر بخواهند فقط به خاطر حضور و غیاب و یا نمرة قبولی ناپلئونی ، کلاس را تحمل نمایند ، نه تنها متن کتابها را طوطی واری حفظ خواهند نمود ، بلکه ارزش علمی و بار علمی برای آنان ندارد. پژوهنده به دنبال حل این مشکل بر می آید که چگونه علاقه مندی و توجه دانش آموزان را به درس تاریخ بیشتر نماید ؟! مسلماً اگر دانش آموزان بدون هیچ رغبتی وارد کلاس شوند و هیچ انگیزه أی برای خواندن ، گوش فرا دادن و یادگیری درس نداشته باشند ، تلاش دبیر در کلاس نه تنها مثمر ثمر نخواهد بود ،بلکه دانش آموزان روز به روز از این درس منزجرتر شده و با همین دیدگاه وارد اجتماع می شوند و دبیر نیز به هدف اصلی آموزش تاریخ ، عبرت آموزی از تاریخ گذشتگان ، نخواهد رسید.

به نظر پژوهنده باید راه هایی باشد تا در این وضع موجود تغییری حاصل نماید ، او معتقد است باید در بیان دبیر ، طریقه درس دادن ، حتی محیط و فضای آموزشی یک تحولی ایجاد کند تا در دانش آموز نیز تحول ایجاد شود ، اینها لازم و ملزوم هم هستند. اکنون پژوهنده ، با توجه به اهدافی که دارد به دنبال گردآوری شواهد می پردازد.

3-1 گردآوری اطلاعات ( شواهد 1)

در آزمون به عمل آمده در کلاس ، نمرات دانش آموزان بسیار بسیار ناراحت کننده بود و بیش از نیمی از دانش آموزان نمرة زیر 12 آورده بودند.[2]

مشاهده ظاهر بی توجه ، خسته ، بی علاقه کاملاً در دانش آموزان مشهود بود. پژوهنده متوجه شد در هنگام تدریس ، حواس اکثر آنان ، جای دیگر است و با علاقه و توجه لازم به درس گوش فرا نمی دهند .این مشاهدات با پرسش از درس تدریس شده ، در پایان کلاس و عدم پاسخگویی به سوالات از سوی دانش آموزان ، قطعی شد و این امر را برای پژوهنده مسلم نمود که دانش آموزان توجهی به درس نداشته و ندارند.

بعد از مشاهده جو حاکم بر کلاس ، ثبت نمراتی بسیار پایین ، پژوهنده درصدد مصاحبه با دانش آموزان بر می آید تا شاید علل این عدم علاقه را دریابد .

نمونه هایی از چندین مصاحبه :

مصاحبه اول :

پژوهنده : "خانم الف" علت عدم توجه و گوش ندادن شما در هنگام تدریس درس چیست ؟

خانم الف : من از این روش تدریس اصلاً خوشم نمی آید ، هر جلسه تکراری ، دبیر می آید ، اول ساعت از 4 الی 5 نفر درس را می پرسد ، حدود 10 الی 15 سوال از درس جلسة قبل . بعد شروع می کند مسلسل وار درس جدید را میدهد و آخر هم می پرسد سئوالی ندارید؟ خداحافظ !!

پژوهنده : به نظر شما چه بکنیم تا شما بهتر به درس توجه نمایید و بهتر فرا بگیرید ؟

خانم الف : به نظر من اگر ما دانش آموزان در امر تدریس مشارکت داشته باشیم ، خود بدنبال مطلب برویم و سوال درآوریم ، تست درآوریم ، کنفرانس بدهیم ، نقش دبیران را بازی کنیم ، درس برایمان جذاب تر و گیراتر خواهد شد. [3]

مصاحبه دوم

پژوهنده : "خانم ب" علت عدم توجه و علاقه مندی شما به درس تاریخ چیست ؟

خانم ب : محیط کلاسهای درس ما بسیار خشک است. حتی در این مدرسه ، که به اصطلاح ، موضوع محوری می باشد. این کلاس تاریخ در دبیرستان ما با سایر کلاسها در مدارس دیگر چه فرقی می کند ؟!

کجای کلاس ما را به یک فضای کاملاً تاریخی می کشاند. نه نقشه ای ، نه عکسی ، نه وسیله کمک آموزشی .. هیچی ، فقط گچ و تخته سیاه و میز و نیمکت و فقط اسم کلاس ، کلاس تاریخ می باشد.

پژوهنده : به نظر شما چه کنیم تا علاقه شما به کلاس درس تاریخ بیشتر شود ؟ و با علاقه به کلاس بیایید ؟!

خانم ب : به نظر من باید هنگام تدریس تاریخ ما احساس کنیم در یک فضای  کاملاً تاریخی قرار گرفته ایم ، مثلاً وقتی دورة افشاریه تدریس می شود ، من حداقل عکسی از موسس این سلسله ببینم ، چند اثر تاریخی را مشاهده کنم. محدودة جغرافیایی آن را در نقشه نگاه کنم و شیوه تدریس به گونه ای باشد که من واقعاً احساس کنم در کلاس تاریخم.[4]

مصاحبه سوم :

پژوهنده : "خانم ج" علت عدم توجه و علاقه شما به درس تاریخ چیست ؟

خانم ج : متن کتب تاریخ ما ، بسیار بسیار بد است. یک سری نام سلسله ، نام شاهان ، جنگها و حتی سالهای آن به چه درد ما می خورد ؟ فقط یک سری محفوظات با قطر بسیار زیاد ، بدون هیچ عکس رنگی و جذابیتی و یا شرح ماجرای هیجان برانگیزی ، اگر کتب تاریخ عوض شود شاید در نحوه توجه و علاقه و فراگیری ما نیز تغییری صورت بگیرد ، و من هم بیشتر به درس تاریخ علاقه مند بشوم.

این سه نمونه از مصاحبه با دانش آموزان کلاس بود که شواهد من را دال بر وجود مشکل در کلاس درس تکمیل می نماید و برای مشاهده میانگین نمرات پایین آنان می توانید به پیوستها مراجعه نمائید.

4-1 تجزیه و تحلیل داده ها :

پژوهنده برای تجزیه و تحلیل داده هایش از روش شش پرسش استفاده می کند.

روش شش پرسش :

چرا ؟ چرا دانش آموزان به درس تاریخ توجه و علاقه کافی ندارند ؟ و نیز درس را خوب فرا نمی گیرند ؟ در مصاحبات انجام شده مشخص شد که بیشترین علت عدم علاقه دانش آموزان را باید در نحوه تدریس یعنی همان روش تدریس سنتی جستجو کرد. این روش دیگر کارایی خود را از دست داده است.

چرا کتب تاریخ برای دانش آموزان جذابیت خود را از دست داده است ؟ مسلماً محدودیتهای حاکم بر کتب فعلی ما اعم از منابع و دوره ها و متن و محتوی کتب و نحوه نگارش آن و نیز قطور بودن کتب تاریخ با توجه به ساعات تدریس ، عواملی می باشند که این کتابها جذابیت خود را از دست داده اند.

چرا دانش آموزان با رغبت وارد کلاس تاریخ نمی شوند ؟ محیط و فضای آموزشی که دانش آموزان در آن تحصیل می نمایند امکانات لازم را برای ایجاد انگیزه و علاقه در آنان ، ندارد و اینکه چرا تاکنون این امکانات و وسایل کمک آموزشی فراهم نشده است ؟ پژوهنده علت را در عدم توجه کافی همکارانی که در  تهیه و تجهیز این وسایل در سنوات گذشته ،        می داند.

چه کسی و کسانی بیشتر درگیر با این مشکل عدم علاقه هستند ؟ بطور قطع اکثر دانش آموزان کلاس درس تاریخ ، چه کسانی در ایجاد علاقه مندی دانش آموزان به درس تاریخ بیشترین نقش را ایفا می کنند ؟ در ابتدا خود پژوهنده به عنوان مدرس در کلاس درس ، و بعد سایر همکاران ، مدیر و معاون آموزشگاه و در نهایت خانواده. بعد از ایجاد تغییر چه کسی یا کسانی بیشترین بهره را از وضع جدید می برند ؟ باز هم بطور حتم کلیه دانش آموزان کلاس در تجزیه و تحلیل داده ها می توان از روش ترسیم مفاهیم استفاده نمود.

شامل 23 صفحه فایل word قابل ویرایش



خرید و دانلود دانلود مقاله راه های افزایش علاقه دانش آموزان به درس تاریخ


روت g900h با اندروید 6

روت g900h با اندروید 6

همونطور که میدونید هیچ فایلی برای روت این مدل گوشی عرضه نشده

با این فایل میتونید گوشی خودتون رو روت کنید

صد در صد تست شده

 

 

 



خرید و دانلود روت g900h با اندروید 6


دانلود نقشه اتوکد فاز 4 شهر پردیس

دانلود نقشه اتوکد فاز 4 شهر پردیس

اختصاصی ارزان فایل

دانلود نقشه کد فاز 4 شهر جدید پردیس بصورت کامل و دقیق 

با مقیاس صحیح تست شده و سالم

 

نقشه مناطق (فاز ها) و طرح های پردیس در سایت آماده دریافت میباشد.

برای اجرای بهتر از اتوکد 2013 و 2013 به بالا استفاده کنید.

- نقشه شامل لایه های مختلف از جمله لایه کاربری اراضی و توپوگرافی(برخی مناطق)میباشد.

- نقشه شامل لایه شبکه معابر میباشد.

- قسمتی از جزئیات نقشه در عکس ها قابل مشاهده هستند.

- نقشه کلیه جزئیات از جمله پارسل و قطعات مسکونی را نیز دارد.

- اطلاعات هر قطعه ازجمله مساحت و ارتفاع ان نیز مشخص شده است.

حجم نقشه: 45 مگابایت

فونت های نقشه در فایل زیپ گنجانده شده است.برای اجرای بدون ایراد فونت ها را به پوشه Fonts اتوکد کپی کنید.

همچنین نقشه وضع موجود, بازنگری طرح جامع,و تفصیلی شهر جدید پردیس در سایت برای شما مهندسین آماده دانلود میباشد.

در صورت بروز مشکل با ایمیل filearzan.poshtiban@gmail.com در تماس باشید.



خرید و دانلود دانلود نقشه اتوکد فاز 4 شهر پردیس


دانلود مقاله زانو درد مزمن

دانلود مقاله زانو درد مزمن

 

مشخصات این فایل
عنوان: زانو درد مزمن
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 11

این مقاله درمورد زانو درد مزمن می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله زانو درد مزمن

آناتومی زانو
زانو مفصلی است که غیر از حرکت باز و بسته شدن دارای حرکات خفیف چرخش به داخل و خارج نیز می باشد در تشکیل و نگهداری مفصل زانو,‌ استخوانها , رباطها و غضروف هایی شرکت دارند که به اختصار آین ساختارها و عملکرد آن ها را توضیح می دهیم. .....(ادامه دارد)

علل درد مزمن زانو
آرتروز :
- تعریف : به تخریب غضروف مفصلی زانو آرتروز زانو می گویند. در فرم شدید این بیماری منیسک ها که غضروفی اند بطور کامل از بین می روند و در استخوان ران و درشت نی به یکدیگر سایش پیدا می کنند.
- نشانه ها : آرتروز زانو سبب درد مزمن زانو می شود که با فعالیت زانو این درد تشدید می گردد.
- درمان : هدف از درمان در آرتروز کنترل درد است که می تواند با تقویت عضلات حول مفصل زانو یا استفاده از داروهای ضد درد و در موارد شدید تعویض مفصل زانو انجام گیرد. .....(ادامه دارد)

بورسیت :
- تعریف : در نتیجه ضربات, عفونت و استفاده مکرر از زانو بصورتی که زانو به زمین فشرده شود می تواند منجر به التهاب بورس های زانو شود.
- نشانه ها : شایعترین بورسی که دچار التهاب می شود بورس جلوی کشکک است که در افرادی که زیاد زانو می زنند مثل خدمتکاران یا آنها که زیاد فرش می شویند دیده می شود و منجر به درد جلوی زانو و التهاب و قرمزی می شود. همچنین التهاب بورس غازی که در زیر و داخل مفصل زانو قرار دارد در افراد چاق و زنان شایعتر است و سبب درد  قسمت داخل و پائین زانو بخصوص در شب و در هنگام خم شدن زانو می شود.
- درمان : درمان بر پایه اصول اولیه مراقبتی شامل بالا نگه داشتن, استراحت, فشار موضعی .....(ادامه دارد)

کندرومالاسی کشکک ( نرمی غضروفی ) :
- تعریف : سایش کشکک به قسمت داخلی یا خارجی انتهای تحتانی ران که موجب فشار به غضروف سطح داخلی کشکک و آسیب به آن شود.
- علائم : این عارضه بیشتر در خانمهای جوان و نیز در ورزشکاران از هر دو جنس رخ می دهد. سایش مداوم سطوح مفصلی بین کشکک و ران سبب التهاب و تخریب غضروف مفصلی می شود که سبب درد همراه با فعالیت و درد بدنبال شستن طولانی در زانو می شود. .....(ادامه دارد)

رادیوگرافی و سی تی اسکن :
- بر حسب شرح حال و معاینه پزشک امکان دارد برای بررسی شکستگی استخوانی احتمالی یا دررفتگی زانو و گاهی برای بررسی برخی سطوح مفصلی یا مشاهده تغییرات تخریبی زانو ( آرتروز ) عکس رادیوگرافی ساده درخواست کند.
- بندرت پزشک برای بررسی دقیق شکستگی یا دررفتگی امکان دارد سی تی اسکن درخواست کند.
- هم CT اسکن و هم رادیوگرافی ساده برای بررسی شکستگی های عادی هستند اما هر دوی آنها در بررسی و ارزیابی بافت نرم مفصل که شامل رباطها, عضلات و تاندونها و منیسک ها می باشند ناتوان هستند. .....(ادامه دارد)

رادیوگرافی و سی تی اسکن :
- بر حسب شرح حال و معاینه پزشک امکان دارد برای بررسی شکستگی استخوانی احتمالی یا دررفتگی زانو و گاهی برای بررسی برخی سطوح مفصلی یا مشاهده تغییرات تخریبی زانو ( آرتروز ) عکس رادیوگرافی ساده درخواست کند.
- بندرت پزشک برای بررسی دقیق شکستگی یا دررفتگی امکان دارد سی تی اسکن درخواست کند.
- هم CT اسکن و هم رادیوگرافی ساده برای بررسی شکستگی های عادی هستند اما هر دوی آنها در بررسی و ارزیابی بافت نرم مفصل که شامل رباطها, عضلات و تاندونها و منیسک ها می باشند ناتوان هستند. .....(ادامه دارد)



خرید و دانلود دانلود مقاله زانو درد مزمن