دانلود مقاله تربیت بدنی و روانشناسی

دانلود مقاله  تربیت بدنی و روانشناسی

 

مشخصات این فایل
عنوان:  تربیت بدنی و روانشناسی
فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 31

این مقاله در مورد تربیت بدنی و روانشناسی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله تربیت بدنی و روانشناسی

 تندرستی:
نیل به تندرستی نیازمند کوشش همگانی هست تا سلامت و بهداشت مناسب برای عموم افراد جامعه را بوجود آورد. در این راستا تربیت بدنی و انجام حرکات جسمانی نقش حائز اهمیتی دارد. با معرفی دانش ورزش به جامعه بشری، آگاهی از خواص سلامت بخش فعالیت های جسمانی روبه افزایش است. پیشگیری از بیماریهای.......(ادامه دارد)

اهداف جسمانی تربیت بدنی
این هدف به ساختن توان بدنی از طریق برنامه های تمرینی که موجب توسعه و تکامل دستگاه های مختلف بدن می شود، مربوط است. رشد بدنی، باعث توانایی در حفظ سازگاری، قابلیت برگشت به حالت اولیه و مقاومت در مقابل خستگی می شود این حقیقت که « شخص هر چه فعالتر باشد اجرای بهتری خواهد داشت و سیستمهای ارگانیکی بدن هر چه کاملتر و کارآتر باشد، سلامت و  تندرستی پایدارتر است» اساس.......(ادامه دارد) 

 نقش استثنای مربیان ورزشی
مربیان ورزشی، معلمان تربیت بدنی هستند. آنها در رابطه با تکامل افراد از طریق فعالیت جسمانی کار می کنند.مربیان ورزشی در شرایط ویژه ای کار می کنند. چیزهای بسیار عجیبی دربارۀ زندگی مربی ورزش وجود دارد. زندگیش مملو از روابط معنی داری با ورزشکارانش است که از تشریک مساعی آنها در تجربیات و ماجراهای همدیگر ناشی می شود. خاطرات شیرینی که تمام افکار یک مربی ورزش را به خود مشغول می دارد به سادگی .......(ادامه دارد)

انگیزش برای فعالیت جسمانی        
چرا بچه ها بازی می کنند؟ چرا بعضی از مردم جوان تربیت بدنی را دوست دارند در حالیکه دیگران نه؟ چرا مردم به ورزش روی آورند. چرا بعضی از دانشجویان وزنه برداری را انتخاب می کنند و دیگران والیبال را؟ معلمان تربیت بدنی چه کار یا چه کارهایی برای ایجاد انگیزش در دانش آموزان بمنظور شرکت در برنامه های تربیت بدنی انجام می دهد. بنابراین اگر ما معتقد هستیم که تربیت بدنی و تفریحات را می توان لذت بخش تر، جالبتر، باارزش تر نمود و آن را نه در حرف بلکه در عمل جز .......(ادامه دارد)

تدریس ورزش
1- والدین و مربیان باید در سالهای اولیه زندگی کودک فرصتهایی برای کلیۀ حرکت های تکاملی و طبیعی ممکنه، فراهم آورند. حلقه هایی برای گرفتن، فضایی برای چهاردست و پا رفتن، دار حلقه هایی برای کشش، وسایل و چیزهایی شبیه به توپ برای شوت کردن و شیوه های دیگری برای تشویق کودک به یادگیری فراهم گردد.
2- هر معلم می بایست روشهای تدریس گوناگون و مورد استفادۀ آنها را بداند بعضی از روشهای تدریس ها در تحت مجموعه ای از شرایط به بهترین نحو عمل.......(ادامه دارد)

استفاده از روانشناسی     
بدیهی است که مفاهیم روانشناسی ارزش زیادی برای مربی ورزش و معلم تربیت بدنی دارد. با وجود این ممکن است رعایت احتیاط خوب باشد.
روانشناسی نمی تواند جانشین کار سخت، پشتکار، طرح ریزی دقیق، رهبری مؤثر و ارشاد دقیق کلاسها و جلسات تمرین شود. روانشناسی باید بخشی از همۀ اینها را تشکیل دهد.
روانشناسی نقش تکمیل کننده ندارد بلکه یک قسمت لایتجزی از تدریس، تمرین، یادگیری و پیشرفت را تشکیل می دهد.مفاهیم روانشناسی باید بدرستی بکار گرفته شوند، شناخت اصولی که مأخذ.......(ادامه دارد)

 

 فهرست مطالب مقاله تربیت بدنی و روانشناسی

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: اصول، فلسفه و اهداف تربیت بدنی (ورزش)
ورزش  چیست
ورزش و حوزه های وابسته به آن
تندرستی
تفریحات سالم
حرکات موزون
 اهداف جسمانی تربیت بدنی
 اهداف روانی تربیت بدنی  
اهداف اجتماعی تربیت بدنی
فصل دوم: فعالیت جسمانی و انسان مدرن
 انسان یک ارگانیزم پیچیده:
هدفها و مقصودها
فرایند وابسته به تعلیم و تربیت
نقش استثنای مربیان ورزشی
افق های نامحدود
فصل سوم: انگیزش و برانگیختگی
ماهیت انگیزش
سائقه ها، نیازها و خویشتن
 انگیزش برای فعالیت جسمانی         
 انگیزش برای سلامتی و تندرستی
انگیزش برای رسیدن به نقطۀ اوج اجرای مهارتها   
غرور شخصی  
 تصور از خود، تحقیر، انتقام، جبران   
سطح آرمان
اعتماد و خودشناسی
فصل چهارم: پیشنهادات به مربیان و معلمان ورزشی
تدریس ورزش
نکاتی در مورد مربی گری  
استفاده از روانشناسی      
منابع



خرید و دانلود دانلود مقاله  تربیت بدنی و روانشناسی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.