دانلود مقاله احکام اسلامی

دانلود مقاله احکام اسلامی

 

مشخصات این فایل
عنوان: احکام اسلامی
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 16

این مقاله در مورد احکام اسلامی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله احکام اسلامی

دستورات به مساجد رفتن
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: خداوند فرمود اگاه باشید خانه های من در زمین مساجد است که برای اهل آسمان چنان که ستارگان برای زمین نور می دهد آگاه باشد خوشا به حال کسانی که مساجد را خانه گرفته اند. خوشا به حال کسانی که در خانه وضو بگیرید و اینجا مطلبی است که مخفی نمانده که پیامبران فرمودند در خانه مستراح بروید و وضو بگیرید … رسول خدا «صلی الله علیه و آله» فرمودند که ای اباذر مادامیکه در مسجد نشسته ای به هر نفسی که می کشی درجه ای به تو می دهد و ملائکه خدا برای تو صلب رحمت کنند و برای هر نفس ده حسنه نوشته شود. و ده گناه محو شود؛ شما را به خدا حیف نیست که از این توفیقی به سادگی بگذریم.
امیر المؤمنین «صلوات الله علیهم» فرمودند: نشستن در مساجد برایم بهتر از نشستن در بهشت است. چرا؟ بهشت رضای نفس من است، اما در مساجد رضای خدای من است. هدایت از پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله» فرمودند: هر کسی قرآن حدیث او باشد: و مسجد خانه ....(ادامه دارد)

بخوانید و لذّت ببرید:
ارشادالقلوب: از امام هفتم علیه السلام نقل است که یهودی خدمت امیر المؤمنین آمد و از فضل و برتری خاتم الانبیاء «علیهم السلام» پرسید امام موسی کاظم (ع) می فرمودند حق تعالی ملائکه را به سجده آدم امر کرد آن حضرت فرمود برتر از آن را به محمد و صلی الله علیه و آله که کرامت نمود زیرا که خود بر او صلوات فرستند و عبادت عبادّ را تا روز قیامت در صلوات بر آن حضرت قرار داد و فرموده. انّ الله تا آخر و هر کس حال حیات یا بعد از وفات آن حضرت بر او صلوات فرستد حق تعالی به هر صلواتی ده صلوات بر آن کس می فرستد و ده حسنه به او می بخشد و هر که بعد از ....(ادامه دارد)

کرامت خواجه اباصلت (و فی الله عنه)
اباصلت چن مدتی به خدمت امام رضا (ع) مشغول بوده رابطه خدمت امام دارد مرحوم مروّج در کرامات «رضویّه» نوشته در حرم حضرت رضا (ع) «سید احمد، مدرّس را ملاقات کردم و گفتم خوب حاج عبدالعزیز تبریزی را بیان فرمائید فرمود: او برایم نقل کرد هر سال در وقت معیّنی به زیارت خواجه اباصلت می رفتم ولی در سال 1328 هجری موفق شدم و قبل از ظهر 29 ربیع الاول همان سال در عالم رؤیا دیدم مجلس با شکوهی برقرار است یکی به من گفت چرا امسال به زیارت خواجه اباصلت نیامدی گفت از بی سعادتی من بود. گفت الان برخیز تا با هم به زیارتش برویم در بیرون خانه دیدم دو مرکب ایستاده هر دو به هر دو به مرکبی سوار شدیم و در بین راه آقای میرزا عسکری ؟؟؟ که بسیار متدیّن بود دیدم گفت شما قصد زیارت اباصلت دارید من هم با شما به آنجا ....(ادامه دارد)

اشاره به زندگانی رسول خدا (ص)
اسامی مبارک خواجه لاینات محمد (ص) 2ـ حمد 3ـ حامی 4ـ محمود 5ـ عبد 6ـ طه 7ـ یس 8ـ ضحوک 9ـ قتال 10ـ قسیم 11ـ نور 12ـ شمس 13ـ نجم 14ـ حامی القاب آن حضرت به قول مشهور (1001) می باشد حبیب و رحمه العالمین و شفیع المذنین و خاتم الینین ـ ؟؟؟ مبارکش ابوالقاسم و الا ابراهیم و پدر بزرگوارش عبدالله، مادر با جده اش آمنه بت و هب ـ و مادر رضاعیش نوبیه و حلیمة سعدّید، ولایت با سعادت آن حضرت به قول مشهور هفدهم ربیع الاول روز هلاک اصحاب فیل 790 سال و هفت ماه و چهار روز از فوت ابوابشر گذشته در مکّه معقلمه شعب ابیطالب جمعه ؟؟ از آفتاب واقع شد. معجزات آن حضرت نامحدود و فروجاتش متعدد بود 14 مدخوله و 8 تن غیر مدخوله اند. فرزندان ـ طیّب، و طاهر ـ قاسم، زینت و رقیه و ام کلثوم، فاطمه زهرا (ع) ـ اینها از حضرت خدیجه اند، ابراهیم از مادری بود اصحاب 407 (نفر) از بزرگان 1200 (نفر نوشته) اند و جنگ های آن ....(ادامه دارد)

مقداری صفت بهشتیان
رسول خدا (ص) فرمودند: انی بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق. همانا من مبعوث شدم تا پایه های خوهای نیک را به اتمام رسانم. حدیث اول در حیاء: از امام صادق (ع) مکارم (صفاتی کرامت و شرافت انسان می شود) ده چیز است اگر بتوانی آنها را داشته باشی زیرا گاهی در شخص یافت می شود که در فرزندش است ولی در پدرش نیست و گاهی در برده است. در آزاد نیست عرض شد آنها چه هستند، فرمودند: نومیدی راست (از آنچه نزد مردم است) راستی زبان، اداء امانت، صله رحم، پذیرائی مهمان، غذا دادن به سائل، جبران نیکی ها، مراعات حق همسایه، رعایت رفیق، و از همه بهتر (حیاء) است و فرمودند همانا دوست داریم کسی که عاقل و یا فهم و فقیه و بردبار، و مدارا کن و یا صبر و راستگو و وفا کننده باشد.....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالباحکام اسلامی در پایین آمده است.

مقدمه
نماز و وضو
غسل
1) جنابت:
2) نشانه های منی:
مشخصات آقا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف:
اینهاست بیست و هشت از مؤمن:
بحث صلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله)
بخوانید و لذّت ببرید:
دستورات به مساجد رفتن.
خواجه اباصلت
کرامت خواجه اباصلت (و فی الله عنه)
....(ادامه دارد)

 

 



خرید و دانلود دانلود مقاله احکام اسلامی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.