تحقیق درمورد تاریخچه تجارت

تحقیق درمورد تاریخچه تجارت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:25

فهرست مطالب:

کارآفرینی و تاریخچه تجارت

تاریخ حقوق تجارت در ایران

تاریخ تجارت و مبادله در ایران

تجار و معاملات تجارتی

دفتر ثبت تجارتی

شرکتهای تجارتی

در اقسام مختلف شرکتها و قواعد راجعه به آنها

تاریخ تجارت بین اعراب

تجارت قریش

بازارهاى ده‏گانه عرب

منبع

 درطول دهه 40 و 50 مورخان تجاری پیشگامان پژوهش کارآفرینی بشمار می‌آمدند. مرکز چندرشته‌ای تحقیقات در زمینه تاریخچه کارآفرینی در دانشکده تجاری هاروارد تاسیس شد، که افرادی چون جوزف اسکامپیتر (Joseph Schumpeter) و آلفرد چندلر (Chandler Alfred) در آن شرکت داشتند. نشریه این مرکز به نام «تحقیقات در مورد تاریخچه کارآفرینی» محرک‌های اصلی سازمانی جهت برنامه کار این تحقیق به شمار می‌رفت. به هر حال پژوهش کارآفرینی با ایست‌های بازرسی صعب العبور اسلوب شناسانه‌ای مواجه شد و در حالیکه پژوهش کارآفرینی ناقص و بی اهمیت رها شده و توجهات در این زمینه به مقوله «شرکتها» معطوف گردید. با این وجود مورخان تجاری، از طریق ارائه رویدادهای گوناگون کشورها، مناطق و صنایع، همچنین (در مقایسه با بیشترین میزان مدیریت تحقیقات نسبت به دو دهه گذشته) با بررسی میزان اهمیت موقعیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سازمانی و بنیادی در ارزیابی کارآفرینی، نقش عمده‌ای در پژوهش کارآفرینی ایفا نمودند...

موضوع این مقاله حاکی از این است که اکنون فرصتهای فوق العاده‌ای برای تجدید برنامه تحقیق در مورد کارآفرینی بر اساس ریشه‌های قدرتمند موجود و ایجاد آن بر اساس اصول منطقی رفتارشناسی کارآفرینی وجود دارد. بر این اساس فرصتهای لازم برای شناخت نقش تاریخی و رفتار کارآفرینانه وجود دارد، که دقیقتر از گذشته موارد را مورد بررسی قرار داده و سعی بر تعیین دقیق تر چگونگی ارتباط این اقلام و همچنین موقعیت‌های عمده‌ فرهنگی و ارزشمندی موارد و مقایسه آن با متغیرهای دیگر را دارد. در زمینه تحقیقات تکمیلی نقش موسسه‌ها در رشد اقتصادی با بررسی‌ ارتباط خاص بین موسسات و کارآفرینان مشخص می‌شود...

از دهه 80 کارآفرینی بعنوان موضع مورد علاقه کارشناسان مدیریت و محققان اجتماعی پدیدار شد. این مبحث بویژه در مدارس تجاری اعتبار یافت (کوپر، سال 2005). این رشته دانشگاهی در اثر برخی از تحولات اخیر ایالات متحده مورد تشویق قرار گرفته است: که از جمله این موارد می‌توان از بقای شرکتهای نوپا در صنایعی با تکنولوژی فوق العاده‌ عالی، توسعه تامین سرمایه گذاری مخاطره آمیز و موقعیت‌های گروه‌های منطقه‌ای بویژه دره سیلیکون، نام برد. کارشناسان مدیریت و محققان اجتماعی علاقمند به کارآفرینی با توجه به انگیزه مهم این تحولات، تمرکز و توجه خود را بر مطالعه ایجاد تجارت جدید معطوف کردند که مبنای متشابه و مشخصی را برای کارهای کمی تجربی فراهم می‌آورد. (تورنتون 1999، آلدریچ 2005، 1999؛ گارتنر و کارتنر 2005)...



خرید و دانلود تحقیق درمورد تاریخچه تجارت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.