گزارش کارآموزی عمران احداث ساختمان شرکت خط هنر

گزارش کارآموزی عمران احداث ساختمان شرکت خط هنر

دانلود گزارش کارآموزی عمران احداث ساختمان شرکت خط هنر

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 47

 

 

 

 

 

فهرست

تاریخچه‌ی فعالیت شرکتارزیابی بخش‌های مرتبط با رشته علمی کارآموزنمودار سازمانی و تشکیلاتآشنایی کلی با ساختمان و انواع اتصالاتدیگ‌های بخار Boilerچیلرهاعایق کاریکانال کشینکاتی فنی در مورد اجرای تاسیسات ساختمان

 

 

تاریخچه‌ی فعالیت شرکت

 

شرکت خط هنر از سال 1351 به  عنوان شرکت مهندسی کلوین به ثبت رسیده و شروع به انجام کارهای تاسیساتی نموده است.

این شرکت تا  سال 1378 صرفاً یک پیمانکار تاسیساتی بوده و از سال 1378 به بعد با استخدام کادر فنی در زمینه عمرانی شروع به اجرای پروژه‌های عمرانی نیز نموده است. این شرکت هم اکنون به عنوان شرکت تاسیساتی ساختمانی کلوین مشغول به کار است و در سازمان برنامه و بودجه رتبه 2 در زمینه تاسیسات و رتبه 4 عمرانی را دارا می باشد.

در طی این سالها شرکت کلوین پروژه‌های کوچک بزرگ بسیاری را اجرا نموده که بعضی از آنها به شرح زیر است

1- بیمارستان 96 تخت خوابه بندرگناوه در استان بوشهر

2- بیمارستان 96 تخت خوابه کرد کوی گرگان

3- آموزشکده کشاورزی مراغه

4- مجتمع اداری- تجاری هتل کیان تهران

5- اجرای موتور خانه های کمپ کارگری مبین عسلویه

6- ورزشگاه 10000 نفره رضا زاده اردبیل

این شرکت در حال حاضر 2 پروژه در دست اجرا دارد که یکی در قشم ودیگری بلوک 3 و 5 اداری دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات (حصارک) تهران است که اینجانب در این پروژه دوره کارآموزی خود را طی نموده ام. عملیات ساختمانی پروژه در سال 1376 بصورت امانی توسط کارفرما (دانشگاه آزاد) آغاز گردیده و در سال 1384 باتوجه به آماده بودن سقف و اسکلت ساختمان، برای انجام عملیات نازک کاری و تاسیسات برقی ومکانیکی به شرکت کلوین واگذار گردیده است و شرکت موژدا و همکاران طراحی و نظارت به این پروژه را به عهده دارد.

سطح زیر بنای این پروژه حدود 12000 هزار متر مربع است و شامل 6 طبقه ساختمان اداری – آشپزخانه – رستوران – آمفی تأتر همکف ورودی و دو طبقه پارکینگ می‌باشد تاسیسات مکانیکی این پروژه شامل اجرای موتورخانه مرکزی – آب رسانی- تهویه مطبوع اطفاء  حریق (سیستم تر و خشک) و تاسیسات برقی آن از قرار: اعلام حریق- کامپیوتر مرکزی – آنتن مرکزی- دوربین مدار بسته و سیستم پیجینگ می باشد.

موتور خانه بلوک 3 شامل 3 دستگاه دیگ به ظرفیت نامی 1000000 کیلوکالری 2 دستگاه چیلر به ظرفیت نامی 350000 تن تبرید  2 عدد بوستر پمپ (یکی آبرسانی و یکی آتش‌نشانی) 16 عدد پمپ سانتریفیوژ 3 عدد منبع کویل دار و 2 عدد سختی گیر است.

نمودار سازمانی و تشکیلات:

 هر پروژه  ساختمانی دارای یک کارفرما (صاحب کار) می باشد این کارفرما است که تصمیم به ساخت یک ساختمان می گیرد برای این کار ابتدا به یک مشاور احتیاج دارد تا از آنها در مورد اینکه چگونه می توان یک ساختمان را در این محل و با شرایط و بودجه موجود ساخت کمک بگیرد سپس مهندسین مشاور طراحی را به کارفرما ارائه می‌دهند که در صورت مودر قبول بودن طرح را برای کارفرما برای اجرای انتخاب می شود اما برای اجرای طرح احتیاج به یک پیمانکار (مجری) می‌باشد که این پیمانکار را یا مشاور به کارفرما پیشنهاد می‌دهد و انتخاب می شود یا خود کارفرما پیمانکار را انتخاب می‌کند مهندسین مشاور (طراح) هم می توانند این طرح نیز باشند البته مهندسین ناظر بر پروژه بهتر است طراحان پروژه نباشند زیرا با اینکار در حین اجرای پروژه این  مهندسی ناظر می توانند مشکلات  موجود در طرح را گرفته و با پیمانکار بهترین طرح را اجرا کنند.



خرید و دانلود گزارش کارآموزی عمران احداث ساختمان شرکت خط هنر


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.