تحقیق در مورد همسرگُزینی، ازدواج و رضایتمندی

تحقیق در مورد همسرگُزینی، ازدواج و رضایتمندی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:10

فهرست:

همسرگُزینی

الگوی مادر

الگوی پدر

نقش دیگر عوامل

زنگ خطری برای عشق

راه‌کارهایی برای بهبود روابط زوجین

مثبت‌اندیش باشید خودتان را دستِ کم نگیرید مهارت‌های ارتباطی خود را افزایش دهید

4 . تفاوت شخصیتی را از بین ببرید

5 . احساساتتان را بروز دهید

6 . صبر داشته باشید

منابع

کارنمای زندگی انسان را می‌توان در یک واژه، چنین بیان کرد: جستجو؛ جستجویی عیان و نهان، و خواسته و ناخواسته که هیچ گاه جز با مرگ پایان نمی‌یابد. به راستی در وجود انسانی که لبریز از انواع خواسته‌ها و نیازهای گوناگون و گاه متفاوت است، دامنه جستجو را تا کجا می‌توان ردیابی نمود؟ بخصوص اگر زیاده خواهی طبع و کمال‌طلبی او را هم به شمار آوریم، پیچش کار، بیشتر نمایان می‌گردد. از میان خواسته‌های مختلف، در این نوشتار، در حدّ توان، به تبیین و شناخت یک ویژگی در وجود خود خواهیم پرداخت و آن «مهرجویی» است.

نفس زیاده‌خواهِ بشر، همه چیز را برای خود می‌خواهد و در این میان، مهرجویی نیز از قاعده زیاده‌خواهی او خارج نیست. ما نیازمند مهر و محبّتیم. دوست داریم دیگران را دوست بداریم و دوست داشته شویم و ارتباطی دو سویه، امّا بی‌حدّ و حصر و بی‌قید و شرط را از آنِ خود کنیم؛ چرا که حساب عاطفی انسان، هیچ گاه نباید خالی بماند؛ چون پشتوانه و پس‌انداز اطمینان‌بخشی برای آتیه اوست.

از آن جا که ازدواج، عرصه یا زمینه‌ساز روابط گوناگونی است، در این مقاله، به عواملی پرداخته خواهد شد که این ارتباط عاطفی را با مخاطره رو به رو می‌سازند. به دیگر سخن، بر آنیم تا آنچه را که سبب کم‌رنگ‌تر شدن حسّ مسئولیت‌پذیری در زوجین می‌شود، به اجمال توضیح دهیم. از این رو، در ابتدا به چگونگی شکل‌گیری رابطه علاقه میان مرد و زن یا همان عوامل مؤثر بر انتخاب همسر می‌پردازیم.

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد همسرگُزینی، ازدواج و رضایتمندی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.