دانلود پاورپوینت جوشکاری و انواع آن

دانلود پاورپوینت جوشکاری و انواع آن

 

مشخصات این فایل
عنوان: جوشکاری و انواع آن
فرمت فایل: powerpoint(قابل ویرایش)
تعداد اسلایدها: 131

این پاورپوینت در مورد جوشکاری و انواع آن می باشد.

 بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از پاورپوینت جوشکاری و انواع آن

انواع جوشکاری زیر آب
جوشکاری خشک
جوشکاری مرطوب
در روش جوشکاری مرطوب، عملیات جوشکاری در زیر آب اجراشده و مستقیماً با محیط مرطوب سرو کار دارد. در روش جوشکاری خشک، یک اتاقک خشک در نزدیکی محلی که می بایستی جوشکاری شود ایجاد شده و جوشکار کار خود را با قرار گرفتن در داخل اتاقک انجام می دهد....(ادامه دارد)

مزایای جوشکاری خشک:
1.ایمنی غواص – جوشکاری در یک اتاقک صورت گرفته که موجب مصون ماندن جوشکار از جریانات اقیانوسی و یا احتمالاً موجودات دریایی می شود. این جایگاه خشک و گرم از روشنایی مطلوبی برخوردار بوده و از سیستم کنترل محیط خاصی نیز بهره می گیرد.
. 2کیفیت خوب جوش – این روش توانایی ایجاد جوش هایی را دارد که حتی می توان آن را با جوش های موجد در فضای باز و در مجاورت هوا مقایسه کرد. دلیل این امر اینست که دیگر آبی وجود ندارد که بخواهد جوش را خاموش و یا قطع کند. و نیز اینکه میزان هیدروژن H2) )تولیدی آن خیلی کمتر از جوشکاری های مرطوب است....(ادامه دارد)

معایب جوشکاری خشک:
1-اتاقک یا جایگاه جوشکاری تجهیزات پیچیده و خدمات پشتیبانی زیادی را مستلزم می داند و خود اتاقک به طرز غیر متعارفی پیچیده است.
2-هزینه و ارزش مالی این اتاقک به صورت قابل ملاحظه ای بالا بوده و بسته به عمق محل کار هزینه آن افزایش می یابد. عمق محل جوشکاری در کار تاثیر می گذارد، طوری که در اعماق بیشتر جمع کردن قوس و استفاده از ولتاژ های بالاتر و متناسب با آن لازم و ضروری می باشد. انجام یک کار جوشکاری بدین شکل هزینه ای بالغ بر 80000 دلار دارد. و نیز گاهی اوقات نمی توان از یک اتاقک برای چند کار مختلف استفاده کرد، که البته این مشکل بستگی به نوع کارها و میزان تفاوت آنها دارد....(ادامه دارد)

جوشکاری مقاومتی
جوشکاری مقاومتی یکی از قدیمی‌‌ترین روش‌‌های جوشکاری الکتریکی است که امروزه در صنعت از آن استفاده می‌‌شود. این نوع جوشکاری، ترکیبی از گرما، فشار و زمان است. همان‌‌طور که از نام آن پیداست، مقاومت ماده در مقابل عبور جریان موجب ایجاد گرمای موضعی در ماده شده و در نهایت باعث جوشکاری می‌‌شود. زمانی که جریان ایجاد می‌‌شود، فشار نیز به‌‌ وسیله نگه ‌‌دارنده ...(ادامه دارد)

11:جوشکاری ضربتی
یک نوع فرآیند جوش مقاومتی است که در آن از طریق تخلیه سریع الکتریکی بین اجزاء قوسی ایجاد می شود که حرارت مورد نیاز فرآیند را تامین میکند. بلافاصله پس از تخلیه الکتریکی نیز فشاری ضربتی به اجزاء اعمال می گردد تا اتصال شکل گیرد. در این فرایند از تجهیزات متنوعی برای ذخیره انرژی الکتریکی (معمولاً یکسری خازن ولتاژ بالا یا پایین)، ایجاد قوس و اعمال نیروی ضربتی (معمولاً سیستم های پنوماتیکی) استفاده می شود....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب پاورپوینت جوشکاری و انواع آن در پایین آمده است.

 تاریخچه جوشکاری
_جوشکاری قوس الکتریکی
_جوشکاری زیر آب
_جوشکاری زیر پوری
_جوشکاری مقاومتی
_انواع جوشکاری مقاومتی(نقطه ای. نواری.زائده ای.فرکانس بالا.جرقه ای.سر به سر.ضربتی. له کردنی.
نقطه ای – غلتکی. پل واره)
_جوشکاری حالت جامد
_انواع جوشکاری جامد(جوشکاری انفجاری .ضربان مغناطیسی.اصطکاکی.سرد.نفوذی.مافوق صوت)
جوشکاری با گاز
_جوشکاری با لیزر
_جوشکاری با اشعه الکترونی
_جوشکاری ترمیت
_جوشکاری پلاسما
_جوشکاری tig
_جوشکاری Mag
_جوشکاریmig
_جوش وانواع اتصلات و اصطلاحات جوش
_الکترود
...(ادامه دارد)



خرید و دانلود دانلود پاورپوینت جوشکاری و انواع آن


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.