تحقیق درباره بررسی اهمیت تغذیه در پیشگیری از سرطان

تحقیق درباره بررسی اهمیت تغذیه در پیشگیری از سرطان

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 8 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه و تعریف :

زمانی تصور می شد که رژیم های غذایی نقشی در مرگ های ناشی از سرطان ندارند. امروزه محققان ثابت کرده اند که برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری، بروز و درمان انواع سرطان ها، ایفا می کند.

تحقیقات نشان می دهد که حدود یک سوم سرطان هایی که در نهایت منجر به مرگ می شوند، با آنچه که می خوریم، ارتباط دارند، به طوری که حداقل 35 درصد سرطان ها با تغذیه ارتباط دارند. بدون شک استعداد ابتلا به سرطان در افراد مختلف به دلیل تفاوت وراثتی، با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر ویژگی های وراثتی، عوامل بیرونی نیز در ایجاد سرطان ها نقش بسزایی دارند.

اگر چه نمی توان بر محیط زیست و عوامل تهدید کننده موجود غلبه کرد، اما می توان با اصلاح و متعادل ساختن الگوهای غذایی، احتمال ابتلا به سرطان را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داد.

بین رژیم غذایی با سرطان ارتباط پیچیده ای وجود دارد. غذایی که می خوریم به نوعی می تواند حاوی مواد سرطان زا و یا پیش ساز سرطان باشد و یا بالعکس دارای مواد ضد سرطانی باشد.

الگوی غذایی جوامع مختلف نیز در ایجاد سرطان موثرند، به طوری که پرخوری در جوامع پیشرفته در بروز انواع سرطان نقش بسزایی دارد. در حالی که در کشورهای در حال توسعه کمبودهای تغذیه ای که باعث کاهش ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است در بروز سرطان نقش داشته باشند.

ضمناً روش های نادرست انبارکردن و نگهداری، کیفیت غذای مصرفی مردم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، به طوری که می تواند در ایجاد سرطان نقش داشته باشد.

 



خرید و دانلود تحقیق درباره بررسی اهمیت تغذیه در پیشگیری از سرطان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.