دانلود تحقیق کمپرسورهای هوا و متعلقات آنها

دانلود تحقیق کمپرسورهای هوا و متعلقات آنها

کمپرسور هوا جزء اساسی هر سیستم پنوماتیک است. هوا دراین سیتم فشرده     می شود و درنتیجه از آن می توان برای جلوبردن ، عقب کشیدن یا انجام کار یا به کارگیری توان استفاده کرد. هوای ورودی از محیط آزاد به کمپرسور درون ماشین فشرده و پس از افزایش فشار به شبکه خطوط لوله هدایت می شود. هوای فشرده می تواند سبب حرکت موتور هوایی، چکش بادی و یا دستگاههای دیگر شود.

در این تحقیق چگونگی عملکرد و نصب کمپرسورهای هوا و متعلقات آن و چگونگی انتخاب اجزای سیستم بررسی می شود.

گونه های متداول کمپرسور

دسته بندی دو گونة اصلی کمپرسور که در صنعت به کار می روند براساس کار سیال بدین قرار است: (1) «کمپرسور جابجایی مثبت» یا فشاری و (2) «کمپرسور دینامیکی» یا سرعتی.

کمپرسور جابجایی مثبت یا فشاری در کمپرسورهای جابجایی مثبت یا فشاری ، مشخصة عملکرد به شکل تغییر حجم و جابجایی است. به بیان دیگر فشار سیال به دلیل جابجایی اجزا ایجاد می شود. ساختمان عمومی کمپرسورهای جابجایی مثبت بسته به نوع حرکت قطعات مکانیکی به دو گروه دسته بندی می شود: (الف) رفت و برگشتی و (ب) دورانی. کمپرسور رفت و برگشتی – تلمبة دوچرخه نوع ساده ای از کمپرسور رفت و برگشتی است(شکل 1). همان گونه درشکل دیده می شود این ماشین ساده شامل سیلندر، پیستون، میله پیستون، دسته، «شیر یکطرفه» و تشک چرمی است. وقتی پیستون در بالاترین نقطه است جلوبردن دسته تلمبه، هوای آزاد درون سیلندر را متراکم می کند. افزایش فشار تلمبه بیش از مقدار فشار موجود در خط سبب گشودن شیر یکطرفه و ورود هوای پرفشار به خط می شود. با رسیدن پیستون به پایین ترین نقطة مسیرش شیر یکطرفه بسته می شود و با به عقب کشیدن دستة تلمبه، تشتک چرمی انعطاف پذیر اجازة ورود هوا به سیلندر را می دهد. با حرکت دوباره دسته به پایین، تشتک چرمی مانند شیر یکطرفه عمل می کند و فضای بین سیلندر و پیستون را آب بندی می کند . بالا و پایین شدن پیستون همان حرکت رفت و برگشتی کمپرسور است . « پمپهای خلاء » نیز کمپرسورهایی هستند که هوا را درفشار پایین تر از فشار جو دریافت و با فشاری برابر با فشارجو یا کمی بالاتر خارج می کنند.

شامل 53 صفحه فایل word قابل ویرایش



خرید و دانلود دانلود تحقیق کمپرسورهای هوا و متعلقات آنها


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.