دانلود پروژه مالیات بر مستقلات

دانلود پروژه مالیات بر مستقلات

درآمد بدست آمده توسط دولت که از بخشی از درآمد سالانه افراد جهت دخل و خرج دولت به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از مردم اخذ می گردد.

انواع مالیات ها که به دو صورت اخذ می شود، مالیات های مستقیم و مالیات های غیرمستقیم هستند.

مالیات های غیرمستقیم مالیات هایی هستند که به قیمت تمام شده کالاهایی نظیر سیگار، نوشابه و ... به صورت درصدی اضافه می شود. و به مصرف کننده تحمیل می شود.

 

مالیات های مستقیم مالیات هایی هستند که به صورت از درآمد افراد و اشخاصی حقیقی یا حقوقی اخذ می گردد که انواع مالیات های مستقیم عبارتند از مالیات برارث، مالیات برحقوق، مالیات مشاغل، مالیات مستقلات، مالیات بر شرکتها و... که ما در این گزارش به نحوه وصول مالیات از مشاغل می پردازیم. که در قسمت اول، واحد کسبی بعد از اینکه مقدمات کار انجام شد و واحد کسبی مورد نظر آماده ارائه خدمات یا کالا و یا ... به مصرف کنندگان و خریداران شد، ابتدا باید به اداره امور مالیاتی محل سکونت مراجعه و طی نامه ای شروع به فعالیت خور را به همراه تاریخ دقیق آن، به واحد مالیاتی اطلاع دهد که جهت فعالیت واحد کسبی نیاز به پروانه کسبی می باشد که افراد قبل از شروع به کار یا بعد از آن موظف هستند از طریق اتحادیه مرتبط، اقدامات لازم را جهت دریافت پروانه کسب انجام دهند که یکی از مراکز جهت استعلام امور مالیاتی محل سکونت افراد می باشد.

 بعد از مراجعه به اتحادیه و اطلاع شروع به کار یا اقدام به فعالیت، امور مالیاتی موظف است ضمن بازدید از محل مورد کسب در صورت تأیید و عدم بدهی مالیاتی فرد مورد نظر «محل کسب» «طبق ماده 186 قانون مالیات های مستقیم» در جواب نامه اتحادیه گواهی مربوطه را صادر و به اتحادیه تحویل دهد. بعد از شروع به کار واحد کسبی و اعلام شروع به کاربر واحد مالیاتی جهت اطلاع اوامر مربوط به واحد کسبی، بعد از اتمام سال مالی واحد کسبی افراد موظف هستند ضمن مراجعه به واحد مالیاتی محل سکونت، فرم خود اظهاری یا اضهارنامه مشاغل را پر نموده و ضمن اعلام میزان مبلغ دستمزدش و درآمد سالیانه و همچنین هزینه های انجام شده، نسبت به تکمیل فرم اظهار نامه اقدام نماید که بر مبنای فعالیت مودی ممکن است درآمد سال اول واحد کسب از میزان معافیت سالانه کمتر باشد و یا بیشتر باشد که در هر حالت در صورت کمتربودن درآمد از مبلغ معافیت، در صورت تسلیم اظهار نامه برای عملکرد همان سال معاف می باشد، و در صورت بیشتر بودن مبلغ درآمد از مبلغ معافیت نیز، نسبت به مازاد درآمد فرد از مبلغ معافیت، مشمول مالیات می باشد که به صورت ذیل می باشد.

 

 

 

 

 

 

فایل ورد 30 ص



خرید و دانلود دانلود پروژه مالیات بر مستقلات


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.