تحقیق درباره تعیین زمان گیرش مخلوطهای بتنی به وسیله مقاومت در برابر آسیب پذیری

تحقیق درباره تعیین زمان گیرش مخلوطهای بتنی به وسیله مقاومت در برابر آسیب پذیری

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 18 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیشگفتار

استاندارد روش آزمون برای تعیین زمان گیرش مخلوط های بتنی بوسیله مقاومت در برابر نفوذ تهیه و تدوین شده در هفتاد و پنجمین جلسه کمیته ملی استاندارد ساختمان و مصالح ساختمانی مورخ 10/9/81 مورد تصویب قرار گرفته است , اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 بعنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی  با تحولات و پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع , علوم و خدمات , استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل استاندارد ها ارائه شود,در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی , مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت . بنا براین برای مراجعه به استاندارد های ایران باید همواره از اخرین تجدید نظر انها استفاده کرد.

در تهیه و تجدید نظر این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیاز های جامعه , در حد امکان بین این استاندارد و استانداردهای بین المللی و استاندارد ملی کشور های صنعتی و پیش رفته هماهنگی ایجاد شود.

منبع و ماخذی که برای تهیه این استاندارد بکار رفته به شرح زیر است :

 

 

هدف و دامنه کاربرد

 هدف از تدوین این استاندارد تعیین روش ازمایشی برای زمان گیرش بتن با اسلامپ بیشتر از صفر به کمک اندازه گیری مقاومت نفوذ ملات الک شده مخلوط بتنی میباشد.

این روش ازمایش فقط زمانی برای استفاده است که ازمایشهای ملات اطلاعات مورد نظر را بدست آورد, همچنین برای ملات و دوغاب اماده نیز کاربر دارد , این ازمایش در شرایط ازمایشگاهی و کارگاهی قابل استفاده میباشد .

مراجع الزامی

مدارک الزامی زیر حاوی مقرراتی است که در متن این استاندارد به آنها ارجاع شده است بدین ترتیب آن مقررات جزیی از این استاندارد محسوب می شود. در مورد مراجع دارای تاریخ چاپ و / یا تجدید نظر اصلاحیه ها تجدید نظر های بعدی این مدارک مورد نیاز نیست , معهذا بهتر است کاربران ذینفع این استاندارد , امکان کاربرد اخرین اصلاحیه ها و تجدید نظر مدارک الزامی زیر را مورد بررسی قرار دهند, در مورد مراجع بدون تاریخ چاپ یا تجدید نظر , اخرین چاپ و یا تجدید نظر ان مدارک الزامی ارجاع شده مد نظر است .



خرید و دانلود تحقیق درباره تعیین زمان گیرش مخلوطهای بتنی به وسیله مقاومت در برابر آسیب پذیری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.