تحقیق درباره آشنایی با درمان بیولوژیک زنبوران عسل

تحقیق درباره آشنایی با درمان بیولوژیک زنبوران عسل

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 10 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

  مدیریت بیولوژیک :

مدیریت بیولوژیک زنبوران عسل پدیده جدیدی نیست . اصولاً شبیه شیوه زنبور داری پدران ماست که در گذشته اجراء میشده است . در برنامه های دراز مدت معالجه و کنترل بیولوژیکی ، داروهای شیمیایی ,که امروزه به سادگی در درمان بیماریها، آفات و انگلهای زنبور عسل بکار میروند ، جایی ندارند. ناآرامی و ناراحتی کلنی , یک نشانه مهم و یک علامت است که متعاقب شروع پدیده دفاعی کلنی , آغاز میشود. برای شروع معالجه بیولوژیکی زود هنگام, تشخیص این علایم, اهمیت دارد. علایم مختلف بیماریها , آفات و انگلهای زنبور عسل را نباید با دیدگاه منفی نگریست, با آغاز پدیده دفاعی کلنی , ایجاد گردیده و تلاشی در جهت درمان و حفظ تعادل کلنی میباشد. آگاهی زنبورداران از این موضوع , مانع از انجام درمانهای سریع و موقت, خواهد شد. برای رفع عوامل ایجاد کننده بیماریها , آفات و انگلهای زنبور عسل , با حمایت از قدرت بهبودی بخشی کلنی یا تقویت ایمنی کلنی , کندو را تقویت خواهند نمود .

بیماریها ، آفات و انگلها , و نحوه انتشار آنها :

این یک حقیقت شناخته شده است که زنبوران عسل و جرب ها میلیون ها سال بر روی زمین در کنار هم زندگی کرده اند. انگل ها , اگر میزبان خود را از بین ببرند , نمیتوانند باقی بمانند. سئوال این است که چه اشکالی پیش آمده؟ چرا کلنی ها بعد از آلودگی به آکاراپیس وودی و واروا جاکوبسونی , تلف میشوند؟ چگونه کندوهای سالم و طبیعی , به کندوهای آلوده به جرب و بیمار ، تبدیل شده اند؟ درحالیکه علت و اثری مشاهده نمیشود.

خستگی مفرط ، کمبود اشتها , ناهنجاریهای جسمی ، رفتار هجومی و عصبی ، کاهش غریزه خانه روبی و کاهش فعالیت پرواز ، بعنوان علایم شناخته شده حاصله از استرس , درجات متفاوتی از اختلال در سلامتی را نشان میدهند, که میتواند در نتیجه آلودگی به جرب باشد . بنظر میرسد دگر گونی هایی در طی زمان اهلی کردن زنبوران عسل و دخالت بشر در کلنی های زنبور عسل , رخ داده که باعث هجوم جرب ها و انهدام جمعیت کلنی ها بوسیله بیماریهای ثانویه حاصله از آنها , گردیده است .



خرید و دانلود تحقیق درباره آشنایی با درمان بیولوژیک زنبوران عسل


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.