تحقیق درباره رابطه اختلالات رفتاری فرزندان با جدایی والدین

تحقیق درباره رابطه اختلالات رفتاری فرزندان با جدایی والدین

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:11
فهرست و توضیحات:

مقدمه                                                                                                

جدایی                                                                                                  

انواع جدایی در ایران                                                                            

اختلالات رفتاری                                                                                  

جدایی و اختلالات رفتاری                                                                      

تحولات عاطفی نوجوانان و نقش والدین در اختلالات رفتاری                      

جدایی و اختلالات رفتاری- اجتماعی                                                        

آمار و اختلالات ناشی از جدایی                                                        

منابع و مآخذ                                                                                      

برای شما ازخوداتن جفتی آفرید از او آرامش یافته و با هم انس بگیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود و در این امر نیز برای مردم با فکر و ادله و حکمت حق آشکار است .

هرچند موضوع این گزارش و تحقیق طلاق است اما لازم است قبل از طلاق به مسئله ازدواج که زمینه و بستر طلاق بر آن استوار است تا حدی روشن گردد ازدواج اساس بقای حیات موجود انسانی و شرط تناسل در اقوام مختلف و تولد نوع بشری در مکاتب و اقوام و نحل گوناگون با سنت ها و آداب و رسوم گوناگون است و انتخاب زوج یا زوجه و ادامه زندگی و تناسل و تولد نسل جدید متضمن حفظ و اصلاح نژاد انسانی و توجه و تربیت نسل های بعدی و اداره امور جامعه و فعالیت های گوناگون فردی در تولید و توزیع اقتصادی و گردش تعاملات اجتماعی و فرایند ها فرهنگی و گردش امور سیاسی و هنریو ... مرهون این کورکان و نسل های آینده است که از ازدواج محقق می گردد .

ولی همیشه اتحاد زوجین وفق مراد آنها نیست و همیشه سازگاری اخلاقی و رفتاری و عاطفی و ارتباطی زوجین برای یکدیگر قابل تأمل و تحمل نیست و همیشه اوضاع و شرایط و مشکلات زندگی و خصوصیات فردی و اجتماعی افراد و زوجین آن چنان نیست که یکدیگر را بپذیرند و با مشکلات مقابله کنند و همیشه تعادل و همبستگی زوجین در عشق به یکدیگر و وفا و پایداری در ازدواج دوام و استمرار ندارد و همیشه عوامل محیطی مثل اعتیاد والدین ، ورشکستگی ، حبس در زندان و خصوصیات فردی افراد مثل پرخاشگری و عصبیت و تندخویی و فحاشی و یا ضعف مالی و یا رفتارهای قبیح مثل قماربازی و شرب خمر و مشروبات الکلی و رفیق بازی و عدم تمکین زوجین به یکدیگر یا هوس انتخاب زوج یا زوجه دیگر و یا اغفال و بد گمانی و سوء ظن و ازاین قبیل موارد اساس و بنیان خانداده ها را تهدید می کند و اگر زوجین ناتوان از حل و کنار آمدن با آنها نباشند لاجرم این پدیده شوم و خانمان سوز یعنی طلاق اتفاق می افتد .

جدایی:

طلاق در لغت به معنی رها شدن و جدایی از عقد و پیوند نکاح و فسخ کردن عقد است و پدیده ای است که امکان گسیختن پیوند زناشویی را بوجود می آورد .( ستوده – 1376 )

طلاق در همه دیدگاهها و مکاتب و اقوام و ملل و   و ناهنجار نا میمون شمرده شده است و در زمره یکی از مهمترین و مؤثرترین آسیب های اجتماعی خانواده ها و اجتماع بشمار می رود .

ولتر می گوید : ازدواج و طلاق در این جهان با هم متولد شده اند و شاید ازدواج چند روزی زودتر متولد شده است ، زیرا پس از زناشویی و گذشت چند روز یا چند ماه روابط زناشویی پیدده طلاق ممکن است .به وجود آمده باشد . طلاق و ازدواج هر دو از قدیم بوده اندو برای بشر هر دو ضرورت و لازم هستند .( حقانی زنجانی – 1365 )

در الواح و نوشته های مجورابی امر طلاق وجود داشته است و به طور عمده طلاق دهنده مرد بوده است و زنان اختیاری درطلاق نداشته اند و طبق آثار موجود تا اواخر قرن نوزدهم طلاق در اروپا ممنوع بوده و علی رغم مخالفت کلیسا به صورت گسیخته و غیر قانونی و بعدا ًقانونی مسأله طلاق رایج شد . ( ستوده – 1376 )

طبق قوانین اسلامی در ایران طلاق به 4 شکل رجعی ، بائن ، خلع ، مبارات انجام می شود

در رجعی مرد می تواند قبل ازاتمام عده ( 3 ماه 10 روز ) بدون عقد مجدد به زن خود رجوع کند و در نوع بائن مرد بعد از طلاق باد مجدداً عقد نماید .



خرید و دانلود تحقیق درباره رابطه اختلالات رفتاری فرزندان با جدایی والدین


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.