دانلود مقاله کمبود متخصصین IT، ترمزی برای اقتصاد آلمان

دانلود مقاله  کمبود متخصصین IT، ترمزی برای اقتصاد آلمان

دانلود مقاله  کمبود متخصصین IT، ترمزی برای اقتصاد آلمان

ت ص:29

فرمت:ورد

قابل ویرایش

 

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  بازار کارآلمان در جستجوی نیروی متخصص

 

بازارکارآلمان به طورچشمگیری با کمبود متخصص در زمینه‌ی IT (Information Technology)، روبرواست. اقتصاد آلمان هر ساله به ۲۰۰۰۰ متخصص آی تی نیازدارد درحالیکه برطبق پیش بینی‌ها، این رقم همچنان برای این کشوردست نیافتنی است.

۱۷ سال پیش زمانی که مهدی فتاپور تنها با در دست داشتن لیسانس الکتروتکنیک از دانشکده‌ی فنی به آلمان آمد مجبور شد تا درکشور جدید همه چیز را از نو شروع کند و این به معنای آغاز دوباره‌ی سالهای دانشجویی بود، ولی اینباردرسن ۴۰ سالگی و دررشته‌ی مخابرات.

 

 مهدی فتاپوربه عنوان یک متخصص IT از ده سال پیش تاکنون درشرکت ته کُن (Tecon)، یکی ازشرکتهای به نام در عرصه‌ی مشاوره و توسعه نرم افزاری درسمت مدیرپروژه مشغول به کاراست.

آلمان اما به گواه آمار بیش از پیش به تخصص کسانی همچون وی نیازمند است.

 


عمری به طول شش سال

 

IT یا فناوری اطلاعات جز آن دسته از رشته هایی است که ازعمده ترین محورهای توسعه در دنیا به شمارمی‌آید. تاریخچه‌ی ورود این رشته به دانشگاههای ایران به ابتدای سال ۱۳۸۰ باز می‌گردد. یک سال پس ازآن، یعنی در سال ۱۳۸۱ تدریس IT در دانشگاهها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد پذیرش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

 

هم اکنون این رشته دردانشگاههای دولتی وغیردولتی به دانشجویان آموزش داده می شود وعلیرغم نوپایی ازاستقبال خوبی نیز برخورداراست. اما دراین سوی مرزها رشته‌ی IT قدمتی بیشتر دارد و کشورآلمان جزکشورهایی به شمارمی رود که شهرت خوبی دراین زمینه دارند.



خرید و دانلود دانلود مقاله  کمبود متخصصین IT، ترمزی برای اقتصاد آلمان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.