تحقیق در مورد طلاق

تحقیق در مورد طلاق

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه13

فهرست مطالب

مکتب اسلام 

 

عوامل مهم فروپاشی زندگی مشترک خانوادگی

 

ازدواج‌های تحمیلی

 

قبل از ازدواج

 

عدم شناخت کافی طرفین نسبت به هم و بررسی‌های لازم

 

کمرنگ شدن قباحت طلاق

 

 

 

سوءظن

 

 

 

دادن وعده های دروغین قبل از ازدواج

 

دخالت های بی مورد پدر و مادر و افراد فامیل

 

 

 

طلاق 

 

طلاق به معنای جدا شدن دو زوج و بریده شدن پیوند دو نفر یا به تعبیر دیگر فروپاشی زندگی مشترک است. طلاق کلمه‌ای است که از آن عرش خداوند به لرزه درمی‌آید و خانواده‌ای فرو می پاشد و جامعه و نسل آینده در خطر قرار می گیرند. طلاق موضوع مهمی است که در همه ادیان به نوعی به آن نگریسته‌اند که به طور بسیار خلاصه به آن اشاره می‌شود:

 

 

 

دین بودا

 

به نظر می‌رسد در آیین بودا زن آلودگی می‌باشد اما در منطق اخلاقی ازدواج محترم است و با همین دلیل فرد را از زنا باز می‌دارد و حفظ حرمت همسر را بر مرد واجب است و طلاق را رد می‌کند و ازدواج را یک رسم دینی ‌می‌داند و آن را قابل باطل شدن نمی‌داند.

 

 

 

زرتشت

 

در دین زرتشت تعدد زوجات رواج نیست و به گرفتن یک زن فرمان داده شده است و مرد حق ندارد بیش از یک زن داشته باشد. به موجب تعالیم زرتشت زن و شوهر ملزم هستند که تا پایان عمر با هم زندگی کنند و نسبت به یکدیگر وفادار بمانند و چنین زوجینی نه تنها در دنیا به یکدیگر تعلق دارند بلکه در آخرت نیز به هم ملحق می‌شوندو متعلق به یکدیگرند. در آیین زرتشت تحقق طلاق را منوط به رأی دادگاه کرده یعنی بر اساس تعالیم،زوجین تا منتهای درجه می‌کوشند که رشته ازدواجشان گسسته‌ نشود و به طلاق ‌نیانجامد.

 

 

 

یهود

 

در دین یهود ازدواج عامل جدایی زن از خانواده است. ربودن دختران و کنیزان نوعی ازدواج محسوب می‌شود. اصل ازدواج بر مبنای خرید دختر است که قیمت او به عنوان مهریه پرداخت می‌شود. رضایت پدر شرط اصلی ازدواج است. اگرچه رضایت دختر در نظر گرفته می‌شود. زن در خانه مطیع شوهر

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد طلاق


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.