مقاله تاثیر بازیافت مواد در انرژی ، محیط زیست و هزینه های اقتصادی

مقاله تاثیر بازیافت مواد در انرژی ، محیط زیست و هزینه های اقتصادی

مقاله تاثیر بازیافت مواد در انرژی ، محیط زیست و هزینه های اقتصادی با فرمت word

42 صفحه

 

چکیده :

عنوان : نقش بازیافت در ماده و انرژی ، محیط زیست و هزینه های اقتصادی

1)بازیافت به دو دسته ی کلی تقسیم می شود

  گروهی از مواد که بدون تغییر دوباره مورد استفاده قرار می گیرند مانند شیشه گروهی دیگر از مواد با انجام فرایندهای ساده مجدد قابل استفاده می شوند همه ی ما می دانیم که موادی که به نظر ما بیهوده هستند ولی دور ریختنی نیستند .

2)همانطور که می دانید برای تولید کاغذ ماده و انرژی زیادی مصرف می شود و اگر ما این کاغذ را دور بریزیم  ماده و انرژی ما هدر می رود ولی اگر آنها را بازیافت  کنیم این ماده و انرژی برای ما مجدداً  زنده می شود.

3) همه ی موادی که در اطراف ما وجود دارند و ما با آنها سر و کار داریم را محیط زیست می گویند و ما باید در حفظ آن کوشا باشیم . زباله از جمله مواردی است که موجب آلودگی محیط زیست می گردد که ما انسان ها می توانیم با بازیافت  برخی از آنها جلوی این آلودگی را بگیریم .

 

تاریخچه بازیافت مواد :

برای اهمیت موضوع بازیافت داشتن تاریخچه بازیافت خالی از لطفها نیست ،  تمامی عناصر طبیعت از طریق دوره های مختلف گیاهی یا جانوری قابل احیا هستند .

در انجیل اشاره هایی در مورد بازیافت مواد آمده است بدین مضمون « آنها شمشیرهایشان را در گاوآهن ها می کوبند و نیزه هایشان را به شکل خیس در می‌آوردند »

در اراضة قدیم مردم پس از پایان جنگ ها از ابزار جنگی استفاده دوباره می کردندو آنها را برای ساخت ابزار و وسایل کشاورزی در مبارزه  با گرسنگی به کار
می‌گرفته‌اند.

 



خرید و دانلود مقاله تاثیر بازیافت مواد در انرژی ، محیط زیست و هزینه های اقتصادی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.