میکروکنترلر

 میکروکنترلر

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات22

 

مقدمه :
میکروکنترلر چیست ؟
میکروکنترلر در واقع یک کامپیوتر تک تراشه ای ارزاتقیمت می¬باشد. کامپیوتر تک تراشه ای بدین معنی است که کل سیستم کامپیوتر در داخل تراشه مدارمجتمع جای داده شده است.میکروکنترلری که برروی تراشه سیلیکونی ساخته میشود دارای خصوصیاتی مشابه خصوصیات کامپیوترهای شخصی استاندارد است.
نخستین ویژگی میکرولنترلر دارای یک CPU (واحد پردازشگر مرکزی) حافظه RAM3 و حافظه ROM4 خطوط I/O (خطوط ورودی و خروجی)، درگاههای سریال و موازی و زمان سنج است و برخی اوقات نیز شامل ادوات جانبی نظیر مبدل A/D (مبدل آنالوگ به دیجیتال) و مبدل D/A (مبدل دیجیتال به آنالوگ) می باشد.
چرا از میکروکنترلر استفاده می شود ؟
همان گونه که قبلاً توضیح داده شد میکروکنترلرها، کامپیوترهایی ارزانقیمت هستند. قابلیت ذخیره سازی و اجرای برنامه های منحصر به فرد،موجب شده است تا میکروکنترلرها بسیار انعطاف پذیرشوند. بعنوان مثال شخص می تواند میکروکنترلر را به گونه ای برنامه ریزی کند بر اساس شرایط از پیش تعیین شده (وضعیت خطوط خروجی ورودی و خروجی) تصمیم گیری نماید (عملیات مورد نظر را انجام دهد). قابلیت انجام عملیات ریاضی و منطقی موجب شده است تا میکروکنترلر بتواند عملکرد مدارهای منطقی پیچیده و مدارهای الکترونیکی را تقلید کند.



خرید و دانلود  میکروکنترلر


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.