تحقیق در مورد ورزش و فواید آن

تحقیق در مورد ورزش و فواید آن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 8

 

ورزش و فواید آن

بدون شک ورزش کمک شایانى به ایجاد و تقویت سلامت جسمانى و روانى مى کند و  افرادى که با روش صحیح  ورزش مى کنند یا داراى کارهاى با تحرک هستند، سالم تر بوده و عمرشان از افرادى که کارهاى بدون تحرک دارند بیشتر است.

در واکنش قلب در مقابل کار عضلانى مشاهده مى شود که ضربانهاى دبى، حجم خون، فشار خون و حتى ترکیبات فیزیکی و شیمیایى خون دگرگون مى شود.

در این میان ضربان قلب هنگام فعالیت بدنى یعنى زمانى که عضلات را به فعالیت وا مى داریم، 2تا 3 و حتى 4 برابر است و امکان دارد به 200 ضربه در دقیقه برسد. همچنین حجم خون 2تا 3 برابر و دبى قلب 6 تا 7 و حتى 8 برابر  مى شود و دبى قلب از 4 لیتر در دقیقه ممکن است به 30 تا 35 لیتر در دقیقه برسد، در صورتى که دبى قلب شخص سالم و ورزیده در حال معمولى 25 لیتر است.

حجم قلب ورزشکاران و کارگرانى که کار بدنى سنگینى دارند، بدون شک افزایش مى یابد اما این افزایش به عقیده بسیارى، فیزیولوژیک و کاملا طبیعى است. در اثر فعالیت بدن، حجم قلب افزایش مى یابد زیرا جداره بطن ها به ویژه بطن چپ ضخیم مى شوند یعنى همانطور که عضلات بازو در اثر ورزش قوى مى شود، عضلات قلب هم در اثر کاروفعالیت شدید قوى مى شود و در نتیجه قدرت انقباض قلب زیاد مى شود.

فواید ورزش: ورزش به شما کمک خواهد کرد تا چربی از دست داده و لاغر شوید. اما باید دلایل مهم بیشتری برای ورزش کردن وجود داشته باشد.

فوائد دال بر صحت و سلامتی ورزش نقطه چربی خود را دوباره تنظیم میکند.

فیزیولوژیست ها معتقدند که یک نوع از آمونیوآلکائیل ها که در جایی از مغز ذخیره شده اند زمان و مقدار خون را تنظیم می کند. این ماده "نقطه چربی" (همچنین به عنوان "نقطه تنظیم" نیز شناخته شده است) را کنترل می نماید و سطح چربی که بدن شما سابقا کسب نموده را مشخص می کند.

بدن شما می داند برای محافظت از شما در مقابل اوقاتی که ممکن است غذای کافی به بدنتان نرسد که فقط نیاز به این سطح چربی نیاز دارد.

اعتقاد بر این است که این سطح چربی برای حفظ سلامتی بسیار مهم است و بدن شما سعی خواهد کرد تا آن را بدست آورده و حفظ نماید
بنابراین بدن شما در برابر هر کوششی که برای کم کردن وزن و پایین آوردن این نقطه چربی بکنید مقاومت خواهد کرد و این یکی از دلایلی است که وقتی افراد وزن کم می کنند تمایل به دوباره جایگزین کردن و بدست آوردن آن دارند
اگر شما ناگهان شروع به کم خوردن کنید بدنتان فکر خواهد کرد که حتما قحطی شده بنابراین دستور به حفظ چربی بدن می دهد. میزان سوخت و ساز بدن شما کم خواهد شد و اشتهایتان افزایش می یابد.
شما ممکن است تقلا کنید تا سر رژیم خود بمانید و به آن ادامه دهید اما نقطه چربی شما اصرار در ذخیره کردن دارد.
سوزاندن چربی و در نتیجه کم کردن وزن خیلی سخت می شود.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید



خرید و دانلود تحقیق در مورد ورزش و فواید آن


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.