دانلود تحقیق بتن

دانلود تحقیق بتن

تاریخچه ای از بتن:
از هزاران سال پیش و باز هم امروز،نیمی از جمعیت کره زمین برای احداث بناهای مورد نیاز خود از مخلوط خاک و آب استفاده می کنند.گل خشک شده ،چینه کشی و کاهگل از مخلوط خاک محتوی رس و خاک به دست می آیند.خاک رس چسبندگی مخلوط را تامین می کند.
این مصالح را می توان نیاکان بتن امروزی و روش های ساخت و پرداخت آن دانست.  این مصالح ابتدا به صورت قطعات منظم از پیش ساخته شده مورد استفاده قرار گرفتند و سپس به صورت درجا در قالبهای تهیه شده به این منظور ریخته شده اند و شکل مطلوب و مورد نظر را به خود گرفتند.
در سال 1756،یک انگلیسی به نام اسمیتم ، با استفاده از آهک آبی ( که در زیر آب سفت می شود) و اختلاط آن با خاکستر های آتش فشانی ( که اولین بار در ناحیه
 پوز ل در دامنه کوه وزوو یافت شده و به آن پوزلان نام داده اند) ، مخلوطی به دست آورد که مانند سنگ ناحیه پرتلند سخت بود.
در سال 1817یک فرانسوی به نام ویکا ، از طریقی علمی ، اصول شیمیایی سیمان ها را مطالعه کرد و قواعدی برای تهیه آن مشخص نمود.

این ابداعات علمی نشان داد که از اختلاط سیمان، سنگدانه ها ( شن و ماسه) و آب ماده ای یه دست می آید که قابل ریختن در قالب است ، سخت می شود و یه صورت یک سنگ واقعی مصنوعی در می آید. این مخلوط سفت شده بتن نام گرفت.
کاربرد بتن مدتی محدود بود ، زیرا هرچند مقاومت فشاری قابل ملاحظه ای داشت ولی مقاومت کششی آن ده تا بیست بار کمتر از مقاومت فشاری و در نتیجه شکننده بود.

در سال 1848 میلادی ، ابتدا شخصی به نام لامبو و سپس اشخاص دیگری به نام های مونیه وهنبیک به این فکر افتادند که در بخش های تحت کشش قرار گرفته بتن، پیش از بتن ریزی ، میله های گرد فولادی قرار دهند. به این ترتیب بتن مسلح یا بتن آرمه اختراع شد و اولین موارد استفاده آن ، ساختن یک قایق (لامبو) و گلدانهای مکعب مستطیل شکل (مونیه)بود.
در سال 1892 ، در فرانسه اولین پلهای بتن مسلح توسط هنبیک یاخته شد، که یکی شهر پرپینیان به دهانه 15 متر و دومی در شهر شاتل رو به دهانه 50 متر بود. چند سال بعد، د رسال 1900 میلادی ، همین شخص اولین ساختمان چند اشکوبه بتن مسلح را در کوچه دانتن در شهر پاریس احداث کرد.


ساختار بتن
معمولا کلمه بتن به توده حجمی گفته می شود که از سیمان و دانه های مختلف سنگ و آب تشکیل شده است و هر یک از دانه ها با مایه سیمانی احاطه گشته اند. تغییر در مقادیر ، جنس ، نوع و مواد همراه و همین طور شرایط محیطی محصولی با مشخصا ت متفاوت به دست می دهد .
باید دانست که تاثیر انواع  سیمان بر روی مقاومت بتن به مراتب زیاد تر و مهم تراز مقدار آن در متر مکعب بتن می باشد.
- گذشت زمان و تاثیر رطوبت هوا بر سیمان ، کیفیت آن را کاهش می دهد در ضمن استفاده از سیمان فاسد شده ، مقاومت بتن را به شدت ساقط می کند.

سیمان
 از تعریف کلی سیمان مشخص می شود که سیمان ماده ای متشکل از مواد آهکی نظیر سنگ آهک و سایر مواد شامل اکسید های سیلی سیم و آلومینیوم یعنی رس ها و شیل ها می باشد.مراحل مختلف ساخت سیمان شامل آسیاب مواد خام و تبدیل آنها به پودر ، مخلوط نمودن آنها با در صدهای معین و پختن آنها در یک کوره گردان در حرارت  حدود 1500 درجه سانتی گراد می باشد.

 

 

 

شامل 10 صفحه word



خرید و دانلود دانلود تحقیق بتن


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.