مقاله تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه - مواد و متالوژی، معماری، صنایع - word

مقاله تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه - مواد و متالوژی، معماری، صنایع - word

مقاله تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه برای رشته های مواد و متالوژی، معماری، صنایع با فرمت word شامل 24 صفحه

 

در طرح فوق از شیوة نوین جدیدی استفاده شده که می توان این طرح را جایگزین خوبی برای مواد و مصالحی که تا کنون در صنعت ساختمانی از قبیل سنگ ، کاشی سرامیک و غیره ... ) جهت نما ، طراحی کف ، مصارف بهداشتی ، و تزئینی در ساختمان مورد استفاده قرار گرفته به حساب آورد . برای تسریع در عمل ذوب کوره ها به صورت خاصی طراحی شده که بتوان با حداقل زمان به مواد مذاب دست یافت طرح فوق از دو قسمت لایة رویین ( شیشه ) و لایة زیرین ( مواد مخصوص جهت نصب ) تشکیل می شود.

همانطور که در مراحل تولید توضیح داده خواهد شد شیشه پس از گذر از مراحل مختلف به حالت دلخواه و مورد تقاضا در آمده و در مراحل بعد پس از اضافه کردن لایة دوم ( جهت سهولت در نصب و استقرار صحیح و استحکام بر روی سطح در کار ) جهت عرضه به بازار آماده می شود . تمامی اطلاعات در مورد مراحل تولید در صفحات بعدی ( فصل شرح عملیات تولید‌ ) به طور مفصل و کامل توضیح داده شده‌است  .


1-2 مواد مورد استفاده

1-2-1- (  مورد استفاده جهت نما در ساختمان ) قطعات فوق می تواند جایگزین سنگ در نمای بیرونی و درونی ساختمان گردد .

1-2-2- ( جهت طراحی کف ) از این قطعات می توان جهت طراحی کف ساختمان با توجه به صرفه جویی در هزینه استفاده نمود .

1-3-3- (‌مصارف بهداشتی ) از طرح فوق می توان جهت مصارف بهداشتی ( حمام ، دستشویی و آشپزخانه و غیره ... ) با توجه به اینکه شیشه به سهولت تمیز شده ، رطوبت را به خود نمی گیرد وزیباتر می باشد استفاده کرد . جایگزین خوبی برای کاشی و سرامیک به حساب می آید

1-2-4 ( مصارف تزئینی ) در مورد مصارف تزئینی طرح فوق می توان از طراحی ستونهای شیشه ای ،شومینه ، طراحیهای زیبا و غیره ... نام برد. در ضمن این طرح می‌تواند جایگزین خوبی برای گچبری  و طراحی ارگ و ... در صنایع ساختمانی باشد .

امید است که بتوانیم با ارائه این طرح سهم کوچک و بسزایی در توسعه و رشد صنایع ساختمانی داشته باشیم .



خرید و دانلود مقاله تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه - مواد و متالوژی، معماری، صنایع - word


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.