تحقیق درباره روش تدریس ریاضیات از دیدگاه روانشناسی

تحقیق درباره روش تدریس ریاضیات از دیدگاه روانشناسی

نوع فایل: word قابل ویرایش 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

دبیر ریاضی دبیرستانها:

با پیشرفت سریع علوم دقیقه بویژه ریاضیات و توسعة تکنولوژی در قرن بیستم که بر تمامی ابعاد زندگی بشر و تشکیلات اجتماعی تاثیر گذاشته ، لازم است در کلیة برنامه ریزیها ، متناسب با نیازها تحولاتی ایجاد گردد .دراین میان تغییر اصولی در برنامه های آموزشی که مهمترین و اساسی ترین مسالة اجتماعی می باشد ، از اهمیت فوق العاده ای برخودار است . سازمان آموزش وپرورش که مادر تمامی ساحتارهای اجتماعی است ، در کیفیت و ارتقاء سایرین نقش بسزا دارد . یعنی بدون بهره گیری از آموزش صحیح ، پیشرفت هر تشکیلاتی محال به نظر میرسد . آنهم آموزشی که مبتنی براصول علمی و روانشناسی باشد .درغیراین صورت سرمایه های مادی و معنوی جامعه به هدر خواهد رفت . معلمین که مهمترین نقش را در آموزش به عهده دارند ، بایستی از با استعدادترین و علاقمندترین و دلسوزترین افراد و در حقیقت از ستارگان جامعه باشند . معلم است که به مفاهیم جان می بخشد . لذا باید همواره در حال مطالعه و توسعة اطلاعات خود باشد ، تابا دانش روز هماهنگ شود . مستلزم این عمل رفاه زندگی در حد متوسط می باشد تابا خیال آسوده به تحقیق و پژوهش بپردازد . عامل مهم دیگر در امر آموزش کتب درسی است که از جوانب متعددی باید مورد توجه قرار گیرند . محتوای کتابها بایستی مملو از موضوعات علمی بوده ، و ضمن در نظر گرفتن اصول روانشناسی و فرهنگ جامعه با بهترین روش آرایش یافته ، و متناسب با موقعیت سنی دانش آموزان باشد . بهتر است تالیف کتابهای درسی را از حالت انحصاری در آورده و قلمها در نوشتن کتب درسی مختلف آزاد باشند .  فضای آموزشی مناسب از هر حیث ، همراه با وسایل کمک آموزشی لازم ، میزان دستیابی به اهداف آموزشی را فراهم نموده ، اما این روش تدریس معلم است که ، به کتاب و سایر وسایل کارایی می بخشد . آشکارا معلمین از نظر استعداد و میزان معلومات و ذوق و سلیقه ، حتی اگر در یک رشته باشند باهم فرق دارند . لذا صرفنظر از علاقمندنبودن و عدم احساس مسؤلیت ناشی از مسایل مادی زندگی ، با روش تدریسهای متنوع و گوناگونی در بین معلمان روبرو هستیم



خرید و دانلود تحقیق درباره روش تدریس ریاضیات از دیدگاه روانشناسی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.