مقاله در مورد کنترل سرعت به روش کنترل میدان با الگوریتم پیشرفته

مقاله در مورد کنترل سرعت به روش کنترل میدان با الگوریتم پیشرفته

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه23

کنترل سرعت موتورهای القایی به روش کنترل میدان با استفاده ار الگوریتم پیشرفته:

 در این قسمت، یک الگوریتم پیشرفته جدید جهت کنترل سرعهت موتورهای القایی به روش کنترل میدان م با در نظر گرفتن قیود ولتاژ و جریان ارائه شده است که هدف ا آن دستیابی به کمترین زمان حالت گذرا،کمترین تلفات، صرفه جویی اقتصادی و راندمان بالا در ماشین می باشد. این الگوریتم از یک کنترل دو مرحله ی استفاده می کند. در حالت گذرا یک  الگوریتم کنترلی برای تولید گشتاور ماکزیمم مورد استفاده قرار می گیرند و در حالت دائمی یک الگوریتم کنترلی برای دستیابی به کمترینتلفات اعمال می شود تا بازدۀ بهبود یابد. در این الگوریتم برای کاهش زمان حالت گذرا است از یک سری تجهیزات جانبی از جمله سیم پیچ مستهک کننده(damping) استفاده شده است. همچنین نتایج حاصله از بکارگیری این الگوریتم بر روی کنترل میدان، توان تلف شده، سرعت ماشین، گشتاور حاصله و فلوی رتور با الگوریتم های مشابه دیگر توسط نمودارها و جداول، مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است.

مقدمه:

 موتورهای القایی در صنایع مختلف به صورت محرکه های اولیه برای تولید نیروها و حرکت های چرخشی، کاربرد و سیعی پیدا کرده اند. عموماً درایوهای سرعت متغییر موتورهای القایی، بدون توجه به تغییرات بسیار، به رنج کاری وسیعی از سرعت پاسخ سریع نیاز دارند. روش کنترل جهت میدان، موففق  ترین روش در برآورده ساختن نیازهای فوق بوده است. به دلیل پیشرفت در الکترونیک قدرت و میکرو پروسسورها، استفاده از کنترل جهت میدان در درایوهای موتورهای القایی به طور وسیعی در کاربردهای مختلف نظیر، سرو و موتورهای ac، سیستم درایو اتومبیل های برقی و ... مورد استفاده قرار گرفته است. با استفاده از روش کنترل جهت دار میدان، یک موتور القایی غیر خطی چند متغیره را به روش کنترلی خطی، جدا شده و مستقل فلو و گشتاور، مشابه موتورهای dc تحریک مستقل، کنترل کرد.

کنترل گشتاور با کارآئی بالا نیازمند یک تنظیم کننده ( صاف کننده) جریان با پاسخ جریان سریع( به اندازه کافی) می باشد. تا بتواند جریان مرجع را ئنبال کند. در نتیجه به دلیل محدودیت مقادیر مجاز ولتاژ و جریان خطdc اینورتر، ولتاژ  و جریان یک موتور القایی مطابق با آن محدود می شود. بنابراین، گشتاور تولید شده موتور برای کار بی خطر تحت این قیود باید محدود شود. هدف یک سیستم کنترلی سرعت متغییر برای دستیابی به یک سیستم ساده با کارآئی بالاتر، دنبال کردن سرعت مرجع با ماکزیمم شتاب می باشد. بنابراین با در نظر گرفتن قیود ولتاژ و جریان ورودی، یک روش کنترولی که در تمام سرعتها بتواند ماکزیمم گشتاور را تولید کند، به شکل موثری برای کنترل سرعت موتورهای القایی در کمترین زمان ممکن، قابل استفاده خواهد بود. با این حال اکثر افرادی که بر روی کنترل سرعت موتورهای القائی تحقیق می کنند، روش  تولید ماکزیمم گشتاور را در نظر نمی گیرند. بعضی از روش ها که برای تولید ماکزیمم گشتاور که کار می روند به ثبت رسیده است.

دو محقق NOVOtny ,  Xu معتقدند روشی که فلوی مرجع استاتور را به طور معکوس با سرعت روتور تنظیم می کند، ثبت به روش قدیمی که در آن، فلوی مرجع رتور به طور معکوس با سرعت روتور تنظیم می شود، گشتاور بیشتری تولید می کند. با این حال، در روش آنهات در بعضی محدوده های سرعت، ماکزیمم گشتاور ممکن قابل دستیابی نیست.

دو محقق Sul , kin یک روش کنترل ولتاژ برای تولید گشتاور ماکزیمم برای موتورهای القایی



خرید و دانلود مقاله در مورد کنترل سرعت به روش کنترل میدان با الگوریتم پیشرفته


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.