تحقیق درباره انواع شبکه های جغرافیایی

تحقیق درباره انواع شبکه های جغرافیایی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:27
فهرست و توضیحات:

انواع شبکه های جغرافیایی

Internetwork

چیست ؟

شبکه چیست

مفهوم شبکه

چرا از شبکه استفاده میکنیم ؟

انواع شبکه

شبکه های محلی LAN

شبکه های گسترده WAN

شبکه های شهری MAN

تعریف شبکه :

تقسیم بندی شبکه ها از نظر گستردگی

عوامل پیشرفت سریع شبکه عبارتند از

تعریف Pack‌:

مدل OSI معروفترین و معتبرترین استاندارد شبکه های محلی می‌باشد . این استاندارد رسمی‌به صورت یک مفهوم کلی ارائه شده و به عنوان چهار چوب اصلی برای تعریف بسیاری از قراردادهای ارتباطی

( Communication Protocol ) در شبکه های کامپیوتری به کار گرفته می‌شود. این مدل یک چهار چوب و طبقه بندی کلی برای ارتباط ارائه می‌دهد و به جزئیات و چگونگی برقراری ارتباط نمی‌پردازد.

این مدل از هفت لایه تشکیل شده است . هر لایه از خدمات ارائه شده توسط لایه قبلی استفاده می‌کند و خدماتی را به لایه بعدی ارائه می‌دهد.

در حالت کلی وجود تمامی لایه ها الزامی نیست و ممکن است در یک شبکه یک یا چند لایه وجود نداشته باشد. مزیت طبقه بندی در این است که کلیه پردازش و فرایندهای انجام شده در لایه n ام بر اساس خدمات ارائه شده توسط لایه (n-1 )ام طراحی می‌شود و بستگی به ساختار و نوع لایه های n-2 و قبل از آن ندارد. به این ترتیب شبکه هایی با قراردادهای متفاوت تنها در یک یا چند لایه با یکدیگر تفاوت خواهد داشت و ایجاد روشهایی برای برقراری ارتباط بین این شبکه ها ساده تر صورت می‌گیرد.

امروزه اهمیت شبکه های رایانه بر هیچ کس پوشیده نیست . با توجه به مزیت های مختلف آنها (کاهش هزینه ، صرفه جویی در وقت ، حذف محدودیت های جغرافیایی و ...) ، شاهد پیشرفت روزافزون این شاخه علمی می شویم . به همین دلیل اگر دیر بجنبیم از قافله عقب می مانیم ، به همین دلیل بنده در این مقاله به اصطلاحات مربوط به شبکه های کامپیوتری پرداخته ام



خرید و دانلود تحقیق درباره انواع شبکه های جغرافیایی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.