تحقیق درمورد کاربرد مهارتهای فراشناختی در آموزش داخل کشور

تحقیق درمورد کاربرد مهارتهای فراشناختی در آموزش داخل کشور

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:26

فهرست مطالب:

راهبردهای فراشناختی: تدریس و سنجش اشاره

کاربرد آموزش فراشناختی در ایران

هدف

نمونه ای ازراهبرد های فراشناختی

مثال تدریس در قالب نظریه فرا شناختی

مرحله دوم: نظم دهی

مرحله سوم: ارزشیابی

راهبردی شامل

 نظام مدیریت و برنامه ریزی راهبردی

عوامل و مؤلفه های درون دادی نظام مدیریت و برنامه ریزی راهبردی

 عوامل و مؤلفه های فرایندی نظام مدیریت و برنامه ریزی راهبردی

نظام تأمین منابع انسانی شامل

عوامل و مؤلفه های فرایندی نظام تأمین منابع انسانی

نظام تأمین منابع مالی و مادی ، شامل

عوامل و مؤلفه های درون دادی نظام برنامه ریزی درسی و فناوری های آموزشی

نظام برنامه ریزی درسی و فناوری آموزشی شامل

عوامل و مؤلفه های فرایندی نظام تأمین منابع مالی و مادی

عوامل و مؤلفه های فرایندی نظام برنامه ریزی درسی و فناوری های آموزشی

نظام تحقیق و توسعه شامل

عوامل و مؤلفه های درون دادی نظام تحقیق و توسعه

عوامل و مؤلفه های فرایندی نظام تحقیق و توسعه

فرضیه های پژوهش

روش پژوهش

یافته های پژوهش

بحث ونتیجه گیری

پیشنهادهای پژوهش 

منبع

مدیریت جدید در آموزش و پرورش، همانند مدیریت در حوزه های گوناگون نظیر تجارت و ... بر پرورش منابع انسانی سازمان تاکید دارد. مدرسه به مثابه سازمانی که تحت نظر مدرسه است، برای حصول به اهداف تعیین شده به فعالیت منابع انسانی خود نیاز دارد. اهداف، زمانی برآورده خواهد شد که در کنار فراهم آیی امکانات مادی، فضای کار، بودجه و ... منابع انسانی مدرسه هم رشد مطلوبی داشته باشند. رشد و بالندگی منابع انسانی مدرسه،افزون بر کوشش های فردی منابع انسانی، برای ایجاد فرصت جهت بالندگی به درایت و تدبیر نیاز دارد.

بالندگی حرفه ای معلمان، در گرو فراگیری دانش و مهارت هایی است که حاصل پژوهش و اندیشه ورزی مربیان متخصص در امر آموزش و پرورش به شمار می رود. نظریه فراشناخت، که از نظریه های جدید در حوزه آموزش و پرورش است، در بالندگی حرفه ای معلمان و مدیران اثر مثبتی می گذارد. به این سبب، در این مقاله راهبردهای فراشناختی تدریس و سنجش یا مجموعه اصول و راهکارهای عملیاتی مربوط به اصول طرح شده، برای فراشناخت را ارائه می دهیم.

 راهبردهای فراشناختی تدریس و سنجش

فراشناخت اساساً  آن جنبه از فرآیندهای استدلال انسانی است که برای حل مساله اساسی اند. دانش مربوط به این فرآیندها و کنترل آن ها در حوزه عمل فراشناخت قرار می گیرد. در نوشته حاضر، به شش سوال مربوط به تدریس و سنجش فراشناخت می پردازیم که عبارتند از:

الف_ چه جنبه هایی از فراشناخت را باید آموخت؟

ب_ چه کسی از آموزش فراشناختی نفع می برد؟

پ_ اصول بنیادین آموزش فراشناختی کدام است؟

ت_ باید به آموزش فراشناختی چه مقدار زمان اختصاص داد؟

ث_ برای آموزش فراشناخت چه کار باید کرد؟

ج_ آموزش فراشناخت را از کجا باید آغاز کرد؟

 الف_چه جنبه هایی از فراشناخت را باید آموخت؟ برای آموزش فراشناختی، انتخاب محتوا چندان کار آسانی نیست. انتخاب محتوای مناسب از راه بررسی تفاوت های فراشناختی گروه های دانش آموزی امکان پذیر است. به این سبب، لازم است نحوه عملکرد فراشناختی یادگیرندگان پیشاپیش معین گردد. دومین منبع برای تدارک محتوای آموزش فراشناختی، اطلاعات موجود در ادبیات نظری و تجربی است. از ادبیات نظری و تجربی، سه نوع راهبرد و مهارت برمی‏آید: آگاهی از فرآیندهای نظم جویی مناسب، کسب مهارت های نظم جویی و در دسترس نبودن و بهره گیری از مهارت های پردازش. این مهارت ها و راهبردها مبنایی برای برنامه ریزی آموزش فراشناختی است.



خرید و دانلود تحقیق درمورد کاربرد مهارتهای فراشناختی در آموزش داخل کشور


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.