تحقیق آزمون ، چرایی و چگونگی آن 45 ص- ورد

تحقیق آزمون ، چرایی و چگونگی آن 45 ص- ورد

مقدمه

در موقعیت های مطلوب یادگیری ، فرایندهای ارزشیابی و آموزش به نحو جدایی با هم مرتبط هستند . اهمیت ارزشیابی در اندازه گیری میزان یادگیری خلاصه  نمی شود . موضوع مورد ارزشیابی ، طرق انجام آن و چگونگی  بیان نتایج همگی حامل پیامی روشن و آشکار است . این پیام حاوی نکات ارزشمندی در زمینه ی آن چه باید فرا گرفته شود، چگونگی فراگیری مطالب ، عناصر کیفی حایز اهمیت و سطح انتظارات از عملکردها است .

هم چنین ، وجود ارزشیابی با کیفیت بالا برای درک نیازهای فردی و گروهی و تناسب اهداف با محتوای برنامه های آموزشی و آگاهی از نیازهای دانش آموزان و چگونگی کیفیت آموزش، امری ضروری است .

ارزشیابی های رسمی و یا غیر رسمی کلاسی ، مدرسه ای و منطقه ای ، آموزش و یادگیری را به هم پیوند می دهد و معلمان و مسئولان آموزشی را قادر می سازد که بر کارایی خود و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نظارت داشته باشند . ارزشیابی دقیق و صحیح ، همچنین موجبات ترغیب و سازماندهی یادگیری و تدریس را فراهم می آورد و اطلاعات حاصل از آن، دانش آموزان را درجهت بهبود عملکرد خود رهنمون می شود .

آزمونهای سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی باید به عنوان ابزاری برای پیشبرد امر آموزش ، ایجاد انگیزه برای فراگیری و همچنین ارزشیابی عملکردها، طراحی شوند .

در استفاده از آزمونهای موسسات مختلف ، مدیران ، دبیران و اولیاء اغلب از خود می پرسند که « از چه آزمونهایی باید استفاده کرد ؟ » «  سؤالات آزمون چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ » « گزارشهای ارایه شده پس ازبرگزاری آزمون حاوی چه مطالبی باید باشد ؟ »

یافتن پاسخی مناسب به پرسشهایی از این قبیل ، نیازمند صرف وقت و وسواس بسیاری است . نباید فراموش کرد که برخی از آزمونها نقش تعیین کننده ای در آینده ی دانش آموزان ایفا    می کند . بنابراین باید نهایت دقت را در انتخاب درست آزمونها به کار بست .

 

 

 

 

 



خرید و دانلود تحقیق آزمون ، چرایی و چگونگی آن 45 ص- ورد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.