تحقیق در مورد انقلاب اسلامی

تحقیق در مورد انقلاب اسلامی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه3

انقلاب اسلامی

دههٔ فجر (در اصطلاح رسانه‌های ایران: ایام‌الله دهه فجر) به فاصلهٔ ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه هر سال که از سال ۱۳۵8 آغاز شده‌است، گفته می‌شود. ۱۲بهمن روز ورود آیت الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله به ایران بود.

طی این ده روز شاپور بختیار که در زمان نخست وزیر ایران بود کاملاً کنترل کشور را از دست داده بود. خمینی از نظامیان در خواست کرد که به نیروهای انقلاب بپیوندند.[نیاز به ذکر منبع] نهادهای حکومت پهلوی از هم پاشید و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ کنترل اوضاع عملاً به دست سید روح الله خمینی افتاد و انقلاب ۵۷ به پیروزی رسید.

 

انقلاب اسلامی با شهادت مشکوک آیت الله سید مصطفی خمینی در نجف اشرف توسط عوامل رژیم شاهنشاهی وارد مرحله تازه ای شد و امواج خوروشانی در بین مردم به پا کرد ، اما امام خمینی این حادثه را از الطاف خفیه الهی دانستند.
روز 17 دی 1356 ، در روزنامه اطلاعات مقاله اهانت آمیزی تحت عنوان ایران و استعمار سرخ و سیاه با امضای مستعار احمد رشیدی مطلق و در حقیقت با دستور شاه و دربار علیه امام خمینی به چاب رسید ، مراجع ، مردم و طلاب قم در اعتراض به این مقاله اهانت آمیز ، قیامی تاریخی را در 19 دی 1356 به ثبت رساندند که این قیام توسط عوامل رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شد .
مراجع تقلید خواستار بر گزاری مراسم چهلم شهدای قم در سراسر کشور شدند و در اکثر نقاط ایران



خرید و دانلود تحقیق در مورد انقلاب اسلامی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.