تحقیق در مورد مدیریت استراتژیک

تحقیق در مورد مدیریت استراتژیک

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه7

مدیریت استراتژیک

در دنیای کنونی با توجه به نوسانات و تغییرات زیاد عوامل موثر بر جو سازمان اتخاذ تصمیم‌ها و سیاست‌ها نیاز به تحلیل توأم عوامل محیط خارجی و محیط داخلی دارد. برنامه ریزی استراتژیک و یا در سطحی وسیع‌تر، مدیریت استراتژیک روشی است که تصمیم گیری در سازمان را با کمک تجزیه و تحلیل عوامل فوق و متعادل بین این محیط‌ها امکان پذیر می‌سازد.

مدیریت استراتژیک در واقع عبارتست از: مجموعه مطالعات و تصمیم‌هایی که به طرح و اجرای استراتژی‌های متناسب با شرایط بیرونی و داخلی سازمان منتهی شده و در نهایت دستیابی به اهداف سازمان را امکان پذیر می‌سازد «با این توضیح که حتی اهداف سازمان در چارچوب چنین مدیریتی، زاییده مطالعه و سنجش عوامل تأثیرگذار می‌باشد»

برای آنکه اصطلاحات بکار برده شده واضح‌تر شده و درک عمیق‌تری از موضوع به ما بدهد ابتدا به تعریف تعدادی از این اصطلاحات می‌پردازیم:

1) مدیریت استراتژیک: جریانی از تصمیمات و فعالیت‌هایی است که منجر به انتخاب استراتژی یا استراتژی‌های موثر گردیده و شرکت را در راه رسیدن به اهدافشان یاری می‌نماید همچنین استراتژیست‌ها بدینوسیله اهداف را تعیین نکرده و تصمیمات استراتژیک اتخاذ می‌نمایند.

2) تصمیمات استراتژیک: وسیله‌ای برای رسیدن به نتایج مورد انتظار بوده و در بر گیرنده حیطه فعالیت‌های بازرگانی، بازارهای محصول و خدمات،



خرید و دانلود تحقیق در مورد مدیریت استراتژیک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.